• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Alemonia

Även jag börjar känna mig lite svullen såsom när jag sticker fötterna i inneskor eller som i morse när jag tog på mig ringarna. Turligt nog är det ännu inte värre än så.
    Jag går fortfarande i mina jeans men senast i morgon bitti ska jag se om jag kan använda något annat som är svalare. Jag har 3/4-jeans och sen några hängselbyxor. Linnebyxorna är sköna men tyvärr inte tillsammans med bältet (som jag inte klarar mig utan). Normal (dvs när jag inte är gravid) går jag gärna i långkjol men jag är tveksam till om jag har någon lång gravidkjol. Några kortare sedan förra graviditeten (flera svarta) minns jag med säkerhet men det är bara att kolla garderoben

Även detta med sura uppstötningar är tyvärr välbekant nu men inget jag minns från min förra graviditet. Ännu har jag inte orkat fundera på att ta någon medicin emot det men det dröjer nog inte

På söndag är det mors dag. Jag undrar om min make kommer hjälpa dottern att göra något till mig. På fars dag har han sedan hon varit liten fått ett kort eller ett papper med hennes fot och/eller handavtryck (jag hoppas verkligen att han har kvar det första) men tyvärr är han inte lika duktig på att ordna något till mig.

Vad har ni andra för planer för helgen?
    I morgon blir det en heldag med en kompis som avslutas med middag och ESC hemma hos dem.
    På söndag ska svärmor (som fyller år idag grattas) så då blir det lunch och fika där.

• Alemonia

Oj, vad ni är aktiva nu. Jag hann nästan skriva klart innan jag behövde fixa lite med jobbsaker och sen har det kommit flera inlägg under tiden.

Snoffsan08: Vattkoppor verkar gå nu. Jag har en bekant i Linköping som igår misstänkte det på sin dotter (ej klart besked ännu).

• SaJo81

Hoppas att Karln med hjälp av barnen ska köpa något fint till mig i mors dag present! Tyvärr har jag knappt några kläder som passar längre och de gravidkläder jag hade från förra grav är för små nu:( var ju tänkt att jag skulle föda i november då så shorts och kjol till den grav är väldigt litet....

Imorgon jobbar min man så jag tänkte ta med mig barnen till en kompis och fika och leka ute hela dagen, sen får min man komma och hämta barnen där när han slutar )kompisen bor nästan granne med min mans jobb) sen blir det tjejkväll för oss med esc:)

På söndag ska man ju helst hinna e sväng till mor och svärmor och gratta innan mannen åker till jobbet för då tar han bilen!

• snoffsan08
    Alemonia skrev 2012-05-25 09:52:58 följande:
    Oj, vad ni är aktiva nu. Jag hann nästan skriva klart innan jag behövde fixa lite med jobbsaker och sen har det kommit flera inlägg under tiden.

Snoffsan08: Vattkoppor verkar gå nu. Jag har en bekant i Linköping som igår misstänkte det på sin dotter (ej klart besked ännu).
    Vad skönt att du inte verkar ha så mycket bekymmer med smärta och så. Jag kan fasiken inte ha mitt bälte längre. Det gör ont och trycker på magen känns det som (iaf då jag sitter ner).

Ja, vi var hemma hos en kompis för ca 1 månad sedan, men hennes sons koppor hade redan börjat torka, så han smittade väl inte längre. Sen var vi hemma hos ett par kompisar för ca två veckor sedan, och dom hade upptäckt dagen innan att deras pojke hade, så han var ju betydligt mer smittsam, så min önskan gick ju i uppfyllelse, men som sagt, i denna värmen. Men det går nog bra. Nu har jag fått svar på då ju varför hon varit så gnällig dom senaste dagarna.  Pojkarna som vi har hälsat på går på samma dagis men inte samma avdelning, så på det dagiset har det gått mycket. Har inte kommit till min dotters dagis än, men hon var ju där igår, så man vet ju aldrig....
  • anjiali

Lördag blir utflykt till gräfnäs med grill hos bror på en. Söndag putsa fönster och fixa barnpoolen plus fira min mamma. Jag blir förvånad om jag blir grattad på morddag.

• En liten
    snoffsan08 skrev 2012-05-25 10:58:32 följande:
    Vad skönt att du inte verkar ha så mycket bekymmer med smärta och så. Jag kan fasiken inte ha mitt bälte längre. Det gör ont och trycker på magen känns det som (iaf då jag sitter ner).

Ja, vi var hemma hos en kompis för ca 1 månad sedan, men hennes sons koppor hade redan börjat torka, så han smittade väl inte längre. Sen var vi hemma hos ett par kompisar för ca två veckor sedan, och dom hade upptäckt dagen innan att deras pojke hade, så han var ju betydligt mer smittsam, så min önskan gick ju i uppfyllelse, men som sagt, i denna värmen. Men det går nog bra. Nu har jag fått svar på då ju varför hon varit så gnällig dom senaste dagarna.  Pojkarna som vi har hälsat på går på samma dagis men inte samma avdelning, så på det dagiset har det gått mycket. Har inte kommit till min dotters dagis än, men hon var ju där igår, så man vet ju aldrig....
    Hoppas du nu inte drabbas av bältros... det gjorde jag förra graviditeten och det var inte roligt kan jag säga. Det är otydligt om det är farligt för bebisen men kontakta din bm i alla fall och var uppmärksam.
  • vermilion

Varmt ja. Orkar ingenting! Skulle tvätta, hänga tvätt som jag tvättade för typ nån dag sen (heh), roa 2åringen och nu fixa lunch med. Orkar mest bara dega i soffan.

♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
  • chess07
    En liten skrev 2012-05-25 12:05:58 följande:
    Hoppas du nu inte drabbas av bältros... det gjorde jag förra graviditeten och det var inte roligt kan jag säga. Det är otydligt om det är farligt för bebisen men kontakta din bm i alla fall och var uppmärksam.
    Bältros får du inte av vattkoppor. Har du däremot bältros så kan du smitta den som inte haft vattkoppor.
    Bältros är viruset som finns kvar i kroppen och hos vissa blommar det upp igen någon/några gånger, har själv haft det x fler.
    Så oroa er inte om era barn har vattkoppor, har ni haft det själva så lär ni inte bli sjuka Glad
  • chess07
    EllaBella02 skrev 2012-05-25 12:18:59 följande:
    Måste bara säga att det är så jäkla varmt! : )
    skööönt! Vi ska bege oss ut med båten efter lunch och hoppas att det svalkar lite Flört
Svar på tråden Juli bebis 2012