• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • En liten
    chess07 skrev 2012-05-25 12:24:06 följande:
    Bältros får du inte av vattkoppor. Har du däremot bältros så kan du smitta den som inte haft vattkoppor.
    Bältros är viruset som finns kvar i kroppen och hos vissa blommar det upp igen någon/några gånger, har själv haft det x fler.
    Så oroa er inte om era barn har vattkoppor, har ni haft det själva så lär ni inte bli sjuka Glad
    Tack!
    Ok det visste jag inte. Jag trodde att det kunde väckas om man träffade de som hade vattkoppor. Det var skönt att höra för jag är livrädd sedan förra gången.
  • froggyL

Ligger vid sjön på stranden under ett parasoll. Underbart. 21grader i vattnet, 18 längre ut. I måndags var det bara 15 och då isade det i vaderna. Jag älskar sol å bad och tjejen kom idag på hur man simmar med simring, så hon e som en fisk i vattnet. Sådan mor sådan dotter :) får passningshjälp av mor å far. De e med. Anjiali, vart bor du. Min man kommer från Gräfsnäs.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • enilorac81

Froggy - vart befinner du dig någonstans där det är så varmt i vattnet?

froggyL skrev 2012-05-25 13:58:21 följande:
    Ligger vid sjön på stranden under ett parasoll. Underbart. 21grader i vattnet, 18 längre ut. I måndags var det bara 15 och då isade det i vaderna. Jag älskar sol å bad och tjejen kom idag på hur man simmar med simring, så hon e som en fisk i vattnet. Sådan mor sådan dotter :) får passningshjälp av mor å far. De e med. Anjiali, vart bor du. Min man kommer från Gräfsnäs.

• grahnkotten

Å, så skönt det lät med sjön å stranden! Jag älskar också och bada men är tyvärr fast hemma i huset idag, iofs i skuggan med lite svalkande saft! Det är inte heller fel!

• SaJo81

Blir inte alla avundsjuk på er som kan njuta av det goda vänner! Här i fabriken är det runt 25 grader och ingen bra ventilation, svettas ymnigt utan att göra något och när jag jobbar tänker jag inte ens berätta hur svettig jag är:( i morgon är jag äntligen ledig men då ska det regna :( Fyyyyyy! Längtar hem på grav, penning nu alltså!

• froggyL

Enilorac81: vid Ömmern. En stor insjö, fast vid en vik. Det är nog varmt i de flesta sjöar nu när det varit så varmt flera dagar, men inte i de djupaste sjöarna såklart. Alltid varmare vid sandstränderna.... Anjiali, själv bor jag i Alingsås. Vart i Gräfsnäs? Kan du adressen? Himla fint där, fast jag bor hellre i/nära staden. Inte mitt i smeten men nära stan.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • anjiali

Vet inte adress men det är vid parken/slottet. Man ser sjön. Tåget går genom trädgården.

• anjiali

Hur stället ni er till alkoholfritt ??? Mannen köpte hem alkoholfritt rose vin, men det är 0,5 % alkohol i. Vad tycker ni ?

• Bragdoll

Jag har druckit mousserande alkoholfritt rosévin (0,5%) på nyårsafton samt en alkoholfri öl (0,5%) på valborg. Kan ju inte säga hur du ska göra, men jag tror verkligen inte att du behöver vara nojig över det lilla.

Jag kände mig väldigt skyldig efteråt, det ska jag erkänna, men det är ju inte tal om någon fylla eller ens i närheten och tydligen finns det andra livsmedel med alkohol i som man inte ens tänker på.. 

Svar på tråden Juli bebis 2012