• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • ZoZoZ

Madlin: Det som gjorde min andra förlossning så bra var att jag hade en sådan kontroll, jag var lugn och gick in i mig själv och var väldigt närvarande. Undersköterskan var så imponerad och ser rörd och nästan chockad ut på vår film och sa "att du kunde vara så lugn utan någon smärtlindring". Vi kvinnor är dock med mycket få undantag gjorda för att föda barn, så jag tycker inte att det var något märkvärdigt egentligen samtidigt som jag var och fortfarande är oerhört stolt över mig själv, mitt lugn och min förmåga att på egen hand klara av att hantera förlossningsarbetet så bra själv. Under min tredje förlossning vill jag dock ha ett bättre stöd av min make och drömmer om att knappt ha barnmorskan med. Helst av allt skulle jag vilja föda hemma, men vi beviljas inte det här i Västmanland och att inte ha någon barnmorska och sjukvårdsutrustning med alls vågar jag inte.

Rekommenderar även boken "Att föda utan rädsla", den hjälpte mig oerhört mycket under min andra förlossning. Talar mig även gärna varm om "dykmetoden" eller "hypno birth".

Om din förra förlossning var din första så har du nu fördelen att du kan förbereda dig bättre inför nästa mentalt. Det är svårt att förbereda sig inför en förlossning mentalt om man aldrig upplevt styrkan i en förlossning tidigare. För mig gjorde det en enorm skillnad. Dessutom så "banar" din första vaginala förlossning vägen för de syskon som sedan föds. Under normala omständigheter blir därför dina kommande förlossningar lättare än din första. Högst troligt så går det minst lika snabbt, om inte snabbare nästa gång. Menar du att du var inne på förlossningsavdelningen i 2 1/2 h eller att hela förlossningen sammantaget gick så fort?

• Mysmamma70

Jag har ju fött fyra barn och ettan och trean var tuffast för att de blev så långdragna, då är det lätt att tappa krafterna. Tvåan gick lätt och fyran var en riktig drömförlossning - fyra timmar från första värken tills hon var född

• Mijab

Ni e verkligen erfarna föderskor :). Sjlv mitt första o e lite orolig inför det. Högsta önskan hade varit att det går snabbt hahaha :)

• Tolle83
    Ari Gold skrev 2011-11-04 08:14:48 följande:
    Nu blöder jag också så vi får väl se hur det går med detta. Känns inte bra tyvärr. :(

åhh neeej! hopppas att det är en ofarlig blödning!

styrkekramar till dej !{#emotions_dlg.flower} 
  • Mysmamma70

Kram Ari och hoppas det går bra som sist!

• Ari Gold

Jag önskar att jag hade skrivit upp hur jag blödde under senaste grav. men det har jag tyvärr inte gjort.

Om det är missfall hoppas jag det kommer igång på riktigt ocg går över snabbt så vi kan försöka igen.

Det jobbigaste är att man ska ge sig på allt detta försökande igen då..(försöka bli gravid alltså).jag var så glad att vara över den fasen, tyvker det är stressigt.      

• Jamtlandstaus

Oj, är ni redan vid förlossningen i era tankar
    Känner själv att det är så oerhört mycket som ska klaffa först innan jag ens vågar börja tänka tanken!...

• Mysmamma70

Det är ju väldigt vanligt med blödningar under graviditeten, men jag hade också blivit orolig. Är det en sparsam blödning utan smärtor är oddsen bättre för en ofarlig blödning.

Svar på tråden Juli bebis 2012