• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • ToKar

Antingen har jag fått magsjuka eller så spyr jag pga trycket av magen. det kom helt plötsligt... Anledningen till att jag är misstänksam är pga av att detta hände två ggr när jag var höggravid med sonen! Å ingen annan har varit sjuk förutom jag... hmm??? Vet inte alls hur jag ska göra. sonen måste till tandläkaren å jag till skolan. Känns som att det inte blir av idag :-/

• MissMurrig

Åh nu vill jag också åka till Ullared! Ska banne mig göra det snart! Det fattas bara 2-3 saker i BB-väskan till bebisen... Vill ha en dress/overall(typ jumpsuit) till bebisen att åka hem i från BB. Vi har lite sånt hemma, men det är ju storebrors, jag vill att han ska ha helt nya och helt egna saker första dagen när han åker hem, det blir så mycket bilder då, så jag vill inte att de ska ha exakt samma på sig. Så vill jag köpa en bebisfilt till honom, de på Gekås är ju jättemysiga, storebror fick en därifrån när han föddes, som han fortfarande älskar. Sedan någon liten present till bebisen också att ha i BB-vagnen

Mina saker dröjer, det är ju lång tid kvar så sätt och vill inte packa ner min favvokläder än, det går ju fort. HAr en lista iaf på vad jag vill ha med, så OM det kommer igång akut kanske sambon eller mamma kan klura ut vad han/hon ska stoppa ner i väskan. 

• FruSandra

Tokar
    Hoppas på att de är trycket.. Ja spyr också emellanåt.. Skitjobbigt! Men direkt efter mår ja bra.. Inte alls som när man är magsjuk, då brukar ja må piss även efteråt..
    Skickar en krya på sig kram ifall att :)

• Jamtlandstaus

Men det är ju jättebra Smulan, då vet du ju vad du vill Glöm inte införliva din partner i dina önskningar, ifall du inte skulle vara alert själv att se till att de tillmötesgås där så är möjligt!

• Jamtlandstaus

Jag har min första lediga dag idag å då vaknar jag 0530 o kan inte somna om *grr*. Kanske träning inför kommande tider
    Vi har inte fixat med någonting men det är det som jag tänkte med att orka nu när jag inte behöver gå till jobbet...
    Vi har inte ens satt oss in i föräldraförsäkringen...
    När jag packade ihop i fredags på jobbet så läste jag att jag skulle ha ansökt om tjänstledigt minst två månader innan beräknad tid... oops, trodde bara att det gällde att jag var skyldig att meddela minst 2mån i förväg :-/ Men det löser sig nog, det finns ju dom som måste ta tjänstledigt huxflux!
    Någon som har några bra taktiska tips gällande uttag av föräldrapenning odyl så tar jag tacksamt emot dom!

• En liten
    anjiali skrev 2012-06-03 14:44:35 följande:
    Va fan !!!!! Grrrrrr.... Äntligen så har sakerna till sängen torkat å jag skall få bädda. Så har spjälsängsskyddet från Ullared krympt . Passade innan tvätt och står att man kan tvätta på 60. Så sur och irriterade nu !!!! Går ju inte direkt åka dit å klaga.... Morrrrrrr
    Fy vad irriterande. Är det mycket? Du kanske kan rätta till det om du nu vill ha det här skyddet och inte hinner tillbaka?
    Vi hade bara halva spjälssängs skydd (dvs 180°) till lillan för fyra år sedan. Det är först den här gången jag ser att det finns hela skydd.

Du kanske kan göra ett halvt skydd av det som du har?
  • En liten
    TiLo skrev 2012-06-03 17:55:34 följande:
    Sammandragningar: Livmodern drar ihop sig, blir hård och spänd. Ingen smärta.

Förvärkar: Livmodern drar ihop sig, blir hård och spänd. Smärta från lindrigt mens ont till riktigt ont. Ingen regelbunden het, eller de blir väldigt täta fort. Avtar oftast vid vila eller alvedon. Gör ingen eller liten verkan på öppningskedet.

Värkar: Livmodern drar ihop sig, blir hård och spänd. Smärta från lindrig mens till riktigt ont. Regelbundna, ger inte med sig vid vila eller alvedon. De blir tätatre och intensivare med tiden.

Sen finns det alltid undantag från den regeln. En del har aldrig regelbundna värkar alls ooch förlossningen är igång.    
    Tack för förklaringen. För fyra år sedan var jag rädd att missa min förlossning men det gjorde jag inte....
    Vet du vad det är som gör att tappen påverkas då? Är det sd? Jag förstår inte hur man annars kan gå och inte känna något och få tappen utplånad och redan öppen. Medans andra får fruktansvärda verkar utan att tappen påverkas och får gå på smärtlindring, morfin och sluta med snitt?
  • grahnkotten

Jag satt och tittade på filmen på försäkringskassans hemsida igår.. Där fanns bra info men tycker att det är lite krångligt med alla dagar som är olika värda..! Men tänker att det löser sig! =) 
    Idag är det 8 veckor sedan jag gick hem, trodde då att tiden ALDRIG skulle gå framåt.. men det har den gjort! Vilket är skönt! Har kommit in i en bra rytm med vila och lite småprojekt under dagarna. Längtar till bebis vill komma nu, men den får gärna hålla sig där inne i några veckor till och växa till sig!

Jag ska troligen t Ullared på lördag och köpa det mesta t bebis.. Ni som har barn sedan tidigare, har ni några erfarenheter på amningskudde eller inte? Annat som är onödigt att införskaffa sig? Tycker att det är som en djungel med alla babysaker! =) 

• En liten
    ToKar skrev 2012-06-04 07:50:33 följande:
    Antingen har jag fått magsjuka eller så spyr jag pga trycket av magen. det kom helt plötsligt... Anledningen till att jag är misstänksam är pga av att detta hände två ggr när jag var höggravid med sonen! Å ingen annan har varit sjuk förutom jag... hmm??? Vet inte alls hur jag ska göra. sonen måste till tandläkaren å jag till skolan. Känns som att det inte blir av idag :-/
    Jag blev också dålig då jag väntade lillan, utan att någon annan blev det. Men det gick över på 48 timmar. Kan någon annan ta sonen till tandläkaren?
    Här nere finns det medecin som heter SMECTA den är fruktansvärt hemsk att ta men den tar bort alla kramper. Egentligen hjälper det att tänka på medecinen och man blir frisk....
    Jag vet inte om det finns något liknande i Sverige.
Svar på tråden Juli bebis 2012