• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Gnälldag för mig idag! Jag ORKAR verkligen inte mer nu! Med mina järnvärden som senast var nere på 95 och i väntan på svar på blodproverna jag tog i torsdags så försökte jag i veckan äta järnrik mat (tex åt jag blodpudding tre gånger) vilket direkt resulterade i att jag inte gjort nummer två på fem dagar! Gjorde det idag på jobbet och självklart så "spräckte" jag en hemorrojd direkt! Ber om ursäkt för "äckelhetsgraden" men F*N vad ont det gjorde! Det kan ju omöjligt vara så här jag ska behöva ha det i sju veckor till? Jag orkar inget och kan inte skita! Fy faaaan! Försöker dra i mig laktulos men vill inte pimpla det hela dagarna heller! Vad fasen kan man göra?

• En liten
    grahnkotten skrev 2012-06-04 09:35:04 följande:
    Jag satt och tittade på filmen på försäkringskassans hemsida igår.. Där fanns bra info men tycker att det är lite krångligt med alla dagar som är olika värda..! Men tänker att det löser sig! =) 
    Idag är det 8 veckor sedan jag gick hem, trodde då att tiden ALDRIG skulle gå framåt.. men det har den gjort! Vilket är skönt! Har kommit in i en bra rytm med vila och lite småprojekt under dagarna. Längtar till bebis vill komma nu, men den får gärna hålla sig där inne i några veckor till och växa till sig!

Jag ska troligen t Ullared på lördag och köpa det mesta t bebis.. Ni som har barn sedan tidigare, har ni några erfarenheter på amningskudde eller inte? Annat som är onödigt att införskaffa sig? Tycker att det är som en djungel med alla babysaker! =) 
    Jag var övertygad om att amningskudde var onödigt förra gången. Jag är 156 cm lång och trodde att en kudde skulle duga. Men på sjukhuset fick jag använda en amningskudde och det var guldvärt!
    Den här gången måste jag köpa en ny men det är ett av prioriteringarna på listan!
  • En liten
    SaJo81 skrev 2012-06-04 09:46:55 följande:
    Gnälldag för mig idag! Jag ORKAR verkligen inte mer nu! Med mina järnvärden som senast var nere på 95 och i väntan på svar på blodproverna jag tog i torsdags så försökte jag i veckan äta järnrik mat (tex åt jag blodpudding tre gånger) vilket direkt resulterade i att jag inte gjort nummer två på fem dagar! Gjorde det idag på jobbet och självklart så "spräckte" jag en hemorrojd direkt! Ber om ursäkt för "äckelhetsgraden" men F*N vad ont det gjorde! Det kan ju omöjligt vara så här jag ska behöva ha det i sju veckor till? Jag orkar inget och kan inte skita! Fy faaaan! Försöker dra i mig laktulos men vill inte pimpla det hela dagarna heller! Vad fasen kan man göra?
    Stackars dig! Jag vet inte vad du kan göra jag antar att du gör allt för att få i dig järn. Men mot hemorojderna kanske det finns någon kräm eller annat? När jag ska på toa ser jag till att dricka massor innan, sedan tar jag med mig en tidning och så försöker jag andas när det gör som ondast.
    Jag har iof inga hemorojder men doktorn har sagt att jag inte får "trycka på" så jag får snällt sätta mig och vänta på att det kommer av sig själv....

I början av grav. tog jag laxerande och stoppade upp för att få hjälp på traven, det kanske kan hjälpa då du måste ta så mycket järntillskott?
  • EllaBella02

Lider med er som har det jobbigt med järnvärden och annat : ( Hoppas ni får hjälp med det så man kan fungera! Jag märker av illamående när bebis bökar som mest, då känns det som om jag mår illa faktiskt.

• froggyL

Min åsikt e att amningskudde e totalt onödigt. Ang svårigheter att bajsa....försök äta en massa päron och helst mogna kiwi!! Kiwi är super... Jag lyckades gå på toa idag också, inte gjortpå flera dagar. Brukar ha problem annars också, men nu är det ju värre än värst. Laktulos e ju bara skit...hjälper inte. Idag e det 30 dagar kvar :)

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • anjiali

Sajo; gnäll på. Det är bra att få gnälla någonstans. Tycker synd om dig. Jag blöder en del jag med efter nr 2 Inge vidare kul alls.

En liten : fattas ca 10 cm på Spjälsängsskyddet. Har lugnat mig lite och försökt kamouflera det. Skall ändå ta bort ena sidan sen på sängen.

Grahnkotten : dom har billiga amningskuddar på gkås. Har aldrig haft någon men tror att det kan vara riktigt skönt för axlar och nacke,

Jag har fortfarande inte fått svar på min sgi. Kanske dags att ringa och höra vad som händer.
    Ps: vaknade nu snacka om att sova länge. Var bara uppe och körde barnen sen somna jag om. Dags för frukost :D

• Tekla78

Grankotten, förra gången hade jag en "stum" amningskudde, dvs den var stoppad som en vanlig kudde. Den gick runt hela mig och jag gillade den inte alls. Dels för att den var svår att reglera i höjd och dels för att jag kände mig instängd. Denna gången har jag köpt en halv med någon form av skumkulor i som förhoppningsvis går att puffa upp till rätt höjd.

• Tekla78

Fy för hemorrojder och förstoppning! Lider med er som har det. Har lyckats hålla konsistensen någorlunda i shack med massa vatten och fiberberikad gröt med linfrön och russin i. Märker direkt när jag ätit något annat på morgonen.

• grahnkotten
    Tekla78 skrev 2012-06-04 10:41:09 följande:
    Grankotten, förra gången hade jag en "stum" amningskudde, dvs den var stoppad som en vanlig kudde. Den gick runt hela mig och jag gillade den inte alls. Dels för att den var svår att reglera i höjd och dels för att jag kände mig instängd. Denna gången har jag köpt en halv med någon form av skumkulor i som förhoppningsvis går att puffa upp till rätt höjd.
    Oki, det lät spännande! visste inte att det fanns olika modeller.. Tänker mig att det kan vara bra med en amningskudde just för axlar och nacke.. Får nog ta mig en funderar tills jag åker t Gkås på lördag.. Får kika på dem olika modellerna där! Vet inte rikigt hur jag ska orka med Gkås, men har tänkt att "bara" gå t babyavdelningen och sedan ut igen! och sedan vila i bilen hem! Tack för svaret!
  • AnnA1985

Plommon kan också göra under vid hård mage =)

Angående illamående... På nätter vaknar jag av att jag får sura uppstötningar, de kommer från ingenstans, men har ingen halsbränna när de kommer. Rätt äckligt att vakna av magsura i käften :S Känner mig illamående lite då och då... vettesjutton vad det kan bero på. Har bra järnvärde.. Jajja, man överlever iallafall.. det känns att man lever :p 

Svar på tråden Juli bebis 2012