SaJo81 skrev 2012-06-04 09:46:55 följande:
Gnälldag för mig idag! Jag ORKAR verkligen inte mer nu! Med mina järnvärden som senast var nere på 95 och i väntan på svar på blodproverna jag tog i torsdags så försökte jag i veckan äta järnrik mat (tex åt jag blodpudding tre gånger) vilket direkt resulterade i att jag inte gjort nummer två på fem dagar! Gjorde det idag på jobbet och självklart så "spräckte" jag en hemorrojd direkt! Ber om ursäkt för "äckelhetsgraden" men F*N vad ont det gjorde! Det kan ju omöjligt vara så här jag ska behöva ha det i sju veckor till? Jag orkar inget och kan inte skita! Fy faaaan! Försöker dra i mig laktulos men vill inte pimpla det hela dagarna heller! Vad fasen kan man göra?
Stackars dig! Jag vet inte vad du kan göra jag antar att du gör allt för att få i dig järn. Men mot hemorojderna kanske det finns någon kräm eller annat? När jag ska på toa ser jag till att dricka massor innan, sedan tar jag med mig en tidning och så försöker jag andas när det gör som ondast.
Jag har iof inga hemorojder men doktorn har sagt att jag inte får "trycka på" så jag får snällt sätta mig och vänta på att det kommer av sig själv....
I början av grav. tog jag laxerande och stoppade upp för att få hjälp på traven, det kanske kan hjälpa då du måste ta så mycket järntillskott?