• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • ToKar
    FruSandra skrev 2012-06-04 08:35:06 följande:
    Tokar
    Hoppas på att de är trycket.. Ja spyr också emellanåt.. Skitjobbigt! Men direkt efter mår ja bra.. Inte alls som när man är magsjuk, då brukar ja må piss även efteråt..
    Skickar en krya på sig kram ifall att :)
    Tack tack. Mår inge bra alls och har även lite ont i magen/ryggen. Ska vila i några timmar så får vi se om det släpper...

Verkar som att det är fler som har krämpor och diverse åkommor såhär mot slutet. Måtte tiden gå fort... Speciellt för er som inte mår bra!
    En liten skrev 2012-06-04 09:45:12 följande:
    Jag blev också dålig då jag väntade lillan, utan att någon annan blev det. Men det gick över på 48 timmar. Kan någon annan ta sonen till tandläkaren?
    Här nere finns det medecin som heter SMECTA den är fruktansvärt hemsk att ta men den tar bort alla kramper. Egentligen hjälper det att tänka på medecinen och man blir frisk....
    Jag vet inte om det finns något liknande i Sverige.

Vi får lösa det på något sätt helt enkelt, mannen stannade hemma idag och jobbar lite hemifrån. Väldigt skönt. Sonen får inte gå till förskolan ifall att det skulle vara magsjuka... Det låter som en bra medicin, om man inte ens behöver ta den för att bli frisk :D  

Jag har redovisning och opponering i skolan om några dagar men skickade mail till läraren om att jag vill göra en skriftlig uppgift istället. Känns skönt att ha tagit det steget. Nu kan jag slappna av på riktigt och vila! Nu blir det inge mer skola för min del den här terminen (förutom uppgiften)... 

Jag vill också ha amningskudde. Jag använde bara vanliga kuddar när jag ammade sonen. Det funkade ju, men amningskudde är säkert smidigare...    

• smulan12

Har nu lagt upp det jag lyckats få ihop hittills av mitt förlossningsbrev på bloggen. Lyckades korta ner det lite och hoppas att jag inte är alltför otydlig eller omständig. :p

Gå gärna in och kika och kommentera. :)  

• Trolla75
    smulan12 skrev 2012-06-04 11:31:44 följande:
    Har nu lagt upp det jag lyckats få ihop hittills av mitt förlossningsbrev på bloggen. Lyckades korta ner det lite och hoppas att jag inte är alltför otydlig eller omständig. :p

Jag kikade nyss in för att kolla in lejonfilten... men hittade inga bilder?
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Trolla75

Aha... du hade en "riktig" blogg, letade inne på din fl profil ;)

• smulan12
    Trolla75 skrev 2012-06-04 11:36:23 följande:
    Jag kikade nyss in för att kolla in lejonfilten... men hittade inga bilder?

Vad lustigt. Innan har de ju synts. Jag ser alla bilder genom min dator. :S Kanske segar lite bara. Men den är där i alla fall tillsammans med övriga saker jag hadnlade till skrutten.
  • Trolla75
    smulan12 skrev 2012-06-04 11:48:50 följande:
    Hehe okej. Då va de inte så lustigt.:p
    Jättefina grejjer!!!

Blev lite sugen på en tripp till Ullared, min stora tjatar att hon vill dit... men jag har väl inte vart sugen direkt.
    Men nu, ja jag får nog överväga en tripp...
  • SaJo81

Tack för alla Goa tips:) köpte ett gäng kiwis igår men hann inte äta något, får trycka i mig ikväll med då för i se om det hjälper! Får iofs munsår av kiwi men det kan det ju kanske vara värt för att få till ett normalt toabesök:)

• SaJo81

Smulan12: åååh jag gillar verkligen lejonfilten med (måste köpa) hade dom alla dom labangrejerna på Gekås? Jag älskar Laban! Får nog ta en trip till Gekås snart:)

• grahnkotten
    smulan12 skrev 2012-06-04 11:31:44 följande:

Det var ett jättebra förlossningsbrev.. Jag började också knåpa på mitt idag och det är inte enkelt.. Men vill inte skriva för mycket, men ändå få med allt.. och sedan har jag inte varit med om detta innan så man har inte så mycket att gå på! 

Du hade en bra app om graviditeten, vad heter den? även om man är i slutet av grav. är det alltid roligt att läsa lite extra! =)

Jag har haft ilande känslor i underlivet samt kring mellan navel och ner mot "benet", är det någon mer som ha upplevt den känslan? vad kan det vara? jag har inte upplevt det tidigare, men har haft det nu de senaste dagarna, särkilt när jag är uppe och går. 
Svar på tråden Juli bebis 2012