• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • chess07
    nilepile89 skrev 2012-06-21 13:37:13 följande:
    Var hos bm idag bebis ligger som den ska huvudet neråt :) blodtrycket är förhöjt. Så skall lämna urinprov och ta nytt blodtryck på
    måndag igen. gått upp från 110/80 förra gången till 110/85. Låg precis under det svarta strecket på kurvan så har väl vuxit ännu mer. Kan även bero på att jag samlar vatten.
    måste erkänna att jag tycker de är lite konstigt att hon tycker blodtrycket är förhöjt av den lilla skillnaden... att det ligger på 85 istället för 80 är iprincip samma tryck ... mitt varierar otroligt från gång till gång och det är normalt så länge det ligger inom "referensramarna". 
    men de är väl bra att hon är noggrann! men ja tycker inte du ska oroa dig!
  • momster

I dag har vi träffat läkare och har vi tur får vi träffa Vårat charm troll på tisdag. Då skulle vi in till dag avdelningen för att se om det hänt nått, var jag öppen mellan 2-3 cm kunde de ta hål på hinnorna och sätta igång mej. Lill killen uppskattades i dag till 3596 gram. Och är i vecka 36+2.
    Så kom gärna med tipps hur man kan öppna sig.

• EllaBella02

Spännande! Nä, har inga tips som jag vet funkar men gå i trappor säger de ska vara bra. Tyngdlagen över lag är nog bra att utnyttja. Rör på dig sp mycket du orkar och kan. : ) Lycka Till!

• snoffsan08
    momster skrev 2012-06-21 17:00:54 följande:
    I dag har vi träffat läkare och har vi tur får vi träffa Vårat charm troll på tisdag. Då skulle vi in till dag avdelningen för att se om det hänt nått, var jag öppen mellan 2-3 cm kunde de ta hål på hinnorna och sätta igång mej. Lill killen uppskattades i dag till 3596 gram. Och är i vecka 36+2.
    Så kom gärna med tipps hur man kan öppna sig.

Åh vad spännande!! Säger som Ellabella, rör på dig så mycket du kan. Om du orkarså ta gärna en långpromenad.
    Har du en pilatesboll hemma så förslår jag att du sitter på den och rulla lite fram och tillbaka. "studsa" lite på den.
    Lycka till!!  
  • momster

Tack för tipsen, tyvärr pallar inte mina lungor för mycket men ska försöka röra mej lite mer. Har tyvärr Ingen pilates boll heller.

• snoffsan08

Oki, då vet jag tyvärr inte. Testa och googla på det så kanskde du kan få tips på så sätt Flört

• momster

Jo ska göra det. Läkaren drog lite i tappen och sa att de kunde hjälpa till lite oxå så bara hoppas det hjälpte. Hade en helt otroligt trevlig läkare som verkligen förstod att jag ville ha ut han så fort som möjligt.

• EllaBella02

Känner mig väldigt peppad att åka till Maxi nu ich storhandla! Känns ungefär som att det typ enda jag vill är att gå och lägga mig : )

Svar på tråden Juli bebis 2012