• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • froggyL

Vad spännande! Hänt nåt?

En liten skrev 2012-06-21 23:13:25 följande:
    Jaha, nu gick proppen min. Förra gången gick den 19:00 och vattnet gick 00:10 och hon var ute 04:30... Men den här gng är allt annorlunda så det händer nog inget mer nu. :-/

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • millifjor
    froggyL skrev 2012-06-22 07:21:54 följande:
    Min bm sa att kroppen bara klarar en, så du kastar bort pengarna på å äta två samtidigt...
    men min BM säger att jag ska ta två, jag äter två varje dag...konstigt att de säger olika, vem ska man då tro på?
  • millifjor
    momster skrev 2012-06-22 00:14:15 följande:
    Millifjor : har haft ganska struliga graviditeteter och min astma är inte den bästa så då kan jag förhoppningsvis ta medicin innan så kroppen orkar med en vanlig vaginal förlossning. Sen är han ju redan så pass stor och jag törs inte riktigt trycka ut en 5 kg baby.
    aha okej, hoppas det sätter igång då för din skull!
  • ToKar
    millifjor skrev 2012-06-22 07:45:32 följande:
    men min BM säger att jag ska ta två, jag äter två varje dag...konstigt att de säger olika, vem ska man då tro på?

Det gjorde jag med förra grav. då en inte räckte. Då ökade värdet väsentligt så jag tror på att det funkar iaf
  • anjiali

Se där ja !!! En natt mindre att ta sig igenom och en dag närmare bebis .

Hoppas ni får en riktigt fin midsommar !!!

• millifjor
    ToKar skrev 2012-06-22 07:48:01 följande:
    Det gjorde jag med förra grav. då en inte räckte. Då ökade värdet väsentligt så jag tror på att det funkar iaf
    ja jag fortsätter med två, mina värden har ökat med då, de gjorde de inte när jag bara tog en, har ingen lust att ha dåliga värden o vara toktrött såhär mot slutet av graviditeten,man ska ju orka trycka ut knodden med

Glad Midsommar allihopa, nu ska jag åka o dansa runt stången - NOT!
  • En liten

Glad midsommar på er alla!

Momster: vad skönt för dig att få ett datum och ett slut så du får njuta av bebisen!

Ja, en natt mindre.
    Jag har haft värkar hela natten men inget mer men då hjärtljuden gick ner då jag låg på observation i förrgår vid varje värk så kunde jag självklart inte somna där jag låg. Jag låg och avslappnings andades och försökte komma ihåg vad barnmoskan sa på avslappningskursen, ända problemet är ju att jag somnade under kursen så jag minns bara andningen och ett ljus som värmde mina fötter....Skrattande
    Jag har lämnat tjejen på skolan och nu ska jag ta en dusch och äta frukost. Hon var så glad när jag hämtade henne igår och hon inte behövde gå till fritids!

Jag ska äta lunch med kollegorna idag så jag hoppas att vattnet inte går innan dess!
    Jag är livrädd för att det ska bli som förra gången så jag hoppas att det INTE sätter igång med vatten avgång. Jag tänker inte vila och göra klart det sista för då blir det säkert dags. 

Min stora tjej sa åt bebisen i magen att vakna i morse och komma ut och leka, sommarlovet här nere börjar om två veckor så vi har sagt att bebisen inte kommer förrens dess!

• En liten

Nu har jag beställt en belly bandit till efter graviditeten. Hoppas det funkar Skrattande

• En liten
    Jamtlandstaus skrev 2012-06-22 09:25:21 följande:
    En liten, det är onekligen något på gång för dig undrar när det blir!
    Vad är en belly bandit?
    Det är en korsett som hjälper till att få tillbaka hållningen och musklerna på plats om jag förstått det rätt. Jag vill kunna röra på mig snabbare den här gången då dottern har behov av rörlig mamma undersommar lovet.Glad 

Svar på tråden Juli bebis 2012