• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • MissMurrig
    Trolla75 skrev 2012-06-21 21:22:23 följande:
    Ja, det var någon här i tråden som skrev att det skulle stimulera och ev. sätta igång... tänker testa allt! Flört
    Haha, det var nog jag. Min kompis och min kusin hade fått höra att de skulle göra det. BArnmorskan gjorde det tom PÅ min kusin under förlossningen för att skynda på. Haha.

Om en vecka kör jag igång. Efter midsommar, och min lektion på onsdag. Och så ska det bli skönt att ha en dag eller två utan några som helst planer eller förpliktelser, bara att vila på. Sedan! Ut med ungen!  
  • SaJo81
    Trolla75 skrev 2012-06-21 22:34:02 följande:
    Gôtt med en redig bil! Skrattande
    Ja verkligen! hyffsad skillnad från dom senaste månaderna när vi trängts ihop i en ford focus för v70n pajjat =(
  • Trolla75

På söndag ska jag testa å göra iste på mina egenplockade hallonblad och jag ska köpa hem några fina ananaser... men som sagt, har ett sista jobbpass även nästa helg... sedan är det fritt fram ...

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Jamtlandstaus

Är det bara jag som önskar att bebis stannar åtminstone till BF?
    Hur som helst, om någon av er blir tipsade om att använda er av ricinolja för att sätta igång, så prova inte det!!! Det gjorde jag när det begav sig sist o rally-baja när man är höggravid o har ont typ överallt är INTE att rekommendera!! :-S

• Trolla75
    anjiali skrev 2012-06-21 22:32:25 följande:
    Oron över att det var lugnt i magen har lugnat sig. Under bilfärden för att lämna av barnens kusin satte bebisen igång å böka. Borde ha sjunkit ner lite för det ilar lite när hen bökar på. Snart är midsommar över och då blir det äntligen vila . Vilket tempo det varit den senaste tiden. Å nätterna är hemska. Svettas kopiösa mängder och vaknar stup i kvarten.

Så jag hakar på med projekt vräkning !!! Rulla rulla bröstvårtor, promenader, färdknäppar osv... Skippar hallonen dock.

Sitter för tillfället å tittar på en unge i minuten. Vet inte om det är bra eller dåligt. Skräck blandad känsla :-/. Inser att jag faktiskt är dåligt mentalt förberedd på att föda denna gången. Har inte riktigt fattat att det är på riktigt på nått konstigt vis.

Å glad midsommar på er alla .
    Vart går en unge i minuten?
    Älskar å titta på sånt nu... Obestämd
  • En liten

Grattis Hera!

Jag svettades jätte mycket efter förra förlossningen så flera tröjor är bra att ha. Jag kör med boops amningslinnen, t-shirts och tröjor från bebisproffsen.

Idag när jag var inne på koll var allting bra. Så jag ska inte in något mer före måndag. Dock har jag ont nu ikväll men som vanligt kommer det gå över snart.

Jag är ensam med dottern imorgon kväll och det är inga svenskar som firar här så för att inte bli deprimerad tänker jag ignorera att ni firar midsommar. Men jag önskar er sol och en riktigt bra dag, vi får se om "små grodorna" har ngn effekt på bebisarna!

• Trolla75
    Jamtlandstaus skrev 2012-06-21 22:38:04 följande:
    Är det bara jag som önskar att bebis stannar åtminstone till BF?
    Hur som helst, om någon av er blir tipsade om att använda er av ricinolja för att sätta igång, så prova inte det!!! Det gjorde jag när det begav sig sist o rally-baja när man är höggravid o har ont typ överallt är INTE att rekommendera!! :-S
    Nä, det låter väl inte så trevligt...
    Fick hemköpt Recinolja när magen protesterade mot järntabletterna... men fick i o för sig aldrig någon racerbaj...

Men sedan kom jag på att om jag tog två järn åt gången så skötte sig magen fint...
  • MissMurrig
    vermilion skrev 2012-06-21 10:50:27 följande:
    Jag köper ju barnkläder typ alltid, mitt stora intresse, men det är ju inte klokt vad svårt det är att hitta söta bebiskläder nu! Vill inte bara ha grått, grönt och beige. Färgglada pojkkläder kan man ju drömma om att hitta. Har ni några tips?

Köpte dom här begagnade på facebook, söta! Men nu har man inga byxor som passar till.

Fina, men på Facebook?
  • froggyL

Nu vet jag inte hur mkt järn du äter, men kroppen klarar inte hur mkt järn som helst samtidigt. Det kvittar liksom...den klarar inte av att ta upp det.

Trolla75 skrev 2012-06-21 22:42:18 följande:
    Nä, det låter väl inte så trevligt... Fick hemköpt Recinolja när magen protesterade mot järntabletterna... men fick i o för sig aldrig någon racerbaj... Men sedan kom jag på att om jag tog två järn åt gången så skötte sig magen fint...

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • froggyL

Facebook köp och sälj, finns massor av grupper. Bara å söka. Jag köper och säljer massor själv :)

Mamma till Linnea 2008-01-04
Svar på tråden Juli bebis 2012