• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • millifjor

Grattis till tjejen!

Har 30 dagar kvar till BF idag, men hoppas att det blir i början av juli iaf,hehe

• anjiali

Å mera bebisar grattis !!! Skönt att lilltösen mår bra.

Sovit som en kratta inatt . Sen är bebisen jätte lugn sen igår vilket gör mig lite stressad och orolig. Vill (kan) ju inte åka in på koll idag. Var där häromdagen då av annan anledning och allt var bra. Visserligen gjorde man en kurva och inget ul.
    Har tusen saker på listan idag att göra plus åka in till götet och lämna tillbaka barnens kusin . Em också fullbokad inför midsommar. Mannen jobbar. Vill ju inte dra hem honom i onödan. Vet att man skall ringa när man är orolig. Men avvaktar en liten smula.
    Dricka kallt vatten var det man skulle göra, eller hur ???

• anjiali

Går in i vecka 38 enligt ägglossningen idag . 21 dagar kvar !!!
    Väskan är nästan packad. Svårt med kläder till mig tycker jag. Bh- arna använder jag. Kommer det vara jätte varmt och högsommar eller kallt ??? Får packa kläder för båda typer av väder. Än så länge har jag bara mysbyxor och t-tröja. Har inga bra amningstoppar.

Någon som vet vart jag hittar bra amningslinnen???

• Jamtlandstaus

Åh grattis till er lilla fina tös Hera78!! Skönt att hon är på utsidan så ni kan hålla koll på att hon äter o växer som hon ska!

Anjiali, är bebisen lugnare eller har du inte känt hen alls?? Det är ju trångt där inne nu så det är ju naturligt att rörelserna blir annorlunda...
    Men dricka kallvatten ska tydligen få dom att röra på sig så prova! Å är du ändå orolig så ring!! Kanske har de fler tips som får hen att röra på sig.

• Alemonia
    Hera78 skrev 2012-06-21 06:58:14 följande:
    Hej tjejer, det blidde ingen julibebis för oss, det blev istället en liten juniflicka som fått namnet Olivia.

Hon föddes med akut kejsarsnitt i söndags i vecka 35 (34+4). Vi visste att hon var tillväxthämmad och åkte in för att kontrollera ctg och flödet men fick besked om snitt tre timmar senare. Allt gick bra och fröjen mår bra och har andats själv hela tiden. Hon ligger nu på värmemadrass och sondmatas varannan timme.

När hon föddes vägde hon 1332 gram och var 40 cm lång. I söndags innan snittet uppmättes tillväxthämningen till 36% och man trodde då att hon vägde 1500-1600 gram men det var alltså mindre ändå och tillväxthämningen landade en bra bit över 40%.
    Grattis till dottern!
    Jag hoppas hon snart sätter fart med att öka gällande både vikt och längd.
  • Jamtlandstaus

Lindex har amningslinnen såg jag. Men har inte provat dom.
    Vill annars rekommendera www.paolamaria.com som har kläder av fin kvalité! Jag köpte gravidkläder där som går lika bra för amning sen
    ...o säkert är jättesköna när man sen har en lite påsig öm kropp efter förlossningen

• Sladdis

Välkomnar v 38 idag!!!:) Har ganska mycket förvärkar men annars är allt som vanligt så det verkar inte som om han vill ut snart. Men hoppas kan man ju.;)

Glad midsommar på er alla!!!:)

Svar på tråden Juli bebis 2012