• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Hera78: Grattis till tösen=) vad spännande att det börjar komma lite bebisar nu...

Idag välkomnar jag vecka 37 (36+0) fyra veckor kvar och jag har en stark känsla av att den lilla inte kommer titta ut fören en bra stund efter BF tyvärr =(
    Har precis gått på GP så litegrann vilar jag gärna innan lill*n kommer men inte til augusti tack!

Nu e karln påväg med tåg för att hämta hem våran nya bil, blev lite kris med tid helt plötsligt och så hittade vi en på nätet i Eskilstuna så det var bara att boka, betala handpenning och ta tåget...(35mil) i eftermiddag kommer han och bilen hem, jag är förväntansfull som ett barn på julafton =) ska bli härligt med ny  bil som vi dessutom får plats i gott och väl=) 

• millifjor

om man har vanliga linnen så kan man ju sprätta upp vid axeln o sy dit såna där tryckknappar istället, på så vis är det ju lätt att "dra ner" när man ska amma. satt o tänkte på det häromdagen att det borde funka, har dock inte testat själv ännu

• AAEV

Hm har bra amningslinnen, jag köpte tvåpack för 199 där :)

• anjiali

Sajo : härligt ! Vi köpte ny i vintras, vet hur förväntansfull jag var .

Jämtlanstuss: känt av bebis lite grann men mycket mindre än vänligt. Nu skall jag lägga mig och se om jag kan buffa fart på den. Annars får jag väll ringa :-/.

• EllaBella02

Blodtrycksrapport : ) Första trycket idag var 150/90, fick lägga mig ner och efter det så hade jag 120/65. Däremot hade jag återigen +2 på proteinet så de ska skicka urinprovet på odling. Tyvärr kissade jag för lite, då nu sitter jag här och väntar på att bli kissnödig : )

• vermilion

Tycker nästan att det borde vara fler bebisar här nu snart...

Hur har ni det på nätterna? För nu börjar jag bli galen. Jag vaknar och måste sätta mig upp hela tiden, det känns som om jag slutar andas när jag sover. Det var likadant med förra ungen i slutet av graviditeten. I natt somnade jag vid 00.30 och vaknade säkert 10 ggr fram till 4.30. Hemskt! Vid 5 vaknade jag av sambon som sprang upp och svor. Haha, i sömnen såklart. Sa åt honom att lägga sig igen. Sen vid 5.30 ropade dottern och ville ha vatten. Ahhh, behöver sova!

♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
  • vermilion
    anjiali skrev 2012-06-21 09:00:31 följande:
    Å mera bebisar grattis !!! Skönt att lilltösen mår bra.

Sovit som en kratta inatt . Sen är bebisen jätte lugn sen igår vilket gör mig lite stressad och orolig. Vill (kan) ju inte åka in på koll idag. Var där häromdagen då av annan anledning och allt var bra. Visserligen gjorde man en kurva och inget ul.
    Har tusen saker på listan idag att göra plus åka in till götet och lämna tillbaka barnens kusin . Em också fullbokad inför midsommar. Mannen jobbar. Vill ju inte dra hem honom i onödan. Vet att man skall ringa när man är orolig. Men avvaktar en liten smula.
    Dricka kallt vatten var det man skulle göra, eller hur ???
    Drick kallt vatten ja. Isglass funkar bra här, då är det nån som tjorvar runt. Min är också lugnar nu men jag känner ju honom 3-4 ggr om dagen iaf så allt verkar vara bra. Känner du nånting?
  • vermilion

Jag köper ju barnkläder typ alltid, mitt stora intresse, men det är ju inte klokt vad svårt det är att hitta söta bebiskläder nu! Vill inte bara ha grått, grönt och beige. Färgglada pojkkläder kan man ju drömma om att hitta. Har ni några tips?

Köpte dom här begagnade på facebook, söta! Men nu har man inga byxor som passar till.

• anjiali

Tack för alla tips om linnen . Skall se om jag kan få till en tur till affärerna nästa vecka. Har känt lite små rörelser nu men inte mycket.

Svar på tråden Juli bebis 2012