• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Trolla75
    Charlottetott skrev 2012-06-21 21:25:07 följande:
    hallonblads te är ju för att stärka livmodern men basillika te kan tydligen sätta igång förlossningen----
    Jag har druckit hallonbladste med båda töserna och om det är det som gjort att jag haft lätta förlossningar så vill jag gärna stärka även denna gång...

Jag har druckit teet i lite över två veckor och nu och tror det gör gott!

Basilikate har jag inte hört någonting om, det ska jag kolla upp, tack för tipset!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Tekla78

Har haft en så lyxig ledig dag! Var hemma hos en kompis på fm som erbjöd fotmassage Fick även väldigt fod sallad o fika. Sen 1h massage på gravidbänk på em. Avslutade med skön stund i parken med sonen som plaskade i plaskdammen.

• Trolla75
    Tekla78 skrev 2012-06-21 22:06:15 följande:
    Tips till hallonbladstedrickare: Jag tyckte det var för varmt att dricka te nu när det är över 20grader ute, så jag gjorde iste. Ca 1liter på en gång och tillsatte socker och in i kylen i kanna, så läskande! Det borde väl inte ta bort effekten, eller?
    Jag har i en himla massa mjölk i mitt te, så det brukar typ vara fesljummet när jag dricker det...
    Men iste lät gott, nu har jag plockat egna hallonblad som ligger på tork...

Får se hur det smakar? tycker ju inte det är gott precis...
  • Tekla78

se.babycenter.com/pregnancy/labourandbirth/planningyourbabysbirth/naturalbringonlabour/ Var tvungen att googla på sätta igång förlossning och hittade denna informativa sida. Ganska bra faktiskt :) tyckte tipset att sätta på sig finaste trosorna för garanterad vattenavgång var bra, haha! Min BM sa att man ska "vila" in en förlossning, dvs sätt inte igång att storstäda + promenera så att du är utpumpad när det sätter igång.

• Tekla78
    Trolla75 skrev 2012-06-21 22:10:57 följande:
    Jag har i en himla massa mjölk i mitt te, så det brukar typ vara fesljummet när jag dricker det... Men iste lät gott, nu har jag plockat egna hallonblad som ligger på tork... Får se hur det smakar? tycker ju inte det är gott precis...

Nja, tyckte inte heller teet var så gott, men väl kylt och med socker smakar det svag hallonsaft.
  • FruSandra

Färsk anmanas ska ju tydligen sätta igång..
    Dock tror ja inte de finns nåt som sätter igång.. Tror bebis kommer bär han kommer..
    Men tro mej, jag gör nu allt för att testa.. Äter just nu annans och imorn blir de basilika te.. Måste googla på de :)
    Maken föreslår en färdknäpp, men de är nåt ja verkligen inte har nån lust till ;)

• SaJo81

Vårt nya fina vrålåk=)
    Jag är såååå nöjd, fasen vad gott om plats det blir för oss i den!

• Trolla75
    Tekla78 skrev 2012-06-21 22:25:47 följande:
    se.babycenter.com/pregnancy/labourandbirth/pl.../ Var tvungen att googla på sätta igång förlossning och hittade denna informativa sida. Ganska bra faktiskt :) tyckte tipset att sätta på sig finaste trosorna för garanterad vattenavgång var bra, haha! Min BM sa att man ska "vila" in en förlossning, dvs sätt inte igång att storstäda + promenera så att du är utpumpad när det sätter igång.
    Jag har vilat mycket inför mina förra... men just dagen innan bägge har jag blivit utlurad på långpromenad, så jag vill gärna tro att det har ett samband!
    Annars ligger jag vågrätt så mycket jag kan...
  • anjiali

Oron över att det var lugnt i magen har lugnat sig. Under bilfärden för att lämna av barnens kusin satte bebisen igång å böka. Borde ha sjunkit ner lite för det ilar lite när hen bökar på. Snart är midsommar över och då blir det äntligen vila . Vilket tempo det varit den senaste tiden. Å nätterna är hemska. Svettas kopiösa mängder och vaknar stup i kvarten.

Så jag hakar på med projekt vräkning !!! Rulla rulla bröstvårtor, promenader, färdknäppar osv... Skippar hallonen dock.

Sitter för tillfället å tittar på en unge i minuten. Vet inte om det är bra eller dåligt. Skräck blandad känsla :-/. Inser att jag faktiskt är dåligt mentalt förberedd på att föda denna gången. Har inte riktigt fattat att det är på riktigt på nått konstigt vis.

Å glad midsommar på er alla .

• Trolla75
    SaJo81 skrev 2012-06-21 22:31:14 följande:
    Vårt nya fina vrålåk=)
    Jag är såååå nöjd, fasen vad gott om plats det blir för oss i den!

Gôtt med en redig bil! Skrattande
Svar på tråden Juli bebis 2012