• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Min fina man har skruvat ihop grillen till midsommar i flera timmar nu efter att jobbar och gått upp fyra på morgonen tagit hand om barn, lagat mat och fixat tält plus en massa annat.
    Har inte hjärta att säga att den är jätte sne och skev . Vi får ha en skev grill, den funkar säkert ändå :p

• froggyL

Hi hi :)

anjiali skrev 2012-06-20 22:38:03 följande:
    Min fina man har skruvat ihop grillen till midsommar i flera timmar nu efter att jobbar och gått upp fyra på morgonen tagit hand om barn, lagat mat och fixat tält plus en massa annat. Har inte hjärta att säga att den är jätte sne och skev . Vi får ha en skev grill, den funkar säkert ändå :p

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • eken

Här är det också jag som kör i familjen (mannen utan körkort), men räknar med att antingen jag kör, mannen övningskör eller i värsta fall en kompis som kör in.

Vad gäller alkohol så dricker nog mannen bara ngn snaps och ngn öl, sen blir det lugnt. Har väl 12 dagar kvar till bf

• Jamtlandstaus

En liten, spännande nu är det snart dags för er att träffa er nya familjemedlem
    Bra att dom håller koll på er för hon verkar onekligen vara på gång
    Lycka till!!
    Vi väntar med spänning på fortsättning!

• smulan12

Vi skulle firat midsommar med två andra par om också är gravida. Men det blir inte så. Det ena paret blev föräldrar till en liten flicka igår kväll. :) de var beräknade den 29 och vi då två veckor efter. Så det börjar kännas lite verkligt nu. :)

• Hera78

Hej tjejer, det blidde ingen julibebis för oss, det blev istället en liten juniflicka som fått namnet Olivia.

Hon föddes med akut kejsarsnitt i söndags i vecka 35 (34+4). Vi visste att hon var tillväxthämmad och åkte in för att kontrollera ctg och flödet men fick besked om snitt tre timmar senare. Allt gick bra och fröjen mår bra och har andats själv hela tiden. Hon ligger nu på värmemadrass och sondmatas varannan timme.

När hon föddes vägde hon 1332 gram och var 40 cm lång. I söndags innan snittet uppmättes tillväxthämningen till 36% och man trodde då att hon vägde 1500-1600 gram men det var alltså mindre ändå och tillväxthämningen landade en bra bit över 40%.

• EllaBella02

Nu måste vi göra en födelsedagslista tycker jag! I natt när jag vaknade för att gå upp på toa och kissa så hade jag ett så sjukt starkt tryck nedåt. Kändes typ som att bebis höll på att ramla ut : )

Svar på tråden Juli bebis 2012