• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • froggyL

Vi dricker sällan och såhär nära en förlossning vi är nu, borde man nog tänka på om man verkligen ska våga chansa. Som ToKar skriver....det skulle inte va kul å missa förlossningen....

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • SaJo81

Min Karl är nog rätt alkoholfri på midsommar men det e rätt oväsentligt för jag och barnen är Inte hemma, vi åker till mina föräldrars sommarstuga över midsommar och Karln stannar hemma och jobbar!

Från midsommar dock är det sagt att han ska va helt alkoholfri (han har fått dispens den 30:e för hans bästa vän gifter sig, skulle det vara så att det sätter igång den dan så blir det taxi)

• En liten

hej 
    Vi är hemma igen utan bebis. Det var nog fostervatten men lite grann, Jag ska in i morgon igen på koll.... Jag fick ligga med monitor för värkar i en och en halvtimme för jag hade tydligen en hel del och endel som höll i sig så att bebisen blir påverkad. De tappade tom hennes hjärtljud under en period och gav mig en spruta för att värken skulle avta då den inte släppte av sig själv...

Med tanke på förra förlossningen då hjärtljuden försvann och allt blev panik såg jag hur min man blev blek och jag började skaka så det blev en mindre trevlig upplevelse.  Men det gick bra den här gången. Jag fick ligga kvar en timme till pga det. Sedan blev det UL på bebisen för att se att den har växt och mängden fostervatten och att navelsträngen pulserar som den ska.

Lillan väger 3.1 kg i min mage, och har lite lite fostervatten men vi fick i alla fall åka hem. Jag ska in i morgon igen på koll. jag antar att jag kommer få göra så nu, åka in varje dag tills hon tittar ut. Mår hon lika imorgon som idag blir det tal om igångsättning....

Jag han i alla fall skrämma upp svärfar och svärmor som hämtade stora dottern. Sedan bjöd vi alla på pizza trots att jag heldst bara ville hem och lägga mig ner.  

Nu ska jag i säng i alla fall och imorgon ska jag ligga tills jag ska in på sjukhuset. 

• snoffsan08

Vad spännande! Hoppas att det inte händer nåt innan du kommer in till sjukhuset imorgon och att du får vila ordentligt nu så du orkar när det väl är dax. Stort lycka till imorgon och hoppas allt går bra!

• Tekla78

Tror min karl håller sig nykter också. Det blir ju bara vi två på midsommar och inte så kul att festa loss själv. Han får gärna dricka 1/2 till 1 öl om han är sugen. Vi kan alltid ta taxi in om det skulle behövas, tar ca 10-15min. Vår 3-årige son åker till landet med släkten på fredag morgon till söndag dag. Väldigt lyxigt att vi får rå om oss själva en hel helg Sonen har bara varit borta från oss max en natt innan. Imorgon är det 20 dagar till BF

• AAEV

Min man tar nog ett par öl (BF om 8 dagar), men vi ska vara hos bekanta där mannen i huset är nykterist så han har lovat att köra om det skulle va så. 

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • EllaBella02

Min sambo tar nog ett par öl också. Vi har nära till BB om det skulle vara någonting så jag kan nog köra själv, eller så tar vi taxi.

• chess07

Hit kommer sambons familj i helgen och han kommer inte hålla sig spiknykter, bara 5 min bilväg till BB så i värsta fall får vi ta taxi Flört Han blir aldrig dyngrak så de gör mig ingenting Tungan ute
    22 dagar kvar till BF idag men jag räknar iskallt med att de blir mellan 3-5 veckor! Har inte "snöat in" på BF datum heller eftersom de kan ske from nu och 5 veckor framåt!

• anjiali

Nykter midsommar men min man kör inte ändå. Han har inget körkort . Känns inte som Något större bekymmer, finns så mycket alkoholfritt som är gott. Firar med två andra barnfamiljer och alla mammor är på smällen .
    Det blir taxi eller mamma som kör.

Svar på tråden Juli bebis 2012