• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • En liten

Hej. Här inget nytt. Jag var så trött och bara grät igår, vid sju tiden ringde jag 4 åringens bästa kompis föräldrar och de kom och hämtade henne. Hon fick leka och äta med dem <3 . Jag har fortfarande samma symptom som igår, men inget mer. Då mannen jobbar hela helgen har vi bjudit in svärmor på lunch och hon stannar och följer med på skolfesten i eftermiddag. De tar med sig en väska för att sova över vid behov.

Det är lite jobbigt med allt blodigt som, men det är nog som det ska.

• Tekla78
    En liten skrev 2012-06-23 07:55:35 följande:
    Hej. Här inget nytt. Jag var så trött och bara grät igår, vid sju tiden ringde jag 4 åringens bästa kompis föräldrar och de kom och hämtade henne. Hon fick leka och äta med dem <3 . Jag har fortfarande samma symptom som igår, men inget mer. Då mannen jobbar hela helgen har vi bjudit in svärmor på lunch och hon stannar och följer med på skolfesten i eftermiddag. De tar med sig en väska för att sova över vid behov. Det är lite jobbigt med allt blodigt som, men det är nog som det ska.

God morgon. Usch, vad jobbigt det låter. Har du ringt och kollat med dem på förlossningen angående blodet? Vad säger de om det? Skönt att du har back-up för tjejen i alla fall.
  • En liten
    Tekla78 skrev 2012-06-23 08:14:47 följande:
    God morgon. Usch, vad jobbigt det låter. Har du ringt och kollat med dem på förlossningen angående blodet? Vad säger de om det? Skönt att du har back-up för tjejen i alla fall.
    Nej, jag har inte ringt. Jag känner bebisen röra på sig lite då och då. 

Men jag får se hur dagen går. Jag ringer in ikväll vid åtta tiden när mannen kommer hem om det fortfarande är likadant.   

Jag kommer säkert ändå ha det såhär fram till mitten på juli och bli igångsatt i slutändan bara för att bli irriterad... Just nu vill jag bara att vattnet ska gå eller att jag får något bra tecken på att åka in framåt eftermiddagen. När skolfesten är avklarad och svärföräldrarna ändå är här! Allt jag vill är sova och vara på sjukhuset så de kollar att liten mår bra. Det tar på nerverna att inte veta ändå.

Hoppas att alla hade en bra midsommar afton!

• EllaBella02

Svullen är jag med kan jag lova och det har verkligen blivit värre de senaste två veckorna. Har stödstrumpor på mig varje dag. Igår på självaste midsommarafton fick jag mig en tur till BB. Har ju som jag tror jag har berättat haft ögonmigrän några gånger i mitt liv. Det betyder att en del av synfältet försvinner. Skitäckligt är det. Har haft det en gång innan under graviditeten och då pratade jag med förlossningen. De ville den gången jag skulle avvakta. Igår fick jag samma igen! Först på morgonen och sen senare på kvällen och då ringde jag förlossningen eftersom synförändringar kan vara symtom på havandeskapsförgiftning. De ville att jag skulle komma in då blodtryck och protein var ganska högt i fredags och de har ju tillgång till min journal. Fick åka in direkt och de tog, CTG, blodtryck, urinprov och även njurprov och allting såt som tur bra ut och vi fick åka hem efter ett par timmar. Kände mig så himla väl omhändertagen där och är jättenöjd med all hjälp jag fick. Nu får vi hoppas att allt är lugnt någon vecka till och sen tycker jag bebis kan komma ut.

• Trolla75
    Tekla78 skrev 2012-06-22 20:59:56 följande:
    Jag tror absolut på långpromenad och ska ta en prommis varje dag så långt jag orkar. Det jag menar är att man kanske inte ska ta en 2h-promenad, storstäda, tvätta fönster, klippa gräsmattan etc på en gång eftersom man även måste samla energi inför förlossningen. Förra förlossningen startade oväntat efter simning, bastubad och långpromenad! Borde inte ha blivit förvånad 1v innan BF, men jag tänkte att alla förstföderskor går över tiden Han var beräknad till 30/12 så det var önsketänk såklart, men så kom han alltså på självaste julafton! Provade du isteet? Vad tyckte du i så fall?
    Som förstföderska fick jag min Wilma 4v förtidigt alltså v. 36+2...
    Och det går jag in i i övermorgon... Flört 36+0 idag

Önskar så att han vill komma ut nu, har så j**kla ont mellan benen!!! att jag är gråtfärdig, har jobbat mitt dygn och vart igång mycket och det fick jag lida av i natt... aj aj aj

Men nu är jag ledig till nästa fre då jag ska göra mitt sista dygn... Sen är det SEMESTER!!!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    En liten skrev 2012-06-23 09:46:20 följande:
    Nej, jag har inte ringt. Jag känner bebisen röra på sig lite då och då. 

Men jag får se hur dagen går. Jag ringer in ikväll vid åtta tiden när mannen kommer hem om det fortfarande är likadant.   

Jag kommer säkert ändå ha det såhär fram till mitten på juli och bli igångsatt i slutändan bara för att bli irriterad... Just nu vill jag bara att vattnet ska gå eller att jag får något bra tecken på att åka in framåt eftermiddagen. När skolfesten är avklarad och svärföräldrarna ändå är här! Allt jag vill är sova och vara på sjukhuset så de kollar att liten mår bra. Det tar på nerverna att inte veta ändå.

Hoppas att alla hade en bra midsommar afton!
    Jag har fått till mig att ringa fl om man får en blödning, så även om du känner bebis så skulle jag råda dig att ringa in.
    det kan ju vara ett litet blodkärl som brusit och det i sig är inte farligt, men ring in för säkerhetsskull.
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Emmizen80

Mitt dotter är även hon född en vecka innan bf. Vi var helt oförberedda på att hon skulle komma inna bf, för som först föderska ska man ju hå över tiden. När förlossningen satte igång fattade vi inte det, bb väskan packades efter att bb sagt att vi skulle komma in. Förlossningen gick snabbt. Hade vi inte ringt pga att jag fått en blödning skulle dottern med stor säkerhet föds hemma. Hoppas på att lillparveln kommer även han lite tidigare än bf med en smidigt men inte föör snabb förlossning. Har nu gått upp hela 27 kg, leder jag???? Har gått upp 7 kg på fem veckor och börjar mer och mer fara illa av övervikten. Visserligen en hel del vätska. Fötterna är så svullna ibland att mina rymliga foppa tofflor är för trånga. Vaderna är som pulserande stockar och låren ( och även ) vaderna är gropiga och stora. Jag ser fördjävlig ut. Är idag i v 36+4, hur ska detta sluta??? 35 kg pluss eller.....

• EllaBella02

Nu här på kvällen har jag haft flera kraftiga vita flytningar. Lite slemmiga kanske men om jag står upp eller går så rinner det igen. Ringde förlossningen och vi ska avvakta. Kan vara kraftiga flytningar, slempropp eller vatten. Jag var mest nervös att det läcker vatten. Nu ska vi avvakta och se hur mycket det rinner mera idag. Ska ringa till dom om någon timma : )

• froggyL

Kul :) hoppas det händer nåt, om det är det du vill :)

EllaBella02 skrev 2012-06-23 20:34:59 följande:
    Nu här på kvällen har jag haft flera kraftiga vita flytningar. Lite slemmiga kanske men om jag står upp eller går så rinner det igen. Ringde förlossningen och vi ska avvakta. Kan vara kraftiga flytningar, slempropp eller vatten. Jag var mest nervös att det läcker vatten. Nu ska vi avvakta och se hur mycket det rinner mera idag. Ska ringa till dom om någon timma : )

Mamma till Linnea 2008-01-04
Svar på tråden Juli bebis 2012