• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • chess07
    owner skrev 2012-06-22 16:55:25 följande:
    hur är det med era fötter och ben? här sväller det som bara den, ser ju inte klok ut! försvinner det efter förlossningen eller
    värmen och graviditeten gör att många av oss svullnar tyvärr.... en del nästan inget och vissa massor! en väninna till mig födde för 2 veckor sen, hon gick upp 25kg varav många kilo på slutet pga vätska, hade svårt att böja fingrarna osv. hon hade gått ned 15 kg den första 1 1/2 veckan! 

man ska dricka mycket vatten för att hjälpa kroppen att göra sig av med vätskan, känns lite motsägelsefullt men :P 
  • grahnkotten

Owner;
    Jag har inte haft något problem med svullnad tidigare men sedan i veckan är händer och fötter svullna.. Spränger som bara den i dem! :) jag vattnar dem med iskallt vatten, ha dem i högläge så ofta det går och försöker dra ner på saltet! Hinkar vatten också! Men jag är känslig mot värme, så tycker det kan bli svalt igen..! :)

• Jamtlandstaus

Här i Jämtland är det jämnt ganska svalt :-/ vilket är en fördel nu, svullnar inte så mycket.
    Men när det blir varmt så svullnar jag oxå direkt...
    Just nu är det jätteskönt, 17 grader o vindstilla

• FruSandra

Mina fötter och händer är dunder svullna.. (Finns bild på bloggen frusandrasjoberg.blogg.se )
    Ja kan knappt vicka på varken fingrar och tår.. Dessutom har jag inga vrister längre pga svullnaden....

Hoppas ni alla haft en toppen midsommarafton.. Min slutade vid 17 tiden.. Maken har druckit några öl och jag har sammandragningar och förvärkar.. Grejt! Ja hoppas de håller sig till de, annars får ja köra in själv :S

• Tekla78
    FruSandra skrev 2012-06-22 20:28:17 följande:
    Mina fötter och händer är dunder svullna.. (Finns bild på bloggen frusandrasjoberg.blogg.se ) Ja kan knappt vicka på varken fingrar och tår.. Dessutom har jag inga vrister längre pga svullnaden.... Hoppas ni alla haft en toppen midsommarafton.. Min slutade vid 17 tiden.. Maken har druckit några öl och jag har sammandragningar och förvärkar.. Grejt! Ja hoppas de håller sig till de, annars får ja köra in själv :S

Men, hur vågade han dricka med den kvällen ni hade igår?
  • Tekla78
    Trolla75 skrev 2012-06-21 22:32:23 följande:
    Jag har vilat mycket inför mina förra... men just dagen innan bägge har jag blivit utlurad på långpromenad, så jag vill gärna tro att det har ett samband! Annars ligger jag vågrätt så mycket jag kan...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ

Jag tror absolut på långpromenad och ska ta en prommis varje dag så långt jag orkar. Det jag menar är att man kanske inte ska ta en 2h-promenad, storstäda, tvätta fönster, klippa gräsmattan etc på en gång eftersom man även måste samla energi inför förlossningen. Förra förlossningen startade oväntat efter simning, bastubad och långpromenad! Borde inte ha blivit förvånad 1v innan BF, men jag tänkte att alla förstföderskor går över tiden Han var beräknad till 30/12 så det var önsketänk såklart, men så kom han alltså på självaste julafton! Provade du isteet? Vad tyckte du i så fall?
  • FruSandra

Tekla78
    I förrgår ;) ja sa att de va ok.. De va inte
    förrän vi kom hem de börja.. Så ja tyckte de va ok eftersom ja inte kände nåt igår..

• anjiali

En liten : hur går det ???

Äntligen är midsommar över och nu är de flesta saker som vi planerat över och jag ska ta det lugnt fram till bebis. Har visserligen varit en trevlig afton men nu är jag trött. Sov ju inte nått vidare i natt. Bebis bökar och det känns för första gångerna som om det börjar förbereda sig ytte pytte . Ilar och bränner ner i snippan.

Det var någon som undrade om belly bandit. Det är nog ingen sådan jag sett utan en korsett på baby butikerna som är till för efter förlossning. Ingen aning om vad den heter. Den jag såg där kostade 400 kr.

Japp svullen värre här också. Obehagligt är det, mest i benen idag. Imorgon blir det Stödstrumpor.

• grahnkotten

Å, mina svullna fötter fått massage av min underbara kompis, som råkar vara massör! :) jag är som på moln!! Man får välja sina midsommargäster väl...! Nu säger jag och vildingen i magen godnatt fr Småland!

• anjiali

Sova är ju absolut överskattat. Varit vaken en timma nu och kan inte somna om. Fattar inte varför kroppen måste "träna" på att inte sova. Den får ju uppenbarligen sin träning sen ändå. Har varit uppe och käkat frulle :p, kan ju behövas så här efter midsommar maten. Funderar på att ta Alvedon också, höfter och rygg är smått förstörda efter allt röjande och fixande.

Svar på tråden Juli bebis 2012