• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tekla78
    EllaBella02 skrev 2012-06-23 20:34:59 följande:
    Nu här på kvällen har jag haft flera kraftiga vita flytningar. Lite slemmiga kanske men om jag står upp eller går så rinner det igen. Ringde förlossningen och vi ska avvakta. Kan vara kraftiga flytningar, slempropp eller vatten. Jag var mest nervös att det läcker vatten. Nu ska vi avvakta och se hur mycket det rinner mera idag. Ska ringa till dom om någon timma : )

Spännande! Hoppas det satt igång nu då. Jag hoppas och hoppas, men efter imorgon får han gärna vänta några dagar upp till en vecka innan han tittar ut. Inatt vore idealiskt om det satte igång eftersom vi har barnvakt, men nu vill jag bara ha hem min stora skrutt o gosa ordentligt!
  • snoffsan08
    Emmizen80 skrev 2012-06-23 18:30:52 följande:
    Mitt dotter är även hon född en vecka innan bf. Vi var helt oförberedda på att hon skulle komma inna bf, för som först föderska ska man ju hå över tiden. När förlossningen satte igång fattade vi inte det, bb väskan packades efter att bb sagt att vi skulle komma in. Förlossningen gick snabbt. Hade vi inte ringt pga att jag fått en blödning skulle dottern med stor säkerhet föds hemma. Hoppas på att lillparveln kommer även han lite tidigare än bf med en smidigt men inte föör snabb förlossning. Har nu gått upp hela 27 kg, leder jag???? Har gått upp 7 kg på fem veckor och börjar mer och mer fara illa av övervikten. Visserligen en hel del vätska. Fötterna är så svullna ibland att mina rymliga foppa tofflor är för trånga. Vaderna är som pulserande stockar och låren ( och även ) vaderna är gropiga och stora. Jag ser fördjävlig ut. Är idag i v 36+4, hur ska detta sluta??? 35 kg pluss eller.....

Jag får väl glädja dig med att du INTE leder Flört Jag är  36+0 idag och har gått upp ca 35kg.
  • mommytobe again

Det fick bli en sväng till förlossningen igår......stack som knivar och tryckte neråt nåt djävulskt, va dock bara öppen nån cm........några tips nu för att inte stänga mig igen?det har ju fortsatt under dagen,dock inte lika intensivt! Hoppas så på bebis nu!!

• Tekla78
    mommytobe again skrev 2012-06-23 22:03:28 följande:
    Det fick bli en sväng till förlossningen igår......stack som knivar och tryckte neråt nåt djävulskt, va dock bara öppen nån cm........några tips nu för att inte stänga mig igen?det har ju fortsatt under dagen,dock inte lika intensivt! Hoppas så på bebis nu!!

Promenera och slappna av. Kanske gå på behandling av något slag? Var på avslappningskurs för omföderskor och BM där berättade att när barnet trycker neråt frigörs oxitycin vilket stimulerar värkarna som i sin tur trycker barnet längre ner. Avslappning frigör ju också oxitycin så massage och beröring är bra i alla former.
  • En liten

Oj nu kommer det snart bebisar! Jag tar gärna en vatten avgång inatt om jag får välja Värkarna gör ont men de gör nog inget annat än just ont.

• froggyL

Usch vilken natt jag haft. Kissat massor, svettats massor, kunde inte sova från början för hade mensont och ont i höfter redan när jag la mig. Och huvudvärk. Tog en tablett och somnade senare. Vaknade efter två timmar >Mamma till Linnea 2008-01-04

• Jamtlandstaus

Har som du Froggy haft en dålig natt
    Jag gjorde lite för mycket igår o har haft massor av sammandragningar, halsbrännan från h-vetet, ont i bäcken o rygg i dragit på mig en massa vätska, varm som en kamin... Resulterade självklart i sömnbrist!

Idag har jag en konfirmerande son men efter det ska jag ta det lugnare. Mamma på besök så saker blir gjorda ändå
    Åka o köpa mer Novalucol ska jag i alla fall göra för det är ingen hit att den är slut när halsbrännan är som värst!!

• millifjor

Ett steg närmre, kliver in i v. 37 idag (36+0)

Tycker bebis kan komma ut om någon vecka eller så, då kan jag o maken vara lediga länge tillsammans, han får nämligen ta sin semester i samband med födseln, så han blir hemma en sisådär 7 härliga veckor tillsammans med oss

Har också sovit illa inatt, vaknat och varit uppe en hel del, mår dock inte så dåligt, bara att jag kan inte sova, funderar på att gå o lägga mig snart igen o testa, det regnar ju ändå ute här nu!

• anjiali

18 dagar kvar. Med andra ord knappt någon ide att vänta ens på att något skulle hända.
    Väderprognosen säger regn och regn. Vad skall man hitta på med två lediga barn för att få tiden att gå och ha något att göra.
    Kan man boka in någon mini resa i Sverige ??? Typ en tur till Kolmården ??? Lite dyrt kanske ???
    Tips någon, måste få tiden att gå. Det är ju minst en vecka kvar till det ens är någon ide att vänta på att något skall hända.

Svar på tråden Juli bebis 2012