• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SommarDahlia

Min slempropp började lossna i bitar 3 v innan sonen dök upp. Den var dock inte blodblandad då. Sen kom resten med blodblandning när värkarna kom igång här hemma.

Har hört från flera att om den är blodblandad så är det nära men om den bara är snorgul så kan det dröja..

Den här gången har jag inte sett skymten av nån slempropp trots att det bara är 14 dagar kvar...   

*** Vilgot 16/10-09 och Bebisen BF 8/7-12***
  • AKT83

Jag såg aldrig någon slempropp med sonen och ändå startade min förlossning med vattenavgång. Det är om den kom lite i taget så att jag tog det för flytningar?

• LitenR

Hörde av en BM att slemmproppen kan lösa upp sig en hel del också så att man bara tror att det är en rikligare flytning, så då lär man ju inte tänka på de.

Jag har då inte sett röken av min ännu iallafall, vecka 38 imorgon!

• AnnA1985

Haft molande värk, som mensvärk, 3 dagar nu.. Även haft värkar som jag fått andas igenom, dock oregelbundna. 18 dagar kvar till BF.
    7e bebisen har kommit ut från de som va med i trådstartens början, man är ju skapligt avis :p

• anjiali

Funderar allvarligt på att packa väskan och dra på mini semester till huvudstaden. Har besök hos bm på onsdag så vet inte om jag vågar boka hotell för att åka direkt efter bm besök. Skulle vilja åka onsdag till fredag. Bokar jag hotell så är det säkert något på kontrollen på onsdag typ TUL eller liknande :-/. Vi brukar ha otur. Hur skall man göra ??!!

• Cizzi86

Det blev en kille 8 dagar innan bf! Fick lite känningar på midsommaraftons morgon men oregelbundna värkar hela dan. Runt halv nio på kvällen tog de fart i styrka och täthet. Åker in halv elva och är på förlossningen kl tolv. Fy vilken jobbig bilresa med starka värkar. Va öppen 4-5cm till min lycka..förra förlossningen va jag knappt öppen 2cm när jag kom in och den tog 17 på förlossningen:/ 40 min senare va jag öppen 7cm så det gick undan. Körde stenhårt med lustgasen och kl 2 var det dax att krysta. Charlie föddes 02.05 3200g och 49cm lång:) sjukt fort!trodde inte alls jag skulle få tidigare för med storebror gick jag över 10 dagar. Vi mår iaf toppen här och imorrn blir det nog hemgång:D

• millifjor
    Cizzi86 skrev 2012-06-24 15:57:43 följande:
    Det blev en kille 8 dagar innan bf! Fick lite känningar på midsommaraftons morgon men oregelbundna värkar hela dan. Runt halv nio på kvällen tog de fart i styrka och täthet. Åker in halv elva och är på förlossningen kl tolv. Fy vilken jobbig bilresa med starka värkar. Va öppen 4-5cm till min lycka..förra förlossningen va jag knappt öppen 2cm när jag kom in och den tog 17 på förlossningen:/ 40 min senare va jag öppen 7cm så det gick undan. Körde stenhårt med lustgasen och kl 2 var det dax att krysta. Charlie föddes 02.05 3200g och 49cm lång:) sjukt fort!trodde inte alls jag skulle få tidigare för med storebror gick jag över 10 dagar. Vi mår iaf toppen här och imorrn blir det nog hemgång:D
    åh stort grattis! jag blir så avundsjuk, idag har jag verkligen ruttnat på att vara gravid!
  • grahnkotten
    Cizzi86 skrev 2012-06-24 15:57:43 följande:
    Stort grattis! Skönt att det gick bra för er! =) Njut av er lille prins, så väntar vi vidare =) Så kul att dt börja komma bebisar på tråden! 
Svar på tråden Juli bebis 2012