• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • EllaBella02

Idag kl 17:47 föddes våran prinsessa Elise : ) Kommer längre förlossningsberättelse sedan : ) Åkte in kl 01 igår natt : )

• AKT83

Grattis till bebisarna som nu börjar titta ut! Väntar med spänning på fler!

• En liten
    EllaBella02 skrev 2012-06-24 21:41:57 följande:
    Idag kl 17:47 föddes våran prinsessa Elise : ) Kommer längre förlossningsberättelse sedan : ) Åkte in kl 01 igår natt : )
    GRATTIS!!!! 
  • froggyL

Grattis, sååå roligt!!

EllaBella02 skrev 2012-06-24 21:41:57 följande:

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • En liten

Nu vill jag också ha mera känningar. Svärföräldrarna har åkt hem och nu är vi ensamma igen. Har redan glömt bort att det var jobbigt nyss... Skrattande

Men nu när jag inte blöder mera kan väll vattnet gå ???

• MissMurrig

Grattis Cizzi och EllaBella! 

Jag längtar och har ångest på samma gång.

Har varit jätte nedstämd den senaste tiden, jag har ingen aptit, jag blir hungrig men vill ändå inte äta för jag är inte sugen på något. Så laga mat är en pina, men jag måste för min sons skull. Jag blir väldigt lätt arg och irriterad, skällde så himla mycket på min son i morse för han sölade med målarfärgerna... OCh sedan började jag gråta som fasen för jag hade så dåligt samvete. Jag kände mig dum och elak medan jag skällde på honom, men kunde ändå inte sluta.. Det var som om en annan jättearg person tog över mig. Jag blir också heltlivrädd och ledsen när jag läser om hur nära det är tills barnet kommer.. Får panik nästan... Känner mig inte redo, men det är nog för att jag är nedstämd och inte orkar ens sätta en tvättid och förbereda det sista inför bebisen, hur ska jag då orka ta hand om den... Sedan kommer ju förlossningsrädslan fram ibland.

Men ibland längtar jag så mycket och vill att han ska komma ut NU! Så jag kan gosa med honom, slippa oroa mig för vad som kan och ska hända, utan bara ha honom här.

Vilken bergochdalbana det är att vara gravid.... 

• Tekla78

Ellabella, grattis!!!

MissMurrig, kramar till dig! Du ska se att det går bra med förlossningen. Hoppas du har någon du kan prata med om ångest och annat. Var noga med att berätta om dina farhågor för personalen på BB så att du kan få hjälp om du är i riskzonen för förlossningsdepression.

• Mozzy

Det är tydligen ganska vanligt att man blir deppig när man passerar v36-v38. Man har då varit gravid länge och bara längtar och väntar. Har man dessutom haft en jobbig graviditet eller varit hemma länge är de än mer vanligt. Så var inte orolig MissMurrig du är inte ensam om att må dåligt. Börjar du dock få självmordstankar eller göra dig själv illa är väldigt viktigt att du tar kontakt med bm.  

• MissMurrig
    Tekla78 skrev 2012-06-24 22:14:09 följande:
    Ellabella, grattis!!!

MissMurrig, kramar till dig! Du ska se att det går bra med förlossningen. Hoppas du har någon du kan prata med om ångest och annat. Var noga med att berätta om dina farhågor för personalen på BB så att du kan få hjälp om du är i riskzonen för förlossningsdepression.
    Ja, jag ska till BM imorn, inte min vanliga dock, hon är på semester. Men en ersättare, och ska nog ta upp det lite med henne att jag mått dåligt det senaste, vill INTE känna annat än gläde när lillprinsen kommer ut. Det är så svårt i min familj dock, min familj "tror inte på" deprissioner på riktigt, de tycker sånt är larv, mamma är från Polen och hon säger bara "i Polen är man inte deprimerad, det har man inte tid med där, där jobbar man och tar han om familjen punkt slut"...  Och min sambo, som borde fatta, gör det itne. Trots att hans mamma, mormor och syster lider av deprissioner och läggs in på sjukhus för det med jämna mellanrum. Men han kanske ser det som att de har "riktiga" deprissioner/sjukdomar och jag är bara en gnällkärring.... Men jag har inte pratat med honom så mycket om det, bara nämnt att jag inte har någon aptit, och han märker ju att jag blir jättearg. Men då kanske han mest tycker att jag är orättvis och elak mot honom och vår son = jag är dum, inte deprimerad.... Äsch, får försöka prata med honom, om vi ses innan förlossningen... Han är ledig 2-3ggr fram til BF, han går upp vid 10, börjar 11 och jobbar till 22-23, då sover jag när han kommer hem.... 
Svar på tråden Juli bebis 2012