Tekla78 skrev 2012-06-24 22:14:09 följande:
Ellabella, grattis!!!
MissMurrig, kramar till dig! Du ska se att det går bra med förlossningen. Hoppas du har någon du kan prata med om ångest och annat. Var noga med att berätta om dina farhågor för personalen på BB så att du kan få hjälp om du är i riskzonen för förlossningsdepression.
Ja, jag ska till BM imorn, inte min vanliga dock, hon är på semester. Men en ersättare, och ska nog ta upp det lite med henne att jag mått dåligt det senaste, vill INTE känna annat än gläde när lillprinsen kommer ut. Det är så svårt i min familj dock, min familj "tror inte på" deprissioner på riktigt, de tycker sånt är larv, mamma är från Polen och hon säger bara "i Polen är man inte deprimerad, det har man inte tid med där, där jobbar man och tar han om familjen punkt slut"... Och min sambo, som borde fatta, gör det itne. Trots att hans mamma, mormor och syster lider av deprissioner och läggs in på sjukhus för det med jämna mellanrum. Men han kanske ser det som att de har "riktiga" deprissioner/sjukdomar och jag är bara en gnällkärring.... Men jag har inte pratat med honom så mycket om det, bara nämnt att jag inte har någon aptit, och han märker ju att jag blir jättearg. Men då kanske han mest tycker att jag är orättvis och elak mot honom och vår son = jag är dum, inte deprimerad.... Äsch, får försöka prata med honom, om vi ses innan förlossningen... Han är ledig 2-3ggr fram til BF, han går upp vid 10, börjar 11 och jobbar till 22-23, då sover jag när han kommer hem....