• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • En liten

Nu är jag hemma från min sista koll innan det är dags. Nästa inplanerade besök är 11 juli på förlossningen om bebisen inte är ute!
    Bebisen vägde enligt min läkare 2900 och inte 3100 som hon gjorde enligt doktorn i onsdags. Dvs nästan en vecka sedan. Men han sa att det beror på mätmaskin och person så med lite tur vermillon är det lika för dig. Dvs ett mätfel!

Annars är allting bra, hjärtat slår, flödet i navelsträngen är ok och vatten mängden är ok men på gränsen till lite. Dvs inget att oroa sig för. 

Nu har jag order att åka in för alla symptom som blödningar, misstänkt vattenavgång eller om jag inte känt av bäbisen på 10 timmar. Heldre ett besök för mycket än för lite enligt doktorn.

Däremot är tappen utplånad och öppen en knapp cm så han sa att det kan dröja ytterligare 2-3 veckor eller komma igång på två värkar! Så då vet man vad man har att vänta sig .... eller inte! Usch vad frustrerande.
    Bebisen ligger långt ner och han kände tydligt av huvudet när han var där och petade Skrattande.

Blir det som i torsdags när de petade så väntar jag mig alldeles strax en massa värkar och annat roligt. För övrigt höll jag inte på att ta mig iväg för min mage är alldeles knasig, precis som jag ätit ett paket katrinplommon alldeles för mig själv!

Så nu tänker jag bara köra på här hemma. Imorgon när liten är på skolan och mannen på jobbet ska jag ut och gå och sedan sy färdigt gardiner och greja som bara den. Med lite tur är det fint väder så jag kan rensa lite ogräs också. Då borde det ändå komma lite värkar som jobbar ordentligt? Från och med torsdag jobbar min make dygnet runt fram till lördag kväll så då vore det skönt om jag låg inskriven redan då eller att det sätter igång efteråt, även om det är tungt just nu.

• enilorac81

Hej! Nu måste jag fråga er som fött barn förut, jag har i snart 2h haft regelbundna sammandragningar men dem gör inte ont, kommer ca var 10:e minut. Hade ni ringt förlossningen och pratat med dem, eller hade ni bara väntat och se ifall värkar kan komma i samband med sammandragningarna?

Tack för tips

• froggyL

Enilorca. Ring och prata med de. De kan ställa rätt frågor till dig...

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • anjiali

Elinorac : vilken vecka är du i ??? Om det är i slutet av graviditet hade jag väntat tills det kom oftare och gjorde ont. Om det är ett tag kvar kanske jag hade ringt om det inte lugnar sig. Men det är ingen fara att ringa förlossningen för att prata. Det ingår också i deras jobb, man behöver inte ringa för att det är förlossning utan för att man har en fråga.

Efter mycket velande så blev det inte Stockholm då de hotell erbjudanden vi sett på nätet inte stämde senare vid bokning. Nu kollar vi Göteborg istället och bara en natt. Ja ja då slapp jag bestämma om vi skulle åka eller ej. Har beslutångest.

• FruSandra

Usch de senaste dagarna har ja mått jätte konstigt.. Ja mår illa nästan konstant. Precis som jag har konstant blodsockerfall :S
    Idag har jag gått på Ikea större delen av dagen.. Dock suttit så fort jag kunnat..
    Men haft konstant stenhård mage, som nu övergått i onda sammandragningar..
    Känner mej även nära till gråt.. (senaste dagarna har varit så)
    Ja vet inte varför... Jobbigt också att ja fräser till mannen utan att han ens gjort nåt...
    ð???

• En liten
    enilorac81 skrev 2012-06-25 18:24:23 följande:
    Hej! Nu måste jag fråga er som fött barn förut, jag har i snart 2h haft regelbundna sammandragningar men dem gör inte ont, kommer ca var 10:e minut. Hade ni ringt förlossningen och pratat med dem, eller hade ni bara väntat och se ifall värkar kan komma i samband med sammandragningarna?

Tack för tips

Ta ett bad och ring och hör med förlossningen. Här nere säger de att "bara regelbundet" inte räcker men man ska även fylla i krav på var femte minut och itagande styrka. Dock har vi alla olika smärttröskel. ring dem, åk in om du vill. Är det inte pgång så skickar de hem dig igen.
  • En liten
    anjiali skrev 2012-06-25 18:58:44 följande:
    Elinorac : vilken vecka är du i ??? Om det är i slutet av graviditet hade jag väntat tills det kom oftare och gjorde ont. Om det är ett tag kvar kanske jag hade ringt om det inte lugnar sig. Men det är ingen fara att ringa förlossningen för att prata. Det ingår också i deras jobb, man behöver inte ringa för att det är förlossning utan för att man har en fråga.

Efter mycket velande så blev det inte Stockholm då de hotell erbjudanden vi sett på nätet inte stämde senare vid bokning. Nu kollar vi Göteborg istället och bara en natt. Ja ja då slapp jag bestämma om vi skulle åka eller ej. Har beslutångest.

Barnen kommer nog tycka det blir roligt med Liseberg också! Ha en Music helg.
  • froggyL

Nära till gråt...här e en till. E så trött och less på å va gravid. Och regnandet ute gör inte dagarna lättare. Har haft så dåligt humör det senaste. Lite tålamod med dottern. Tur min man har semester nu... På fredag e det bm-besök. Hos ordinarie. Min var ledig förra gången. Hoppas på att inte behöva gå dit, men det lär jag göra. Ingen förlossning på g här inte. Bara lite slemmigare flytningar, och nån enstaka värk. Buhuuuu

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • anjiali

En liten : tack ska du ha . Det blir nog bra. Ice age 4 är bokad och restaurang !

Svar på tråden Juli bebis 2012