• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • froggyL

Grattis till allihop :) och åter igen, det är så roligt att det händer saker i tråden nu :) första gången på bb låg vi inne fredag till måndag morgon, både för att det var helgdagar och de inte hade nån läkare förrens måndag morgon till puk-provet. Men också för att jag hade sån besvärlig förlossning där jag sprack och blev klippt i rasande fart. Kunde inte bära mitt barn gåendes första två veckorna pga underlivet.... Men denna gång får vi se hur länge vi stannar. Amningen ska funka och sen e det ju sån lyx att bara hämta färdig mat när man e hungrig....och bara äta...värt att stanna längre bara därför. Har ju ändå 3,5 mil för återbesöket/pukprovet.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • ToKar

Jag var så rastlös och åkte hem efter en dag. De sa att förstföderskor "ska" stanna i två dagar.. allt funkade jättebra och jag gillar inte att vara borta. Speciellt inte på sjukhus. Den här gången vill jag inte ens sova över. Har förresten en mamma som är en fantastisk bm så jag har fått alla råd från henne. Så det kändes ju lite extra tryggt på så sätt att åka hem.. Jag blev förvånad efter förlossningen för jag trodde att jag skulle vara trött och asocial. För mig var det tvärsom. Ville prata med alla och hitta på saker direkt, var jättespeedad... Alla fick säga åt mig att vila och ta det lite lugnt! Det blir oftast inte som man tänkt sig.. Det rådet vill jag ge alla förstföderskor jag trodde att allt skulle vara mycket svårare, allt ifrån förlossning, amning och tiden hemma. Jag var nog skrämd av alla skräckhistorier innan!

• anjiali

Spännande att gå in här på morgonen och läsa vad som hänt under natten. Lycka till till alla som det är på g för . Å grattis till lilla Fredrik.

Jag åkte hem fort förra gången, åkte på mjölkstockning vilket jag inte vill ha igen. Jätte hög feber och smärta. Denna gången hoppas jag att jag får stanna de två nätter som jag hört att man skall få stanna. Ingen brådska hem till två barn. Skönt att få knyta an totalt ensam med bebis.

Nätterna är så jobbiga . Varje gång jag byter ställning så drar det och stramar så in i bänken i magen. Den blir hård. Måste ligga och hålla i magen till den slappnar av och lägger sig till rätta. Ont gör det så jag knappt kommer runt. Pust, nu är det morgon i alla fall. Å dra mig baklänges solen skiner !!!

• En liten

Jag är så uttråkad. Jag kan inte vara ute för det regnar. Jag har inga känningar eller väldigt lite att bebis kommer komma, förrutom att jag är trött och får ont i magen när jag rör på mig förmycket. Jag ska nog ta och sy gardiner och baka bröd. Sedan är det väll lunch dags och i eftermiddag ska jag in till bm och gå på kurs för att lära mig krysta Skrattande, sedan ska jag hämta stor på skolan och så är det full fart fram till kvällen.

Skulle så gärna vilja ha bebis nu. Går det hela tiden ut blir jag igång satt den 13 juli och semestern i Frankrike startar den 14... så då blir det som för er som har semestervikarier nu....

• anjiali

En till som är uttråkad !!! Men orkar inte baka eller något annat. Vill helst sova fast solen skiner. Har ett jäkla humör också. Det täcket att barnen tittar på mig.

• chess07

Grattis till gossen Feah!!!

Spännande med så mycket känningar för en del! Kommer ut fler och fler små nu! Glad
    Inga känningar här, bara begynnande förkylning! VIll inte!!! Vi ska gå på Peace & Love imorgon och se Lars Winnerbäck, Magnus Uggla, Roxette, Timbuktu m.fl så ja får INTE bli sjuk!!

Angående att åka hem tidigt eller inte så hoppas jag själv på att kunna åka hem så snart det går, bor 5 min från BB så vi har nära om det skulle vara något. Däremot tänker jag inte tvinga mig till att åka hem utan bara om det känns bra! Vill ju vara hemma hos sambon och hunden med liten!

• MissMurrig

Fina bilder som dykt upp i bildtråden!

Gulia, vilken liten söt mage du har, jag förstår nu varför folk skrattar och frågar om jag bär på trillingar.... Vi är ju i samma vecka på våra bilder...

Svar på tråden Juli bebis 2012