• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • chess07

Grattis Cicci och Ellabella!!
    Jisses vad man längtar själv efter det lilla pyret! Hjärta 17 dagar kvar till bf!

• ToKar

Grattis till bebisarna!! :)

Min mage har sjunkit rejält, känns som att huvudet kommer sticka ut där nere snart... nu förstår jag varför jag haft sån mensvärk+ont i ligamenten och känt tryck neråt vid varje förvärk.. Riktigt skönt att kunna andas. (v 36+0 idag).. Känner mig mer redo att föda nu än vad jag gjorde för några dagar sen. Drömmer om förlossning etc. Känns skönt att vara lite förberedd iaf.

Kul att det kommer fler och fler bebisar. Nu kommer det nog bara att eskalera.. Snart är det ju juli!! :)  

• snoffsan08
    LitenR skrev 2012-06-25 08:49:39 följande:
    Tack mommytobe again och FruSandra
    Glad
    Nu är vi hemma igen och har fått en plan!! :)
    Är idag vecka 37+0, dagens status var en bebis som ligger +38% på tillväxten (för två veckor sen låg den +48%... Förvånad pratades om ev. felmätning), ligger fixerad, och livmodertappen är kort och mjuk.
    Så nästa vecka, på måndag ska jag in och då ska dom dra i tappen för att försöka få förlossningen att starta av sig självt, och har det inte hänt något till dagen efter så har jag tid till BB för igångsättning på tisdag.

Vad skönt att få lite bättre koll!! Då blir du igångsatt på min födelsedag om det inte händer nåt innan då Flört
    Då vet du ju iaf att det är väldigt nära som sagt!! 
  • En liten

Idag är jag piggare än jag var i helgen! Jag har fullt av energii och skulle vilja göra fint i trädgården men är uppbunden med en massa saker som ska göras idag.

Jag har annars bara lite molvärk som innan. Men med tanke på att första gången jag åkte in och de konstaterade att jag hade massor av värkar utan att jag kände av det så kan man ju aldrig veta.

Ska in på min sista planerade koll till doktorn klockan 15. Med tanke på att jag har officielt datum i Frankrike den 11 juli tycker jag det är lite lite koll nu i slutet jämfört med er. Men men jag är i v 38+6 och går in i v 40 imorgon och sist jag träffade doktorn var för fyra veckor sedan. I förra veckan var jag ju bara in för jag trodde vattnet börjat sippra!

Jag har börjat ta mina järntillskott igen trots att doktorn inte sagt något. Dock har jag inte märkt av något alls på magen ännu utan det har mer motsatt effekt så jag undrar hur det skulle vara om jag inte tog dom Rynkar på näsan

Inatt sov jag bra dock gjorde inte dottern det så jag fick kliva upp 4 gånger och gå in till henne för att ge henne en kram {#emotions_dlg.flower}. Ganska gosigt ändå! Imorse deklarerade hon dock att hon inte hade några kramar kvar till mig då jag fått så många i natt utan bara till pappa... Gråter.

• grahnkotten

Har idag börjat dricka hallonbladste, har inte vågat tidigare men går in i v 36(35+0) imorgon! Känns som om juli kommer att bli en låång månad! Inte för att jag tycker att det är jobbigt att vara gravid, tycker fortfarande det är mysigt m magen men jag längtar som en tok efter att få snuffsa bebis! :)

• SaJo81

Grattis till bebisarna i tråden=)

Känner spontant att min lill* kan få komma nu med....är småtrött på detta faktiskt! fick sitta uppe mellan 2-4 i natt med en hemsk halsbränna som bara inte ville ge sig, sen fick jag lägga mig på FYRA kuddar för att kunna somna om.....

Idag är jag i v 36+4 och ska till barnmorskan vid tre.....tråkigt med semestertider är ju att man får nya barnmorskor....jag hade en första månaderna, sen började jag jobba igen och fick byta till en med senare tider, nu går hon på semester så idag är det någon helt ny och nästa gång blir det också någon helt ny.....*suck*

• Engla80
    EllaBella02 skrev 2012-06-24 21:41:57 följande:
    Idag kl 17:47 föddes våran prinsessa Elise : ) Kommer längre förlossningsberättelse sedan : ) Åkte in kl 01 igår natt : )
    Stort Grattis till er!!! Underbart {#emotions_dlg.flower}
  • anjiali

Hemkommen från bm ( också ny men det gör inget tycker jag). Är ju i vecka 38 (37+0) imorgon. De andra barnen är födda 39+ 3 och 39+ 0. Alltså en två veckor och någon dag kvar tills dess. Alla värden var bra. Bebisen har dock sjunkit ner och fixerat sig. Vi funderade på att ta en resa till Stockholm torsdag till söndag. Bor på västkusten så det är ju 50 mil. Fick min journal med mig. Hur skall vi göra ???
    Hur hade ni gjort ??? Känns som om vi inte åker så sitter jag här efter helgen och det är fortfarande lugnt. Åker vi får jag vara inställd på att det kan bli förlossning där. Det stör mig inte , min syster kan passa barnen på kvällar då hon jobbar fortfarande ( hon bor i Stockholm) . Men inte dagtid. Det kanske inte är så jätte kul att åka hem nyförlöst men hur stor är risken ????
    Hur hade ni gjort ???
    Blir galen av att hänga här hemma i detta skit väder .

Svar på tråden Juli bebis 2012