• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • LitenR

Jag undrar, vad är det som gör att det ilar till/skär i underlivet ibland? Bebis som borrar ner huvudet ännu mer i bäckenet?
    Hemskt oskönt!!

• grahnkotten

LitenR: min bm förklarade att det antingen berodde på att bebis fixerar sig, el att den trycker neråt och trycker mot urinblåsan el att det är ligament eller foglossning i symfysen! Men oavsett obehagligt!

• En liten

Ni som är i Sverige: jag har nezeril hemma som jag tagit med mig senaste hemresan. Kan man använda det så här nära förlossningen?

Jag kan snart inte andas och har en sprängande huvudvärk.

• En liten
    HannaVirrpanna skrev 2012-06-26 21:18:18 följande:
    Du kan nog använda det utan problem... Är väl bara nässpray med mentol man inte bör använda? Kolla FASS.se

Vilken fin bild! Tack för tippset, jag hade glömt bort "fass".
  • LitenR

Tack grahnkotten, då vet jag :) Har börjat känna de nu den senaste veckan. Lite spännande att få lite "krämpor" äntligen, känna att det ändrar i kroppen :)

• Tekla78

Hyrde en TENS-apparat förra måndagen och måste säga att det är nu min bästa kompis nu! Har börjat röra mig mer nu när jag inte måste akta mig för sammandragningar och då har bäckenproblemen kommit tillbaks. Så skönt att "störa ut" smärtan för ett tag. Kommer ihåg att det var superskönt mot värkarna förra förlossningen också. Cefar heter den jag har. Rekommenderar verkligen att hyra en sån! Sjukgymnasten som hjälpte mig att hyra den sa att man kunde använda efter förlossning till eftervärkar också.

• Tekla78
    FruSandra skrev 2012-06-26 22:52:07 följande:
    Tekla78 den har ja med... Vilket program kör du? Jag använder bara P3....

Jag växlar mellan P1 och P2. Så skönt med vågrörelsen i P2!
Svar på tråden Juli bebis 2012