• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • JennyL88

Grattis till alla nyblivna mammor med nykläckta bebisar{#emotions_dlg.flower}

Jag trodde min bebis ville komma ut igår, hade känningar i 2h och tog alvedon.
    Sedan fick jag kraftiga och regelbundna värkar i 2h, men av tog senare på natten.
    Har nu haft sjukt ont i mitt bäcken i 2veckor så jag har fått för mig att bebis är fixerad nuObestämd
    Men både jag och min kära sambo känner nog oss ganska redo och väldigt förväntansfulla
    så bebis är välkommen när som helstHjärta

Funderar på att boka hotellweekend på nåt mysigt hotell för bara mig och sambon, Lär ju dröja ett tag innan vi gör något romantiskt utanför huset efter bebis har kommitFlört
    är i v.36 på onsdag så de borde vi nog hinna med, maybe!!

• Jamtlandstaus

Anjiali, det behöver du känna efter själv, vi är ju alla så olika!
    Jag skulle inte utsätta mig för risken att inte föda på hemmaplan då jag födde 50mil bort förra gången. Dock var det min första o jag flög hem själv med lillkillen när han var 4 dagar. Födde då i slutet av juli så förlossning o BB var knökfulla o patienter kom från angränsande län. De ville skicka hem mig efter 4h! Som utomlänspatient har du rätt till 2 dygns akutvård, sedan måste hemmalänet godkänna kostnaden. Bodde som nyförlöst hemma hos min mamma å jag längtade bara hem.
    Har hört att barn nr3 ofta inte följer föregångarna till syskon utan går sin egen väg... kanske får du mycket tidigare, kanske senare...
    Typiskt att man inte får veta innan

• HannaVirrpanna

Anjali: när jag väntade sonen följde jag med sambon på bortamatch i Karlstad, som ligger kring 80 mil bort, då det bara var fem dagar kvar. Det var det bästa jag gjort! Jag kände att jag hellre följde med än att Johan skulle missa matchen. För jag var rätt säker att bebisen inte skulle komma och jag bara skulle gå hemma och vänta. Vi åkte egen bil och bodde på hotell och hade jättemysigt!

När jag hade fött Frans var jag dock glad att han inte hade fötts på resan! Man är ju rätt så öm :)

• MissMurrig

Ja, MVC idag. Växer som det ska, BM gissade på att det nog blir en stor bebis denns gången med, min son vägde strax under 4kg, och denns magen är inte så mycket mindre direkt, och jag känner att han tar plats! Hon sa att de brukar ju komma runt samma tid eller tidigare än första. Så OM det skulle vara så, så kommer han senast torsdag nästa vecka. Men det vet man ju aldrig... 

Börjar dansa jitterbugg, kör med nippletwisting och färdknäppar till helgen. Vill itne gå över iaf, sedan måste han inte komma sååå tidigt... Hoppas på nästa vecka.

• anjiali

Spännande å höra hur ni tänker. Mannen känner sig lugn med att åka, jag kände mig lugnare innan men ändå rätt sugen på att dra. Men man får väll i så fall ställa in sig på att föda i Stockholm så är man beredd på det mentalt. Men jag tror också att vi kommer hem med stora magen .
    Att den fixerat sig behöver väll inte betyda något. Åker vi inte och bebisen inte kommer blir jag så deppig av att jag suttit här hela helgen.
    Till det hela hör att vi inte gjort någon resa med barnen någon sommar utan semestrat här nära. Vi skulle åkt till Danmark i våras men fick influensan. Vi skulle åkt till skara sommarland men regnet bara öser ner . Vet att barnen skulle bli överlyckliga om vi gjorde något tillsammans.

• SaJo81

BM idag v 36+4

Blodtryck: 114/75
    Socker: 6,0
    Hb: 109
    Vikt: 87,4 kg (22,3kg upp)
    Hjärtljud: mellan 150-160
    Sf: 33cm (samma som förra så ska tillbaka om en vecka och mäta igen då det kan vara så bara att det beror på två olika BM som mätt)

Och jajamen fixerad är bebis nu:)

• Trolla75
    SaJo81 skrev 2012-06-25 15:31:50 följande:
    BM idag v 36+4

Blodtryck: 114/75
    Socker: 6,0
    Hb: 109
    Vikt: 87,4 kg (22,3kg upp)
    Hjärtljud: mellan 150-160
    Sf: 33cm (samma som förra så ska tillbaka om en vecka och mäta igen då det kan vara så bara att det beror på två olika BM som mätt)

Och jajamen fixerad är bebis nu:)
    Grattis till fixeringen, hoppas på samma resultat på torsdag när jag ska till min bm.
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • vermilion

Idag är en usel dag. Var på TUL idag och nu har ungen börjat växa som fan. 6-700 g på 2½ vecka. Han väger 3,4 kg redan och jag är i 36+0 bara. Och jag som trodde jag skulle få en "normal" unge den här gången. Men nu lär han väga minst 5 kg och antagligen ha problem med blodsockret. Deprimerande!
    Dessutom har man fått hemorrojderna from hell nu. Kan inte sitta och det blöder.. Vill bara gå i dvala nu.

Har iaf handlat färdigt allt till bebisen nu. Tror jag. Känns bra för jag orkar inte gå runt i affärerna längre..

♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
  • Tekla78

BM idag 37+4, huvudet fortfarande rörligt, men det kan det vara fram till förlossningen sa hon. Vi sammanfattade graviditet och pratade förlossning. Kändes bra. Hon var vikarie för min ordinarie, men hon var en av de 5 barnmorskor som var med på min förra förlossning (gick igenom 4 skift, men så hoppade "min" BM in en sväng precis på slutet)

Svar på tråden Juli bebis 2012