• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • enilorac81

Hej!

Tillbaka från BB, de tog ctg ljud och kollade pulsen och blodtryck på mig. Allt såg bra ut och har värkarna inte satt igång innan torsdag blir vi igångsatta på eftermiddagen.

Så nu är det bara att vänta och se om värkarna kommer

• momster

Blev ingen bebis i dag heller. Men fick medicin att ta några dagar så jag orkar vara uppe och på så sätt förhoppningsvis öppnar mig.

• Jamtlandstaus

Har de senaste dagarna samlat på mig vätska i höger fot/ben och hand/arm mycket obekvämt! Men BM säger att det inte är någon fara utan kan bli så beroende hur bebisen ligger.
    Har även svårt att finna vilsamma sitt- och liggställningar, det ryggen och höften gillar, gillar inte livmodern o kontrar med sammadragningar Skrikandes men det är väl så här mot slutet...
    Jag har nu 11 dagar kvar till BF...undrar när hon kommer... hoppas hon väntar till Juli i alla fall
    Försöker finna på namn till tösen men ännu har inget varit helt rätt...

• Engla80

Feah; Grattis till en liten Fredrik!

Själv är jag nu i 37+1 och inga känningar på att baby vill komma ut... Obestämd Hoppas starkt på att fullmånen nästa vecka ska hjälpa till! Är bjudna på fest till helgen så då ska jag dansa och kanske kan det också hjälpa till lite Tungan ute

Funderar på att införskaffa Hallonblad te men undrar om det är lönt nu när det är så nära (även om jag går tiden ut)... hinner man få önskad effekt?

Har läst och hört att det är lite babyboom i sommar... Hoppas, hoppas man får plats på det BB som man önskar föda på! Vi har 3 att välja mellan hos oss och det ena är uteslutet då hans njurbäcken ska kollas efter förlossningen och ett annat vill vi verkligen inte till... så får vi inte plats på det tredje vet jag inte vad jag gör! Lägger mig utanför och föder kanske så dom måste ta in mig... Skäms 

Alla ni med känningar; lycka till och suck vad avis jag är på er!!

• AnnA1985

Grattis Feah =)
    Har vart hos bm idag, och såhär ser det ut för tillfället:
    Bltr 125/70
    Flingans ♥ ljud 152
    SF-mått 36 (är i vecka 37+4)
    Hon är fixerad och klar, bm tror inte jag kommer gå tiden ut om mina förvärkar och tryck fortsätter på detta vis... jag hoppas hon har rätt!
    Och nu är det dags att ta 2 alvedon för att se om värkarna avtar eller om det fortsätter... ååååhh!!!! 

• tundra

Jag var inne på bedömning för ev igångsättning nu på fm. Jag var öppen 2 cm men hård i kanterna så läkaren retade hinnorna lite men vill vänta med ballongsprängning till på fredag - eller ännu hellre ta hål på hinnorna direkt.

Fick efter hinnsvepningen oregelbundna värkar men de har klingat av nu på em. Har mer de vanliga onda sd som irriterar en.

Ja så nu väntar jag igen.

• snoffsan08

Grattis Feah till lilla pojken!!
    Och lycka till ni som har känningar eller ska få bli igångsatta inom kort!! 

• grahnkotten

Har precis bokat en helkroppsmassage för gravida! Underbart - jag längtar redan! Ska bli spännande att se hur jag ska ligga/sitta för att dem ska kunna utföra den. Hon jag pratade med utförde inte den massagen och var ny, så hon visste inte..! 

• Tekla78

Grattis till nya bebisar o lycka till ni som är på G! Har äntligen jobbat sista dagen så nu ska jag njuta av att få boa ett tag o göra fint härhemma. Med perfekt timing kommer lister o garderob på plats i hallen efter att maken lagt klinker (för några veckor sedan!!) Vi var ganska överens om att åka hem 1 1/2 dygn efter förlossningen sist. Amningen strulade hemma, men vi har ett sånt fint amningscentrum på vårt sjukhus som man kan gå/ringa till om man behöver hjälp.

Svar på tråden Juli bebis 2012