• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • ToKar

Grattis Fru Sandra!
    Vad kul Miss Murrig, hoppas det är på G nu!!
    Jag har testat en massa olika saker idag; ananas, en massa te osv. Har skitonda förvärkar som kommer var femte minut. Har duschat, tagit alvedon och sitter med en vetekudde. Nu hoppas jag på att vattnet går snart, för jag vill inte ha mer falska värkar.. Jag vill att det är på G på riktigt nu!!

• chess07

Grattis FruSandra!! äntligen bebismys :)
    Mismurrig nu ä de inte länge kvar!

själv har jag fått mer molvärk ikväll, som konstant mensvärk i hela magen och ryggen.
    haft så någon gång tidigare men de va kring v 35.
    kan de betyda något mån tro? är ju rätt säker på att slemmisen kommit i omgångar sen förra veckan.

• anjiali

Chess07 : spännande ! När är bf ???

Är det inte många sim fått före bf och många vattenavgångar ???

• snoffsan08

Jag har kopplat av alla "känningar" nu. Var på samtal på sjukhuset igår. Hon ligger i skräddarställning med huvudet böjt framåt under mitt högra bröst. Och igår vägde hon 3100g (37+3). På måndag morgon ska jag infinna mig på sjukhuset för vändning och igångsättning, så förhoppningsvis har jag min lilla Malin i famnen på måndag eftermiddag. Känns helt sjukt och veta exakt när hon ska komma, det har jag aldrig veta förut med dom andra 3. Jag hoppas ni som börjar få känningar att det inte är långt kvar för er. Grattis haanaa till flickan! Hoppas hon växer på sig snabbt.

• chess07
    anjiali skrev 2012-07-04 22:10:00 följande:
    Chess07 : spännande ! När är bf ???

Är det inte många sim fått före bf och många vattenavgångar ???
    det är bf -8 idag så vi har lite kvar att vänta
    vet inte om molvärken betyder något, däremot har ja mer och mer "hugg" ned i underlivet, känns som bebis har typ en kniv som den hugger till med i tappen ibland! haha

• SaJo81

Grattis FruSandra=)

MissMurrig: hehe oj då, då är det ju på G! vill dock helst inte göra sönder bilen (som nu varit i vår ägo i sådär 10dar)

Känns ju som att alla mer eller mindre fått sina bebbar nu :P jag tror den stackarn i min mage vill stanna till augusti!!!

Idag låg jag och min syster på stranden hela dagen....Resultat:  rööööööööööööööööööööööd! nej då! 30 år gammal och har fortfarande inte lärt mig smörja in mig ordentligt....magen brändes vid hyfsat :P kanske beror på att den är ganska mycket mer uttänjd än vanligt, jag brukar nämligen aldrig bränna mig så mycket som jag lyckades bränna magen idag :( fruktansvärt ointelligent av mig i alla fall! 

• Alemonia

BF +2 idag och inget mera än sammandragningar.
    Eftersom jag inte lär hinna få barn detta dygn får det gärna dröja tills 5 juni (då min systerdotter är född) är passerat.

Jag har idag varit en tur till barnmorskan eftersom jag är riktigt svullen i fötterna men allt i övrigt var bara bra. Har det inte hänt något innan tisdag då jag har nästa tid har hon lovat mig hinnsvepning då men så länge vill jag verkligen inte vänta!

Grattis fruSandra!

Vad skönt att veta när det blir snoffsan08!

• snoffsan08

Ja, faktiskt! Det känns hel skumt men jätte skönt. Jobbigt att vara så svullen :o( Hur mycket vatten drack du för att se skillnad på svullnaden? Hoppas din bebis tittar ut den 6e istället då ;o)

• Tekla78
    chess07 skrev 2012-07-04 22:28:12 följande:
    det är bf -8 idag så vi har lite kvar att vänta
    vet inte om molvärken betyder något, däremot har ja mer och mer "hugg" ned i underlivet, känns som bebis har typ en kniv som den hugger till med i tappen ibland! haha
    Precis så känner jag också ibland. Vad är det för något?! Sjukt obehagligt i alla fall.

FruSandra, stort grattis!!
    MissMurrig, lycka till. Det är bilen man ska paja alltså!
    ToKar, det låter som om du också är på G, lycka till!
    Snoffsan, låter skönt att ha ett datum att förbereda sig på!

Jag hade sonen hemma från förskolan idag och hade egentligen bokat barnvakt till eftermiddagen. Tyvärr blev hon sjuk så det blev lite mer belastning än jag tänkt mig. Vi hade en superhärlig halvdag på stranden med våra kompisar (som vi känt sedan Ludvig var några månader gammal bara) och sedan lite lekparkshäng på eftermiddagen. Helt slut i kroppen, så det är skönt att absolut inte ha något inbokat imorgon!
  • sanen

har vart dålig på att skriva här men jag hoppas ni tjejer vill ge mig ett råd.har haft ett jätte tryck  neråt i flera timmar nu de illar i hela underliver och ut en bit iljumskarna.har provat både alvedon och bad men inget hjälper.har ni någon dunder kur

Svar på tråden Juli bebis 2012