• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tekla78
    nilepile89 skrev 2012-07-03 20:15:27 följande:
    jag dricker 4 koppar om dagen av hallonbladste, känner bara vissa dagar, så jag vet inte om det faktiskt är tet eller om jag haft det ändå...

Jag dricker nog också ca 4koppar, fast kallt eftersom jag tycker det är svårt att få i mig så mycket varmt. Idag testade jag att, som någon skrev här i tråden, inte hälla kokande vatten utan lite avsvalnat. Kanske var det inbillning, men jag har haft många och ganska långa sammandragningar sedan jag drack senaste koppen. Dock inga av förvärkskaraktär.
  • millifjor

jag kör dubbla påsar två gånger om dagen nu, har lite sammandragningar men vet ju inte om det är teet eller annars, tänker iaf dricka upp det jag har, räcker nog tom fredag, sen får jag se om jag struntar i att köpa nytt...

• grahnkotten

Jag har fått mycket förvärkar av mitt te, kommer efter ca 1h.. Märker också att bebis är mer igång.. Men känner mest om jag är hemma och vilar! Har druckit någon dag precis innan jag ska iväg och då har jag inte upplevt någon speciell effekt! Men tänker att det är en kropp man har att göra med och en stor muskel, så inte så konstigt om det varierar eller om det är olika från person t person.. Beror säkert på hur känslig man är och säkert om man "tror" på det eller ej.. Är likadant med tens och akupunktur. Endel är väldigt mottagliga och andra inte alls..

• nilepile89
    Tekla78 skrev 2012-07-03 20:53:25 följande:

Jag dricker nog också ca 4koppar, fast kallt eftersom jag tycker det är svårt att få i mig så mycket varmt. Idag testade jag att, som någon skrev här i tråden, inte hälla kokande vatten utan lite avsvalnat. Kanske var det inbillning, men jag har haft många och ganska långa sammandragningar sedan jag drack senaste koppen. Dock inga av förvärkskaraktär.

åååh jag skall testa det med avsvalnat vatten att göra det. Ja jag dricker det oxå gärna kallt mycket lättare att få i sig större mängd då¨:)
  • ToKar

Jag dricker i samband med vila! Ingen idé annars ju eftersom att oxytocin är ett lugn-och-ro hormon. Är man lugn redan så ger det ju mer effekt är man uppe i varv så ska man nog försöka vila en stund först! Jag värmer vattnet i en kopp i micron i ca 1,5 minut, då blir det ganska varmt men inte "kokande".. Jag får jävligt onda förvärkar :) idag har jag sprungit i en galleria och på stan. Det har kommit en heeel del av slemmisen :)

• froggyL

Inatt vill jag ha värkar!

Mamma till Linnea 2008-01-04 och *liten i magen BF 120604*
  • Tekla78
    nilepile89 skrev 2012-07-03 21:07:52 följande:
    åååh jag skall testa det med avsvalnat vatten att göra det. Ja jag dricker det oxå gärna kallt mycket lättare att få i sig större mängd då¨:)
    Jag brukar göra en liter i taget i keramikkanna och hälla i ca 1msk socker. Det blir väldigt läskande då faktiskt!
  • Trolla75
    anjiali skrev 2012-07-03 20:50:05 följande:
    Fullmåne inatt då !!! Lycka till och hoppas på bebisar. Jag räknar med att jag och magen hänger kvar här ett tag till.
    -Trodde det var natten som varit som skulle vara fullmåne?
    Det förklarar ju varför det inte bidde någon bebis i dag då Flört
    Då ser vi fram emot bebis i morgon då! Drömmer

haanaa - Oj, håller tummarna att hon tar igen sig snabbt...

-Min slempropp har vart ganska så genomskinlig lite åt det gula hållet, vattnet som sipprat har vart svagt rosafärgat...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • FruSandra

Nu har ja haft rejäla förvärkar och klickat dom sen 2.34 då va de slöt från 3-9 min.
    Nu senaste timmen 2-3 min..
    Vi åker nog snart in trots att dom rådde mej att avvakta om ja kunde..
    Ja har så ont så ja gråter..

• Tekla78
    FruSandra skrev 2012-07-04 05:02:20 följande:
    Nu har ja haft rejäla förvärkar och klickat dom sen 2.34 då va de slöt från 3-9 min. Nu senaste timmen 2-3 min.. Vi åker nog snart in trots att dom rådde mej att avvakta om ja kunde.. Ja har så ont så ja gråter..

De sa nog så för att de verkligen vill att du är på G när du kommer in. Snart blir det nog bebis
Svar på tråden Juli bebis 2012