• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • grahnkotten

Smulan12: vad mysigt att komma hem! Njut nu ordentligt av er lille prins! :) så väntar vi vidare!

• MissMurrig

Mys-pys med de små!! 

Imorn är den dagen jag fick vår son... Alla dagar efter det känns ju som att gå över tiden.. Även om det inte är det egentligen förrän efter söndag.

Gick en långpromenad tidigare, och precis när vi kom fram dit vi skulle fick jag så jäkla on i magen, kändes som håll. Och det var liksom bara på höger sida, som en sån jäääkla kramp. Nu har jag hinkat i mig hallonbladsthé, har mycket sammandragningar, men inte många av dem värker något... Någon då och då... Men är väldigt knepig i magen så att säga... har hört att man kan bli lite "dålig" i magen innan det är dags... 

• smulan12

Ja jag var på toa två gånger på morgonen och rensade ur så att säga. Efter det har det inte kommit nåt. Är lite nervös för hur det kommer bli. Är rätt öm än.

• smulan12

Och den där krampen hade jag hela veckan innan. Kom pang bom från ingen stans och sen försvann det bara rätt var det var.

• Charlottetott

Missmurig:
    Jag gick "över" tiden i tisdags om
    Man räkna hur min son kom även om jag inte har bf fören nästa vecka så känns de sjukt segt , trodde den skulle va här nu:(

• millifjor

Jag tycker att jag varit risig i kistan ett bra tag nu, men ingen bebis verkar vilja komma ut...skulle kunna ge ett par tusenlappar bara för att få reda på när det startar

• nilepile89

Jag hade oxå gärna gett det för att få reda på något. Igår och idag har jag haft jobbiga förvärkar och sammandragningar men så lägger det av bara sådär. Känns inget roligt om man skall ha det i minst 25 dagar till. Hoppas på bebis från 37+0 dvs från och med söndag....

• froggyL

Nu börjar min BF-dag gå mot sitt slut. Depp Depp. Men inte oväntat. Hoppades på nåt annat bara... Bara lite småvärkar och slem.

Mamma till Linnea 2008-01-04 och *liten i magen BF 120604*
  • Engla80

Här är en till som går på toa oftare än vanligt... Kan ju hoppas det är en indikation men jag tvivlar Obestämd

Räknar man från dagen då dottern föddes är jag nu 9 dagar "över tiden" då hon kom på 37+0. Själv tvivlar jag skarpt på att denna påg tänker titta ut en dag före BF... Va hos BM idag och allt va jättebra och han är fortfarande rörlig. Tror han trivs för bra där inne... Får väl försöka röka ut han eller nått Flört

Såg att någon kommenterade "för tidigt" och "för sent". Här räknar dom allt mellan v 37+0 och 42+0 som fullgånget. Kommer dom innan är dom förtidiga och kommer dom efter är dom överburna. Är det samma i hos er andra?

Men jag håller med om att det är många i tråden som fått innan BF vilket nog är ovanligt då alla säger att som först föderska går du mer eller mindre alltid tiden ut.

• Woogie

Grattis till alla som har fått sin lilla/lille skrutt! Har inte haft tid och ork att sitta vid datorn så mycket... sedan ca. två veckor tillbaka är min ischiasnerv på vänster sida klämd, så nu vaggar jag värre än någonsin :o( Gör ont att vända mig i sängen, ont att lyfta från marknivår (typ vagn in i bil, matkasse osv), ont att gå i trappor och att gå längre sträckor öht.
    I fredags var jag hos BM och jag hade bara gått upp 6 hg på två veckor, så det kändes ju iaf bra med tanke på att jag börjar närma mig de 80... 77,6 i fredags. Järnet var uppe på svindlande 120! Vet inte hur jag har lyckats med det, men det kändes bra!

I helgen kom äldsta sonen hem efter att ha varit hos sin mormor och morfar i två veckor och när han kom hem hade hans rum fått en total makeover! Nymålade väggar, tak och garderober, ny fototapet och utrensad bokhylla och skrivbord. Det går i NY-tema och färgerna är svart, vitt och taxigult. Han blev så glad så han blev tårögd ♥

På fredag ska jag på taktilmassage, så jag har ställt in mig som fan på att det kommer en bebis i helgen! Hoppas, hoppas, hoppas! Är så jäkla trött på att ha ont! Hon är dessutom fixerad sedan 3,5 vecka, vilket resulterar i jobbiga ilningar och skitjobbig kramp i ljumsken. *gnäll* Är annars "bara" i v. 37+6 idag men hon kan gärna få titta ut snart! Det är klart, enligt mina egna beräkningar - vilka stämde på en dag när i yngsta sonens fall - så är jag i v. 38+4 idag.

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
Svar på tråden Juli bebis 2012