• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Nicolee

Har sedan igår haft ljurosa blod på pappret efter att jag kissat, idag kom det mer och börjar va mer åt det ljusröda hållet. även varit lite blod i toan, inte slemmigt eller så.
     har molande mensvärk och lite ryggont, 13 dagar till BF.
     Har haft kontakt med förlossningen och hon sa att det kunde vara latensfasen som kommit igång. YES PLEASE!
    Hon skulle ringa tillbaka om två timmar och se om jag fått några värkar eller så. Är själv inte helt säker på om det tilltagit i styrka, tycker inte det gör direkt ont. har blött lite till efter vi hade telefonkontakt för ungefär en timme sen.
    bäbis bökar på som attan och jag tycker det trycker på lite neråt och jag är konstant kissnödig.

Hatar att vara förstföderska!

• snoffsan08

Grattis till bebisar!!

För min del blev det inget vändningsförsök eller igångsättning idag. Malin valde att komma ut på egen hand i lördags kväll. Hon kom med fötterna först. 

• Nicolee
    snoffsan08 skrev 2012-07-09 15:11:25 följande:
    Grattis till bebisar!!

För min del blev det inget vändningsförsök eller igångsättning idag. Malin valde att komma ut på egen hand i lördags kväll. Hon kom med fötterna först. 
    Grattis!! :D
  • Emmizen80

Är fortfarande kvar på bb. Ville åka hem igår, men nått prov som mäter syresättningen (pox???) var läkarn nöjd med. Tredje gången var det ok men då var kl 20:30 så vi fick vara kvar. Trodde vi skulle få åka hem idag, men då har lilleman tydligen ett litet blåsljud på hjärtat så vi fick inte åka hem. Hoppas det låter bättre i morgon. Vill hem och inte vara orolig för Gustav! Tydligen kan bebisar ha ett lite hål som sluter sig innan/vid förlossning, i vissa fall gör det inte det. Läkaren menade att det kan vara så och eftersom han kom en bit innan bf kan det helt enkelt vara så att det inte hunnit att sluta sig ännu. I sämsta fall kan det vara något hjärtfel, men troligtvis inte.

• froggyL

Grattis Snoffsan! Hoppas det löser sig Emmizen, så ni får komma hem sen. Bra att de e nogranna...!

Mamma till Linnea 2008-01-04 och *liten i magen BF 120604*
  • MissMurrig
    Emmizen80 skrev 2012-07-09 15:18:58 följande:
    Är fortfarande kvar på bb. Ville åka hem igår, men nått prov som mäter syresättningen (pox???) var läkarn nöjd med. Tredje gången var det ok men då var kl 20:30 så vi fick vara kvar. Trodde vi skulle få åka hem idag, men då har lilleman tydligen ett litet blåsljud på hjärtat så vi fick inte åka hem. Hoppas det låter bättre i morgon. Vill hem och inte vara orolig för Gustav! Tydligen kan bebisar ha ett lite hål som sluter sig innan/vid förlossning, i vissa fall gör det inte det. Läkaren menade att det kan vara så och eftersom han kom en bit innan bf kan det helt enkelt vara så att det inte hunnit att sluta sig ännu. I sämsta fall kan det vara något hjärtfel, men troligtvis inte.
    Så hade Liam också, de sa att det är ganska vanligt, för ofta tar det 1-2 dagar efter förlossningen innan den stänger sig, vi gjorde läkarundersökningen dagen efter, och då hade den inte hunnit stänga sig. Men nästa dag igen hade den det.
  • FruSandra

Men stort grattis snoffsan!!
    Har tyckt du varit lite för tyst här inne ;)

Emmizen80
    De är nog ingen fara. Jag hade också blåsljud på hjärtat när ja föddes..
    Förstår att du vill vara kvar.
    Kram till dej!

• snoffsan08
    froggyL skrev 2012-07-09 15:21:55 följande:
    Grattis Snoffsan! Hoppas det löser sig Emmizen, så ni får komma hem sen. Bra att de e nogranna...!
    Tack så mycket!

Tack så myclket FruSandra!!
    Ja, det är inte så kul att skriva när ingen bryr sig känner jag. (utom nån enstaka, som du t.ex.)

Svar på tråden Juli bebis 2012