• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • millifjor

ojoj vad det har kommit bebisar här ser jag internet har varit paj sen i fredags så har inte hunnit kollat tråden sen dess, grattis till alla nykomlingar!
    Själv trodde jag att det var dags i lördags, hade typ värk i magen hela dagen, mådde illa och en hel del förvärkar på kvällen, men när jag gick o la mig försvann allt
    o nu mår jag bra igen, tror hon stannar ett tag till trots att jag försöker jaga ut henne!

• froggyL
    millifjor skrev 2012-07-09 21:14:43 följande:
    ojoj vad det har kommit bebisar här ser jag internet har varit paj sen i fredags så har inte hunnit kollat tråden sen dess, grattis till alla nykomlingar! Själv trodde jag att det var dags i lördags, hade typ värk i magen hela dagen, mådde illa och en hel del förvärkar på kvällen, men när jag gick o la mig försvann allt o nu mår jag bra igen, tror hon stannar ett tag till trots att jag försöker jaga ut henne!

Samma här...fast idag, men det har varit lugnt länge nu och lär väl vara lika lugnt när jag vaknar imorgon :(
    Mamma till Linnea 2008-01-04 och *liten i magen BF 120604*
  • snoffsan08
    SommarDahlia skrev 2012-07-09 16:47:26 följande:
    Grattis till alla nya bebisar! Känns som att alla bebisar redan kommit!

BF+1 idag å inget är på G. Gråter nästan på nätterna av smärta i kroppen men snart snart är det över hoppas jag!!

Snoffsan08: Gick allt bra trots att hon kom med fötterna först?   

Tack så mycket!
    Ja, det tog lite längre tid bara. I vanliga fall är det ju som två etapper kan man ju säga. Först den största delen (huvudet), sedan axlarna varpå resten av kroppen oftast "glider" ut. Men nu blev det ju liksom fel håll, med största delen sist, så det blev fler etapper.
    Från första värk till att hon var född tog det ca 3tim och 25min. Hade krystvärkar i 13min. Var ju lite panik att få ut huvudet. Det såg tydligen jätte äckligt ut när hon var på väg ut, min man höll på att svimma. Men det gick bra iaf. Hon har lite ont i axlarna, annars ingen fara.
  • snoffsan08

Ja, tack så mycket allihopa som grattat!!

Ja, det gick bra med själva förlossningen och vi mår bra. Jag kan gå igen Flört men har fortfarande ont i ryggen och eftervärkarna är inte så roliga., Men moderkakan ville inte lossna av sig självt, så jag blev nersövd så dom fick plocka ut den för hand.
    Men nu är vi hemma och mår bra iaf, ska gå och tutta alldeles snart.

FruSandra skrev 2012-07-09 18:43:46 följande:
    Snoffsan
    Ja förstår vad du menar.. Känner likadant här ibland...
    Kram till dej och Malin
    Glad Skönt att jag inte är den enda som känner så då. 
    Massor av kramar till er med!!

Ha en trevlig kväll och lycka till för er som det är på G för.   
  • Woogie

Grattis till alla bebisar! Det känns som att det är en flodvåg av förlossningar nu. Hoppas att vi också kan "rida på vågen"

Nu är bb-väskorna nästan helt packade och sängen är bäddad och klar. Imorgon ska jag städa ur babyskyddet tänker jag.

Idag berättade min man att hans chef hade sagt att om bebisen inte har kommit på måndag så får han stanna hemma med mig tills hon kommer. Detta fast de har jättemycket på jobbet och han egentligen inte skulle få ledigt alls förutom de 10 pappadagarna. *glad*

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • froggyL

Oj vilken trevlig chef :)

Mamma till Linnea 2008-01-04 och *liten i magen BF 120604*
  • Jamtlandstaus

Välkomna alla nya små underverk!!
    Jag hann vara hemma en natt och blev sedan inlagd för infektionsmisstanke eller annat knas, jag hade så ont speciellt på höger sida. Proverna visade dock inte på något då så vi fick komma hem. Å nu känns det bra igen.
    Men det blev som att komma hem första gången två gånger. Hormonerna åkte bergochdalbana.
    Efter en vecka har hon i alla fall fått sitt namn, Bente
    Dom har tyvärr upptäckt blåsljud även på hennes lilla hjärta o det var kvar även idag en vecka senare. Vi har nu fått ny tid nästa måndag o är det då kvar så ska de göra ett ultraljud på hjärtat. Känns oroligt även om det är ovanligt att det är något allvarligt!

• millifjor
    froggyL skrev 2012-07-09 21:36:33 följande:
    Samma här...fast idag, men det har varit lugnt länge nu och lär väl vara lika lugnt när jag vaknar imorgon :(
    Ja man får ju tydligen stå ut med att vänta helt enkelt, har räknat ut att det typ max är 24 dagar kvar för mig, annars sätts jag igång och det är ju inte sååå länge det gäller att vara positiv!
  • enilorac81

Ellabella02- jag har inte börjat ge napp och tänkte nog inte göra det heller. Du då? Kommer du ge napp?

• anjiali

Oj vad ni har skrivit !!! Svårt att kommentera allt från telefonen. Sätesförlossning, blåsljud, moderkakor som inte lossnat och infektioner.
    Ja resan har ju bara börjat när bebisen kommer. Den största av dom alla !!! Hoppas att alla ska få må bra och alla nya liv .

Lätt att man hår helt upp i alla små tecken man har nu i slutet av graviditeten. Blir smått egocentrisk. Det är så stort och okontrollerbart hela den här resan och en hel del navelskåderi pågår.

Nu skall jag sova. Återigen är det stiltje i magen och bebisen är alldeles för lugn för att det skall kännas helt ok. Men det brukar tillslut ge med sig. Någon mer slempropp har jag inte sett röken av och inga förvärkar heller.

Natti natt på er

Svar på tråden Juli bebis 2012