• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Sommardhalia: samma här !!! Mamma har semester denna vecka. Sen jobbar hon tre veckor igen. Skall till bm imorgon men vet inte hur jag skall kunna få henne å kolla ??? Tror inte dom gör det här i vgr.

Japp napp blir det här om bebisen vill. Vill inte att min tutte blir napp plus att äldsta dottern var tum sugare. Med facit i hand har det varit lättare med tvåan som hade napp. Höll på att bli galen på tummen.
    Har packat med i bb väskan men tror jag väntar till amningen funkar.

• Engla80
    froggyL skrev 2012-07-09 16:38:01 följande:
    Vi har för goa magar eller nåt :)
    Ja, är väl nått sånt... Typiskt!
  • Engla80
    Jamtlandstaus skrev 2012-07-09 22:16:36 följande:
    Välkomna alla nya små underverk!!
    Jag hann vara hemma en natt och blev sedan inlagd för infektionsmisstanke eller annat knas, jag hade så ont speciellt på höger sida. Proverna visade dock inte på något då så vi fick komma hem. Å nu känns det bra igen.
    Men det blev som att komma hem första gången två gånger. Hormonerna åkte bergochdalbana.
    Efter en vecka har hon i alla fall fått sitt namn, Bente
    Dom har tyvärr upptäckt blåsljud även på hennes lilla hjärta o det var kvar även idag en vecka senare. Vi har nu fått ny tid nästa måndag o är det då kvar så ska de göra ett ultraljud på hjärtat. Känns oroligt även om det är ovanligt att det är något allvarligt!
    Håller tummarna för er!!
  • Engla80
    Tekla78 skrev 2012-07-10 03:08:25 följande:
    Grattis alla nyblivna mammor och hang in there ni som väntar. Vår kanonkula ligger här bredvid mig. 9/7 kl 23.55 är han född, 3 timmar efter första värken! Har lite svårt att somna nu...
    Stort grattis!! :)
  • Engla80

v39+1 idag då och verkar inte bli nån baby idag heller... Hade lite mensvärk i ryggslutet igår och magen va stenhård och jag kände mig lite hoppfull! Men sov gott inatt och nu är alla känningar borta Obestämd

Hade varit bättre om barnen kom tvärt om... När jag väntade dottern va jag så himla inställd på att gå över tiden att jag inte fattade direkt att hon va på väg ens när vi blev inskrivna på BB (hon kom v 37+0). Denna gång hoppades jag på baby i början av juli men så verkar det inte bli! Rynkar på näsan Tänk om jag får gå tills jag blir igångsatt... Då kommer han inte för än i augusti... PANIK... Gråter

• anjiali
    AAEV skrev 2012-07-10 00:25:21 följande:
    Bf+11 nu då, tog en joggingrunda ikväll och nu har jag lite sammandragningar men inte så starka så jag tror nåt ska dra igång :(

fy vad jobbigt +11 kämpa på !!!
    Engla80 skrev 2012-07-10 08:55:30 följande:
    v39+1 idag då och verkar inte bli nån baby idag heller... Hade lite mensvärk i ryggslutet igår och magen va stenhård och jag kände mig lite hoppfull! Men sov gott inatt och nu är alla känningar borta Obestämd

Hade varit bättre om barnen kom tvärt om... När jag väntade dottern va jag så himla inställd på att gå över tiden att jag inte fattade direkt att hon va på väg ens när vi blev inskrivna på BB (hon kom v 37+0). Denna gång hoppades jag på baby i början av juli men så verkar det inte bli! Rynkar på näsan Tänk om jag får gå tills jag blir igångsatt... Då kommer han inte för än i augusti... PANIK... Gråter
    Håller så med dig Rynkar på näsan

Så deppig idag och trött på detta. 39+1 idag och visserligen föddes de andra två flickorna vid denna tiden och går ju inte på övertid direkt. Men OOOORKAR inte mera nu.  Vem skall orka med allt mitt gnäll idag ???
    Igår vilade jag och idag skall jag städa igen ! Hoppas jag orkar ta en promenad också. Men får så ont i ryggen.

Vi ska INTE ha augusti bebeis !!!!        
  • grahnkotten

Tekla78: stort grattis! 3 timmar, det var inte illa! Han hade bråttom ut när det väl satte igång! :)

Idag känns det som en riktig soffdag, med ÖSregn! Är glad att jag inte bor i den andra delen av Småland m översvämningar!

• froggyL

Grattis Tekla! Misstänker att här kommer bli en kanon med. Föder väl i bilen el nåt. 40 min tar det till förlossningen.... BF +6 idag då.

Mamma till Linnea 2008-01-04 och *liten i magen BF 120604*
  • froggyL
    millifjor skrev 2012-07-09 22:50:13 följande:
    Ja man får ju tydligen stå ut med att vänta helt enkelt, har räknat ut att det typ max är 24 dagar kvar för mig, annars sätts jag igång och det är ju inte sååå länge det gäller att vara positiv!

Då får jag skriva lite positivt också, muntra upp mig själv lite... Max 8 dagar kvar för mig.
    Mamma till Linnea 2008-01-04 och *liten i magen BF 120604*
  • Trolla75

Ja nu kanske det är på G här också? *hoppas hoppas* ligger och vilar medan det gör ont i magen...

Kanske att mina språngmarscher hjälpe till i går trots allt och sömnen i natt vart det inget fel på, vaknade tidigt gick på toa och har nog gjort det minst 4 gånger nu på morgonen... men lagt mig o vilat och somnat om igen...

Ingen slempropp än vad jag har sett, men mitt vatten har heller aldrig gått hemma utan närmare inpå fl.

Håller nu tummarna i alla fall... Har ju tid till bm kl 14 får se hur jag känner då? 

Kram på er och fortsätt kämpa!!!
    Solig

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
Svar på tråden Juli bebis 2012