• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • snoffsan08
    Tekla78 skrev 2012-07-10 03:11:59 följande:
    Snoffsan08, FruSandra, vad menar ni? Tycker alltid det är trevligt att läsa era inlägg, men kommenterar inte alltid allt. Vi är så många i tråden att det bara skulle bli uppradning av kommentarer till andras inlägg då. Eller tänker jag fel kring er kommentar?

Grattis Tekla! Vad skönt att allt gick bra. Det jag syftar på är t.ex att man har svarat nån som frågat något. Så har nån annan svarat på samma sak, och bara den fått ett tack eller en kommentar tillbaka. Bara ett exempel. Sen har jag slutat skriva oxå, just för att ingen har brytt sig öht om vad jag har haft att skriva under en tid. Jag har liksom inte existerat, fast att jag inte bara har skrivit om mig själv som vissa gör. Men det spelar ingen roll nu längre. Jag tänker inte sätta på mig nån sorts offerkofta. Jag är glad och lycklig över att mitt underverk är ute nu iaf, och hoppas det går bra för dom som e kvar nu.
  • anjiali

Trolla : hoppas hoppas !!! Om du orkar så uppdatera hur det går .

Snoffsan: tråkigt att du känner så :-/. Å ja jag tycker verkligen att du skall lägga energin på att vara glad och lycklig . Mys på med din bebis. Jag är bara "lite" avundsjuk .

Jag tycker det är jätte kul att läsa vad alla skriver och skriver en hel del själv som emellanåt blir uppmärksammat men inte så ofta. Men jag tror nog att man är rätt så uppe i sig själv. Men jag skriver ändå. Gubben min orkar inte lyssna alla gånger och har en vän som är gravid som jag kan prata med. Mina andra vänner känns avlägsna och inte så jätte intresserade hur det går. Sen går dom också igenom skilsmässor och ivf behandlingar och allt möjligt. Man blir lite ensam i sin graviditet.

• HannaVirrpanna

Oj va många bebisar som kommit!! GRATTIS! 
    Det måste vara MÅNGA i tråden eftersom det är så många med bebis kvar i magen!

Det måste ha varit kämpigt att föda bebis i säte! Här uppe blir det planerat snitt, eller akutsnitt om de märker att bebisen ligger i säte. Det är lite av en mardröm att bebisen ska ligga i säte och att jag inte hinner in! Den är fortfarande rörlig men har legat rätt... men som den har rört sig sista veckan så skulle jag inte förvånas om den ligger i säte nu... Hoooh!! Bra kämpat du som födde i säte iaf!

Nu är jag nere på ensiffrigt till BF.... Kommer tvåan i regel tidigare än ettan? Hope so! 

• froggyL
    HannaVirrpanna skrev 2012-07-10 11:21:56 följande:
    Oj va många bebisar som kommit!! GRATTIS!  Det måste vara MÅNGA i tråden eftersom det är så många med bebis kvar i magen! Det måste ha varit kämpigt att föda bebis i säte! Här uppe blir det planerat snitt, eller akutsnitt om de märker att bebisen ligger i säte. Det är lite av en mardröm att bebisen ska ligga i säte och att jag inte hinner in! Den är fortfarande rörlig men har legat rätt... men som den har rört sig sista veckan så skulle jag inte förvånas om den ligger i säte nu... Hoooh!! Bra kämpat du som födde i säte iaf! Nu är jag nere på ensiffrigt till BF.... Kommer tvåan i regel tidigare än ettan? Hope so! 

Enligt statistik någon/några dagar tidigare... Säger detsamma, tråkigt att du känner så Snoffsan. Vi alla skriver här, utan att få svar många ggr. Men jag förväntar mig inte heller svar. Tänk om alla skulle behöva kommentera inläggen, då skulle ingen orka/hinna med å kommentera allt. Då hade tråden dött. Jag kommenterar andra när jag känner att jag har ork, och nåt att komma med... Men det är klart, är man ute efter stöd så klart det känns jobbigt.
    Mamma till Linnea 2008-01-04 och *liten i magen BF 120604*
  • froggyL

Oj, vad jobbigt mitt inlägg blev... Hoppas ni kan läsa ändå

• froggyL

Kopierar det istället.... Enligt statistik någon/några dagar tidigare... Säger detsamma, tråkigt att du känner så Snoffsan. Vi alla skriver här, utan att få svar många ggr. Men jag förväntar mig inte heller svar. Tänk om alla skulle behöva kommentera inläggen, då skulle ingen orka/hinna med å kommentera allt. Då hade tråden dött. Jag kommenterar andra när jag känner att jag har ork, och nåt att komma med... Men det är klart, är man ute efter stöd så klart det känns jobbigt.

• enilorac81

Grattis Tekla! Kul med fler bebisar i tråden ð???

Nappdiskussionen är intressant tycker jag. Som barn använde jag inte napp och inte heller min sambo, vi sög båda på tummen och slutade med det utan problem (enligt våra mammor)
    Kan tänka mig napp om Elias skulle bli galen och vilja snutta jämt på bröstet.

• Trolla75
    anjiali skrev 2012-07-10 11:09:34 följande:
    Trolla : hoppas hoppas !!! Om du orkar så uppdatera hur det går .

Snoffsan: tråkigt att du känner så :-/. Å ja jag tycker verkligen att du skall lägga energin på att vara glad och lycklig . Mys på med din bebis. Jag är bara "lite" avundsjuk .

Jag tycker det är jätte kul att läsa vad alla skriver och skriver en hel del själv som emellanåt blir uppmärksammat men inte så ofta. Men jag tror nog att man är rätt så uppe i sig själv. Men jag skriver ändå. Gubben min orkar inte lyssna alla gånger och har en vän som är gravid som jag kan prata med. Mina andra vänner känns avlägsna och inte så jätte intresserade hur det går. Sen går dom också igenom skilsmässor och ivf behandlingar och allt möjligt. Man blir lite ensam i sin graviditet.
    Sedan resten av familjen vaknade och har stojat runt, har det nog lugnat ner sig lite... Kanske för att jag spänt mig o vart arg?
    Men jag ska skicka ut högen så jag får vila... tror just nu att det bästa är lugn o ro.
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
Svar på tråden Juli bebis 2012