• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • AKT83

Jag hade inte så smärtsamma värkar men de kom tätt. Från att jag pratade med förlossningen första gången till att lilla Tilde var ute tog det bara 45 minuter. Så det kan alltid vara bra att ringa och förvarna att det är på G. Jag hann ju inte ta mig in utan hon kom i sovrummet och allt gick jättebra men det är ju alltid skönare att få vara på plats på sjukhuset, för tänk om det faktiskt skulle vara något som är fel!

Lycka till alla som är på g nu! Själv ligger jag bredvid min älskling i sängen med misstänkt mjölkstockning, mysigt och omysigt på samma lång ;)

• chess07
    anjiali skrev 2012-07-12 13:55:24 följande:
    Då var vi kanske bara ett par tre stycken kvar ??? Som du sa Sajo. Det är ju bara början av juli. Ska vi hoppa in i augusti tråd så kan vi vara bland de första ut istället .

Sajo: hur var förlossning i vargerg ?!!
    Jag är fortfarande kvar...!! Tungan ute
    froggyL skrev 2012-07-12 14:55:16 följande:
    Ringt...trots 4 min emellan ska jag avvakta...de behöver bli längre än 30-40sek långa. Lägger det här av blir jag arg, men det känns inte som det :)
    Håller alla tummar och tår jag kan för att de inte ska lägga av!

Är det någon som har koll på hur det är med slemproppen eg?
    Min har ju kommit lite i smådelar sista 2 veckorna och igår kom det rejält med slemmigt blod som har övergått i slem endast. Inga värkar än, kände lite igårkväll men det gav sig.
    Har ju bf idag, kommer man få vänta länge innan det sätter igång mån tro?
  • SommarDahlia
    froggyL skrev 2012-07-12 15:25:32 följande:
    Hoppas och tror på att det inte lägger av när jag e på BF +8 idag. Men man vet ju aldrig... Insåg förut att det är fredagen den 13:e imorgon >< Har också förvarnat...de kan komma på en kvart...

Hur går det froggyL? Jag har lite lagt mitt hopp hos dej, kommer din förlossning igång på riktigt så blir det färdknäpp ikväll :)
    Har haft mkt smärtsamma och även icke-smärtsamma förvärkar i flera dagar och har ett konstans tryck neråt så jag tror att kroppen kan vara redo för förlossning om den får en knuff i rätt riktining. Har inte varit beredd att ha ont för lite sex men nu har jag så ont överallt att jag tror det knappt kan bli värre (förutom förlossningsvärkar men det vill jag ju gärna ha :) ).
    *** Vilgot 16/10-09 och Bebisen BF 8/7-12***
  • millifjor

följer kanske med in i augustitråden jag med då sitter på en pilatesboll nu om vartannat o hoppar o rullar höfter, får se om det hjälper något!
    Var hos barnmorskan med idag o allt såg fint ut, bara att vänta sa hon

• anjiali

Hoppas det går bra FroggyL !!!

Rätt så trött efter heldag på stan och illamående .
    Lite lite slem till var vad kroppen bjuder på idag. Men jag kör ju varannan dag så då kanske det blir förvärkar imorgon igen.

Försöker se bilden framför mig när bebis kommer upp på magen och vi äntligen får träffas. Försöker tänka positivt ! Det är svårt.

• FruSandra

För mej kommer aldrig nån slempropp..
    När de tog hål på fosterhinnan kom de lite slem, men inte alls så mycket...

Igår (och idag) har ju jag haft så sjuuuuukt ont down there..
    Idag började ja kissa blod så ja misstänker UVI. När ja ringde förlossningen för att fråga vart jag skulle vända mej så sa hon att blir man tappad/ tömd på urin får man ofta UVI efteråt..
    Så ja ringde vårdcentralen och ska dit imorn och lämna kissprov och få penicillin...
    Allt som var så overkligt bra. Nu kom första bakslaget...

• smulan 75

Grattis till alla som fått era mirakelGlad
    Själv har jag 1 vecka till bf men hade mycket värkar i natt så trodde det var dax men sen avtog deObestämd
    Får väl bara vänta o hålla tummarna!

• froggyL

Tack! E kvar hemma, men har precis skickat iväg dottern till föräldrarna. Splosch sa det förut så kom det vääääldigt mkt slem och blod i trosan. Den här färdknäppen hjälpte absolut nu när jag gått över tiden. Kommer med all säkerhet å få barn jag med snart :) var aldrig med om blod första förlossningen, känns lite läskigt, men e ju helt naturligt. Värkarna håller sig täta, mellan 30 ibland men mest 40-45 SEK långa. Aaaj, vääärk! Tillbaks igen, puh. Hoppas verkligen inte det blir lika långdraget som sist. Sommardahlia, kör så det ryker. Behöver ju inte va nåt avancerat ;)

Mamma till Linnea 2008-01-04 och *liten i magen BF 120604*
  • HannaVirrpanna

Grattis Engla!

Lyllos er som är på g!

Jag vill också gå med i augustitråden! 39+0 idag! Inget slem, inga förvärkar, inga molvärkar... Ingenting!! Känns som att jag redan gått över. Bebisen måste komma den här veckan... Nästa vecka är jag inte redo längre. Barnet kommer att återvecklas och tillslut kommer jag märka en liten spermie hoppa ut och tillbaks till pappans trygga pung. Ut därifrån kom den utan problem, varför är den inte lika sugen på att komma ut nu då??? Tröttnat på uppgiften? Glömt den? Tidsoptimist? Varför kan den inte vara mer som mig? Alltid i tid, alltid tidig!

• chess07
    HannaVirrpanna skrev 2012-07-12 19:00:53 följande:
    Grattis Engla!

Lyllos er som är på g!

Jag vill också gå med i augustitråden! 39+0 idag! Inget slem, inga förvärkar, inga molvärkar... Ingenting!! Känns som att jag redan gått över. Bebisen måste komma den här veckan... Nästa vecka är jag inte redo längre. Barnet kommer att återvecklas och tillslut kommer jag märka en liten spermie hoppa ut och tillbaks till pappans trygga pung. Ut därifrån kom den utan problem, varför är den inte lika sugen på att komma ut nu då??? Tröttnat på uppgiften? Glömt den? Tidsoptimist? Varför kan den inte vara mer som mig? Alltid i tid, alltid tidig!
    Haha snacka om att få ett gott skratt!!
    Kram till dig!
Svar på tråden Juli bebis 2012