• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Helt galet !!! Vill också vara dålig i magen :-/...
    Här är också varannan dag. Så lugnt nu och kanske värkar imorgon.

Sur på mannen som inte ställer upp men har försökt att inte visa det. Började stört böla och han frågade vad han kunde göra för m

• anjiali

Mig. Hade god lust att svara - sätt på mig för fan så ungen kommer ut !!! Men sa istället att han kunde sätta på te vatten .

Hur kan det vara så här psykiskt jobbigt ???
    Hur många % av vaken tiden känner ni efter eller tänker på att det skall starta ???
    Jag tror att det är 98 % av vaken tid .... Helt sjukt och maniskt .

• Nicolee
    anjiali skrev 2012-07-12 23:56:13 följande:
    Mig. Hade god lust att svara - sätt på mig för fan så ungen kommer ut !!! Men sa istället att han kunde sätta på te vatten .

Hur kan det vara så här psykiskt jobbigt ???

Hur många % av vaken tiden känner ni efter eller tänker på att det skall starta ???

Jag tror att det är 98 % av vaken tid .... Helt sjukt och maniskt .

Tänker inte på ngt annat än barnafödande just nu, och jag överanalyserar varenda känning i hopp om att det ska ske. Känner mig sjuk i huvudet och manisk. Orkar knappt med mig själv och ändå så har jag 9 dagar kvar till BF. Men eftersom mina flytningar varit rejält blodblandade i 4 dagar, för att i dag försvinna spårlöst så antar jag att det är slemmisen som gått, då hoppas man automatiskt att ngt ska hända, trots att jag vet att det kan dröja. Så jag förstår din frustration och det är psykiskt jobbigt :/
  • anjiali

Manisk och över analyserande är rätta orden.
    Undra om det kan hindra att förlossningen startar ??? Typ som om att det kan vara svårt att bli gravid när man planerar och längtar för mycket. Om det nu är så ??
    Hur skall man kunna tänka på annat ??? Det är ju hyfsat stort det man går och väntar på.

• Nicolee

Det ända som "tröstar" fast det inte gör det är att jag vet att jag kommer föda barn, men varje minut känns fan som en plågsam evighet just nu, så tanken på att det kanske är 1 månad kvar för mig om jag går över tiden är bara inte okej, jag orkar inte, jag vägrar!!!! Nu får det helt bara hända snart, inget annat alternativ är acceptabelt! Oj vad skönt att få klaga!!!!!

• anjiali

Visst är det . Undra om man kan gnälla ut ungen ??? Har provat det mesta nu.
    Även bestämt att jag inte vill föda barn. För att lura psyket.

• Nicolee

Haha du kan ju meddela mig om det mot all förmodan skulle fungera ;) jag ska göra ett försök att sova nu så att en ny seeeg och garanterat förlossningsfri dag kan börja yeey :/ men Håller tummarna för att vi båda föder barn i natt/ imorgon :)

• HannaVirrpanna

Det är snart över aaev!! Snart har du ditt lilla hjärta i famnen! Ju ondare du får desto mindre tid är det kvar! Sen kommer du bglömma exakt hur ont det gjort! :) lycka till nu!!

Anjiali o Nicolee: är också intresserad av att veta hur era trix går! Har i vanlig ordning vaknat pigg och irriterad. Johan sticker från sängen direkt jag somnat. Vilket jävla sätt, enligt honom så (hör och häpna) snarkar jag! Jag känner mig kränkt! Skulle jag ligga som en fet karl och snarka? Jag som är så nätt. Nä, det måste va hans egna läten han vaknar av!

Eller så börjar han på riktigt bli rädd för mina gubbsjukefasoner! (tafsningar) men vad förväntar man sig när man har Umeås snyggaste kropp? Att jag inte ska objektificera?? Pff! Han är inget annat än kropp i mina ögon ;) Nää nu ljög jag. Oj vad jag svamlar.... Kanske borde försöka somna om.... Igen!

• froggyL

Nu så :) e jag tvåbarnsmamma. Simon (tror vi) kom till oss 22:38 i snabbt fart. Var öppen 6 cm när jag kom in. Jag som trodde jag skulle bli hemskickad nästan. Snacka om skillnad mot första förlossningen. Den här var lyx. Men f-n vad ont, och klippt blev jag lite också...Simon vägde 4014 och var 52 lång. Dags för sömn!

Mamma till Linnea 2008-01-04 och *liten i magen BF 120604*
Svar på tråden Juli bebis 2012