• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • millifjor

Grattis FroggyL!

Idag mår jag illa igen, det sker typ varannan dag, o så är jag sjukt risig i magen, men det har jag varit i typ 2 veckor så det verkar ju inte göra någon skillnad!
    Ingen bebis inatt heller så man får väl vänta, o vänta, o vänta...men men, ska kanske försöka baka lite bullar idag då o hinna äta upp alla innan ungen kommer ut, som jag gjorde med den sista bulldegen
    Igår var min far här och vi byggde skötbord i badrummet, så nu ska det bara målas hyllor o oljas bänk o sånt, det kan bli lagom att pyssla med idag så tiden går framåt iaf!
    Jag har MAX 20 dagar kvart till BF idag och det är ju inte galet långt, även om varje timme känns som en evighet, det är ju faktiskt ett slut på detta elände nån gång
    Väntade ju på mitt plus i 2,5 år så 20 dagar är ju ingenting! (försöker vara positiv )

• Maho81

Grattis FroggyL! Oj, men varför är era killar så aviga? Här frågar älsklingen var och varannan kväll om jag vill ha en färdknäpp. Han är lika ivrig att få ut bebisen, om inte mer! ;). Frågar flera gånger per dag om jag inte kan föda snart (18 dagar till Bf ^^,) Men vi har sagt att efter sista arbetsdagen så ska vi köra projekt-försöka-jaga-ut-bebis. Vi har varit förbjudna att ha sex sen vecka 26 pga att jag får sådana otroliga sammandragningar av det, men hade sex för två veckor sen... Jisses så förvärkarna satte igång då! Söndag - sex och lite mensvärk, måndag - lite mensvärk och ryggvärk, tisdagen - kraftigare mensvärk och ryggvärk, Onsdagen - oh My god.. Satt och rullade på kontorsstolen och visste inte nå vart jag skulle ta vägen eftersom jag hade så ont.. Tog Alvedon som tog udden av det värsta så jag kunde jobba iaf. Sen planade det ut lite men jag har haft förvärkar av och till sen fess. Men tydligen gör de skillnad eftersom tappen är mjuk och halverad och sen förvärkarna började hade mina flytningar ökat MASSOR.

• Woogie

Grattis froggyl!

Idag är det BF enligt mig, men eftersom jag har fått för mig att det kommer att starta på natten som de andra två, så utgår jag ifrån att det inte kommer att bli någon bebis idag heller. I eftermiddag ska vi iaf hälsa på min svägerska, hon som fick sin i lördags. Får se om lite bebissniffning sätter fart på hormonerna.

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • eken

Åh stort grattis allihopa! Och speciellt FroggyL...vi kanske ses här på BB. Jag är kvar och vår tös är kvar på neo, men hoppas att det släpper snart.

Stor kram till alla nyblivna mammor och stort lycka till alla som får och väntar!

• smulan 75

Måste bara fråga: någon som snart ska föda som oxå är iskall på vissa ställe på magen? ofta på samma ställe,är det normalt? är det efter hur bebis ligger eller?

• down under

Grattis FroggyL!!!  Vill oxå!!!

Jag hade några onda sd igår kväll men dom gick över fort.
    Vaknade kl.2 av att det  gjorde skitont men det gick oxå över efter en liten stund.. suck!
    Har bf imorgon så jag hoppas att det händer nåt ikväll!
    Dom andra fl har börjat på kvällen och har fött på natten så tror det blir samma nu men man vet ju aldrig..
    Ännu en dag ensam med barnen.. hur ska jag orka? Ser ut att bli regn oxå!! Är så trött och vill bara gå och sova!!

Trolla75, samma här! Har inte haft nån ork till nåt lekplatshäng och idag verkar ju inte vädret bli så bra..       

• anjiali

Grattis FroggyL

Nr hur fan ska man orka ??? Idag är en skit dag. Ångest delux !!! Vad ska jag göra med barnen ??? Vill inte vara själv meta. 18 dagar till igångsättning och får sån jävla Ågren över att gå här själv. Vad ska jag göra hela nästa vecka ..... Någon bebis kommer det INTE !!! Är helt övertygad... Vill fan inte ha någon bebis längre.

Idag ska jag lyfta ut alla bebissaker och stoppa undan så jag slipper se det. Står bara där tomma som nått jävla hån .
    Fy fan vad jag harar att vara gravid !!!

• froggyL

Tack alla! Och skickar styrkekramar till er andra som längtar och kämpar. Eken: Vi ligger på 8007 på patienthotellet. Vart bor ni?

Mamma till Linnea 2008-01-04 och *liten i magen BF 120604*
  • Nicolee
    HannaVirrpanna skrev 2012-07-13 03:49:12 följande:
    Det är snart över aaev!! Snart har du ditt lilla hjärta i famnen! Ju ondare du får desto mindre tid är det kvar! Sen kommer du bglömma exakt hur ont det gjort! :) lycka till nu!!

Anjiali o Nicolee: är också intresserad av att veta hur era trix går! Har i vanlig ordning vaknat pigg och irriterad. Johan sticker från sängen direkt jag somnat. Vilket jävla sätt, enligt honom så (hör och häpna) snarkar jag! Jag känner mig kränkt! Skulle jag ligga som en fet karl och snarka? Jag som är så nätt. Nä, det måste va hans egna läten han vaknar av!

Eller så börjar han på riktigt bli rädd för mina gubbsjukefasoner! (tafsningar) men vad förväntar man sig när man har Umeås snyggaste kropp? Att jag inte ska objektificera?? Pff! Han är inget annat än kropp i mina ögon ;) Nää nu ljög jag. Oj vad jag svamlar.... Kanske borde försöka somna om.... Igen!
    Mina trix har gått åt helvette, eller jag har iaf ingen bebis, vaknade som varenda morgon heeeelt utan smärta. värdelöst!
    Min sambo påstår att jag har börjat snarka också¨, nu vet han hur jag haft det i flera år ;)  haha jag tycker för tillfället att m,in sambo har Umeås snyggaste kropp, men det kanske finns plats för dom båda i samma stad?  hihi ;P
  • nilepile89

Grattis till den lilla simon :)

här skrivs det så himla mycket, :)

anjiali skrev 2012-07-12 23:56:13 följande:
    Mig. Hade god lust att svara - sätt på mig för fan så ungen kommer ut !!! Men sa istället att han kunde sätta på te vatten .

Hur kan det vara så här psykiskt jobbigt ???
    Hur många % av vaken tiden känner ni efter eller tänker på att det skall starta ???
    Jag tror att det är 98 % av vaken tid .... Helt sjukt och maniskt .

Jag vaknar vareje morgon ihop om att nåt sdkall hända och jag har faktiskt 16 dagar kvar till bf så jag förstår hur det måste kännas för dig. Tänk om man kunde veta... varje dag känns som en evighet

Svar på tråden Juli bebis 2012