• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Trolla75

Åh vilken dryg väntan... men idag har jag sett tecken på att slemproppen ger med sig... och det är ju alltid något!

Grattis Engla

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • froggyL

Hi hi :) du e rolig du, men tänkte själv likadant. Det måste va mer pappagener i den här bebisen...som e dålig på å passa tider...

HannaVirrpanna skrev 2012-07-12 19:00:53 följande:
    Grattis Engla! Lyllos er som är på g! Jag vill också gå med i augustitråden! 39+0 idag! Inget slem, inga förvärkar, inga molvärkar... Ingenting!! Känns som att jag redan gått över. Bebisen måste komma den här veckan... Nästa vecka är jag inte redo längre. Barnet kommer att återvecklas och tillslut kommer jag märka en liten spermie hoppa ut och tillbaks till pappans trygga pung. Ut därifrån kom den utan problem, varför är den inte lika sugen på att komma ut nu då??? Tröttnat på uppgiften? Glömt den? Tidsoptimist? Varför kan den inte vara mer som mig? Alltid i tid, alltid tidig!

Mamma till Linnea 2008-01-04 och *liten i magen BF 120604*
  • froggyL

Jag dööör! Undra när jag ska ta mig in. Maken börjar bli nervös över att inte hinna fram. 40-45 min dit...

Mamma till Linnea 2008-01-04 och *liten i magen BF 120604*
  • anjiali

Huumm vet inte om mannen är med på färdknäpp mer . Han känner sig nog lite utnyttjad. Å det är han ju också. Det är inte så att jag är gör sugen. Vill ju bara ha ut bebisen.
    Jaha... Tillbaka till ananas då.

Någon mer som mår illa ???

• AAEV

Fortfarande jobbiga men väldigt glesa värkar. Kanske att det drar igång inatt, annars har vi ju kontroll imorgon. Barnen är hos mormor nu iaf så jag kan hå förbereda allt inför imorgon :) känns skönt att kunna packa väskan i llugn och ro, dammsuga och plocka iordning!

• nilepile89

Nu idag fick jag ursäkta äcklet, en riktig snorig klumpig flytning som man harklat sig och spottat en loska. Det måste nästan vara slemproppen va ??? Nu är jag ju bara i 37+4 så blir väl ingen fl ändå

• SommarDahlia
    anjiali skrev 2012-07-12 19:46:11 följande:
    Huumm vet inte om mannen är med på färdknäpp mer . Han känner sig nog lite utnyttjad. Å det är han ju också. Det är inte så att jag är gör sugen. Vill ju bara ha ut bebisen.
    Jaha... Tillbaka till ananas då.

Någon mer som mår illa ???

Jag mår oxå illa rätt ofta nu, drygt och gör inte precis den redan tråkiga situationen bättre...

Tack FroggyL, hoppas det har samma effekt på mig!! Lycka till!  
    *** Vilgot 16/10-09 och Bebisen BF 8/7-12***
  • SommarDahlia
    nilepile89 skrev 2012-07-12 20:09:08 följande:
    Nu idag fick jag ursäkta äcklet, en riktig snorig klumpig flytning som man harklat sig och spottat en loska. Det måste nästan vara slemproppen va ??? Nu är jag ju bara i 37+4 så blir väl ingen fl ändå

Låter sannerligen som slemproppen!! :)
    *** Vilgot 16/10-09 och Bebisen BF 8/7-12***
  • SaJo81

nu är vi hemkomna från visningen på varbergs bb och förlossning, synd att man inte ska föda i oktober när den helt sprillans nya bb-avdelningen öppnar! men nya förlossningen är öppen och verkligen jättefräsch! 

fick lite småångest av att se operationssalen ohc rummet med kuvös och sånt...(flashbacks) i övrigt så kändes det väldigt positivt, lugnt fint och fräscht med trevliga barnmorskor =)

Hade små förhoppningar om att en förlossning skulle starta när man ändå var på plats :P haha men nej jag fick allt åka hem igen!

39+0 idag........en vecka kvar....hoppas det inte tar längre tid än så bara! 

Svar på tråden Juli bebis 2012