• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • eken

FroggyL: vi är kvar på bb, mitt hb är så dåligt så igår fick jag intravenöst järn men det har fortfarande sjunkit så ev blir det blod för mig...;( Jävligt jobbigt med tanke på att jag inte tagit en järntablett under hela grav, det har ju vart kanonbra. Så jag är matt, klarar knappt av, det är kanske tio steg att gå på toa (vilket jag iof inte kan hantera, jätteblöjorna är på). Så vi blir nog kvar på bb en bra stund. Vet inte om bb och hotellet ligger jämte varandra. Vi har rum 14 iaf.

Vilken snabb förlossning du hade då, tur ni åkte in när ni gjorde. Hoppas att ni har det bra iaf. Hur länge har ni tänkt stanna?

• anjiali

Totalt melt down och psykakuten nästa.
    Nu är ALLA bebis saker borta. Undanstoppade i förrådet. Måste ju ändå tvätta om allt som stått och väntat. Till och med sängen har jag skruvat isär. Mannen kommer inte bli jätte glad . Tog en evighet att sätta ihop den men förvånansvärt snabbt att skruva isär :-/...
    Ringt hem mannen från jobbet och bett han ta barnen och bo hos min mamma. Helst hela helgen men sa bara till imorgon.
    Då kanske det inte känns så ångest fyllt att vara själv med dom nästa vecka igen.
    Föda barn kommer jag inte göra. Helt övertygad om detta och det är skönt att slippa se vagnen och alla saker.

Bf på måndag men känns som övertid då de andra barnen kommit innan bf. Var själv med barnen i över fem veckor i julas. Tog examen i Halmstad och bor i Borås. Samtidigt som vi hade vattenkoppor, magsjuka allihopa och influensa. Det var de jobbigaste fem veckorna jag varit med om. Med gravid illamående på det. Därför tror jag inte jag är rustad för att gå här själv igen med barnen igen.

Har under år funderat på om jag orkar gå igenom en graviditet igen med kroppen. Längtan efter ett barn till blev större än oron över graviditeten. Men nu är det jobbigt ... Känner mig så äcklig och instängd i kroppen och här hemma. I vanliga fall hade jag tagit på mig löparskorna och musik och dragit ut i skogen och sprungit. Nu orkar jag knappt gå på toa.

• Nicolee
    anjiali skrev 2012-07-13 10:42:30 följande:
    Totalt melt down och psykakuten nästa.

Nu är ALLA bebis saker borta. Undanstoppade i förrådet. Måste ju ändå tvätta om allt som stått och väntat. Till och med sängen har jag skruvat isär. Mannen kommer inte bli jätte glad . Tog en evighet att sätta ihop den men förvånansvärt snabbt att skruva isär :-/...

Ringt hem mannen från jobbet och bett han ta barnen och bo hos min mamma. Helst hela helgen men sa bara till imorgon.

Då kanske det inte känns så ångest fyllt att vara själv med dom nästa vecka igen.

Föda barn kommer jag inte göra. Helt övertygad om detta och det är skönt att slippa se vagnen och alla saker.

Bf på måndag men känns som övertid då de andra barnen kommit innan bf. Var själv med barnen i över fem veckor i julas. Tog examen i Halmstad och bor i Borås. Samtidigt som vi hade vattenkoppor, magsjuka allihopa och influensa. Det var de jobbigaste fem veckorna jag varit med om. Med gravid illamående på det. Därför tror jag inte jag är rustad för att gå här själv igen med barnen igen.

Har under år funderat på om jag orkar gå igenom en graviditet igen med kroppen. Längtan efter ett barn till blev större än oron över graviditeten. Men nu är det jobbigt ... Känner mig så äcklig och instängd i kroppen och här hemma. I vanliga fall hade jag tagit på mig löparskorna och musik och dragit ut i skogen och sprungit. Nu orkar jag knappt gå på toa.

Usch och fy. Styrkekramar till dig!!!! Har själv en kass dag bara gråter och gråter, vet inte riktigt varför men :/
  • chess07

anjiali: skickar tusen styrkekramar till dig nu när du har det jobbigt! kan inte försöka uppmuntra dig med något heller.... men det kanske är skönt för dig om du får vara lite ifred ett tag och bara rå om dig själv.

• HannaVirrpanna

Men anjiali... Prata med din bm om igångsättning! Min kompis mådde verkligen hur dåligt psykiskt som helst i slutet av hennes grav och hon blev beviljad igångsättning. Det är värt ett försök!! Man ska inte behöva må så dåligt som du gör! Kram!

• SommarDahlia

Jag tänker på dej Anjali! Jag har oxå börjat tro att bebisen är påväg att tillbakabildas och försvinna även om logiken säger något annat.
    Kan kanske vara skönt att slippa se allt några dagar men glöm inte ta hand om dej och som nån annan skrev, om du mår så dåligt så måste ju sjukvården kunna göra något för dig!! Det är ju inte meningen att man ska få en sådan start med sin nyfödde när den väl dyker upp! Kramar till dig!

Här gjorde nog färdknäppen ingen nytta, grr.... Har haft en del ont idag men va hjälper det när inget mer händer? Fast en sak är bra! Min karl kommer alldeles strax hem å då har han semester/pappaledigt i 4 veckor! Ska bli så skönt att inte ta sonen själv hela veckorna! 

*** Vilgot 16/10-09 och Bebisen BF 8/7-12***
Svar på tråden Juli bebis 2012