• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Trolla75
    froggyL skrev 2012-07-13 23:45:49 följande:
    Här kan ni läsa lite: www.niomanader.se/content.asp?ID=92 om vidöppen kron(hjäss)bjudning. Det handlar om hur/vilken vinkel huvudet kommer i, typ. För mig att Linneas haka kom uppåt och inte neråt bröstet, vilket gör det besvärligare och bredare att få ut allt.
    Vilken bra länk, tack!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • AKT83

Min son sov också mycket första tiden på natten och en BM sa till mig att jag skulle vara glad för det, att så länge han gick upp som han skulle i vikt så åt han i kapp dagtid. Håll med andra ord koll på vikten och ev gulhet och njut av att få sova. Det kan vända när som helst ;)

Jag tog också till blöjbyte om jag ville amma trots att han sov. Då blir de ofta lite kyliga och vaknar till.

Usch det låter riktigt jobbigt att ha sådan ångest såhär nära förlossningen! Hoppas att ni hittar tid för vila. Stora kramar!

• anjiali

Sömnlös inatt igen. Skönt att det är lördag imorgon och min man är hemma med barnen.
    Lite tomt i huset sen jag skickade ut alla till min mamma.
    Tankarna bara snurrar.

• AAEV

Hon kom snett, istället för att titta neråt låg hon med ögonen mot vänster, då blir det större bit av huvudet som ska ut först. Tur hon inte var så stor :)

• anjiali

Lycka till skopan.

Jag blir då inte riktigt klo på kroppen. Hade så svårt att somna igår kväll. Lite molvärk och en del sammandragningar. När jag ställde mig upp var det som om jag duschat snippan och inte torkat mig så blött. Lite slem kom på toa men pyttelite mest blöt. Hade klänning på mig och inga trosor efter att tagit en dusch tidigare. Så när jag hänger tvätt rinner det vätska längst benen på mig och det droppar lite på golvet. Börjar undra om det är vattnet ???
    Fortsätter lite så under natten när jag ställer mig upp så rinner det lite lite. Satt på mig blöja och det är svagt gult i bindan och lite blött.
    Nu har jag sover sen fyra och tänkte att det säkert visar sig när jag går upp men det kommer inte så mycket. Blött är det men inte så mycket.
    Är det flytningar ??? Kan man få så rikliga flytningar att det droppar ???
    Ringde och fråga förlossningen och dom sa att slemmisen skulle lägga sig uppe på bindan och vatten sjunka in. Det har ju sjunkigt in. Men hon sa att det kanske är flytningar.
    Tycker inte det luktar något. När jag känt med handen ser vätskan klar ut.
    Molvärken är borta.

• EllaBella02

Grattis till nya bebisarna! Och lycka till ni som är på G! Ang amning på natten så väcker jag henne inte och det kan variera mellan 2-4 timmar på natten innan hon väcker mig.

• EllaBella02
    anjiali skrev 2012-07-14 07:30:57 följande:
    Lycka till skopan. Jag blir då inte riktigt klo på kroppen. Hade så svårt att somna igår kväll. Lite molvärk och en del sammandragningar. När jag ställde mig upp var det som om jag duschat snippan och inte torkat mig så blött. Lite slem kom på toa men pyttelite mest blöt. Hade klänning på mig och inga trosor efter att tagit en dusch tidigare. Så när jag hänger tvätt rinner det vätska längst benen på mig och det droppar lite på golvet. Börjar undra om det är vattnet ??? Fortsätter lite så under natten när jag ställer mig upp så rinner det lite lite. Satt på mig blöja och det är svagt gult i bindan och lite blött. Nu har jag sover sen fyra och tänkte att det säkert visar sig när jag går upp men det kommer inte så mycket. Blött är det men inte så mycket. Är det flytningar ??? Kan man få så rikliga flytningar att det droppar ??? Ringde och fråga förlossningen och dom sa att slemmisen skulle lägga sig uppe på bindan och vatten sjunka in. Det har ju sjunkigt in. Men hon sa att det kanske är flytningar. Tycker inte det luktar något. När jag känt med handen ser vätskan klar ut. Molvärken är borta.

Jag tycker det låter som vattnet, jag hade typ likadant, men min molvärk satte igång efter en timma kanske. Ville inte förlossningen att du skulle komma på kontroll?
Svar på tråden Juli bebis 2012