• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tekla78

Nu har jag läst ikapp (igen! Skrivs så mycket nu!)

AAEV, Engla80, FroggyL, Eken, grattis till bebisarna! Hoppas jag inte glömt någon, grattis i så fall

Maho81, det stack och ömmade i mina bröstvårtor i omgångar innan det satte igång. Alltså inte helt nära fl, men till och från i några veckor. Sorry om det inte är någon tröst...

Anjiali, tänkte på förlossningsstart och barnvakt 98% av vaken tid innan lillen kom samt hade alltid drömt om vattnet när jag vaknade på nätterna! Som om man kunde tänka igång förlossningen :/ Kramar till dig! (och er andra som har det jobbigt också förresten).

• grahnkotten

AAEV: grattis t Olympia! Funderar också på kronbjudning, har aldrig hört det innan! Vad betyder det?

• FruSandra

Jag behöver hjälp och råd!!
    hur gör ni på nätterna med amning?? Vilgot sover och sover och sover på nätterna (Prisa nappen)!
    Men på bb sa de att jag ska väcka honom var 3-4e timme för att äta. Gäller de även på natten??
    De känns jätte fel att väcka honom för att äta, han vaknar inte ens utan snuttar bara till lite och sen somnar han igen...   

Grattis AAEV till olympia :D

Idag fick jag btw pencillin... hej urinvägsinfektion :(   

• Tekla78
    FruSandra skrev 2012-07-13 22:23:47 följande:
    Jag behöver hjälp och råd!! hur gör ni på nätterna med amning?? Vilgot sover och sover och sover på nätterna (Prisa nappen)! Men på bb sa de att jag ska väcka honom var 3-4e timme för att äta. Gäller de även på natten?? De känns jätte fel att väcka honom för att äta, han vaknar inte ens utan snuttar bara till lite och sen somnar han igen...    Grattis AAEV till olympia :D Idag fick jag btw pencillin... hej urinvägsinfektion :(   

Tråkigt med UVI. Hoppas det blir bättre snart! Jag väckte inte förste sonen för mat på natten och det gick bra, men meningen är nog att man "ska" det första tiden. Du kan ju väga varje vecka själv för att se om han går upp i vikt ändå?
  • SaJo81
    AAEV skrev 2012-07-13 20:14:28 följande:
    Olympia kom till världen idag kl 13.36 efter en väldigt snabb förlossning! Hon kom i vidöppen kronbjudning så det var jobbigt
    På slutet o de satte sugklocka. Behövde inte sy något alls och är väldigt pigg :) 3450 g och 51 cm var vår prinsessa!
    grattis till Olympia=) vilket fint namn ni valt till er tös=)
  • Bragdoll
    FruSandra skrev 2012-07-13 22:23:47 följande:
    Jag behöver hjälp och råd!!
    hur gör ni på nätterna med amning?? Vilgot sover och sover och sover på nätterna (Prisa nappen)!
    Men på bb sa de att jag ska väcka honom var 3-4e timme för att äta. Gäller de även på natten??
    De känns jätte fel att väcka honom för att äta, han vaknar inte ens utan snuttar bara till lite och sen somnar han igen...   

Grattis AAEV till olympia :D

Idag fick jag btw pencillin... hej urinvägsinfektion :(   
    Mirre vaknar till lite bättre om jag byter blöja på henne innan amningen. Väcka henne är i stort sett omöjligt på något annat vis. Hon äter visserligen var fjärde timme ändå, hon verkar programmerad så, men om jag känner att jag behöver amma henne innan vi åker iväg någonstans så byter jag blöja på henne först och sen ammar jag.
  • Bragdoll

Grattis till alla bebisar i tråden, här går dagarna utan att jag hinner sitta vid någon dator, men jag tittar in ibland och försöker uppdatera mig :)

Anjiali, fan vad jobbigt du verkar ha det, jag hoppas att du snart ska slippa må dåligt över det här. Stor kram till dig. 

• froggyL

Här kan ni läsa lite: www.niomanader.se/content.asp om vidöppen kron(hjäss)bjudning. Det handlar om hur/vilken vinkel huvudet kommer i, typ. För mig att Linneas haka kom uppåt och inte neråt bröstet, vilket gör det besvärligare och bredare att få ut allt.

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
  • froggyL

Blir det inte extra mkt byten då, om barnet kissar/bajsar efter amningen.....?

Bragdoll skrev 2012-07-13 23:43:26 följande:
    Mirre vaknar till lite bättre om jag byter blöja på henne innan amningen. Väcka henne är i stort sett omöjligt på något annat vis. Hon äter visserligen var fjärde timme ändå, hon verkar programmerad så, men om jag känner att jag behöver amma henne innan vi åker iväg någonstans så byter jag blöja på henne först och sen ammar jag.

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
Svar på tråden Juli bebis 2012