• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • cattiwik

Anjiali, tycker du ska ringa och åka in ikväll och kolla bebisen. Tänk om det var fostervatten tidigare som läkte. Det är väl inge bra och kan väl vara farligt för barnet om det blir för lite vatten. Ta det säkra före det osäkra. Hoppas du ska må bättre snart.

• anjiali

Hanna virrpanna: du måste lassat i dig melon om du blev proppmätt . Bättre med melon än ett lass med godis som jag äter nu.

Fick till en knäpp i sidoläge som var ok ....plats för bild i huvudet..... Annars bakifrån ???

• HannaVirrpanna

Ja jag älskar melon och äter över min egen förmåga allt för ofta! Min sambo har börjat ransonera!

Det var ungefär nått i den stilen jag hade tänkt knäppa... Wish me luck :)

• Alemonia

Jag har inte läst på flera dagar nu så stort grattis till alla er som fått!

Här är det inte en lugn dag. Idag har vi varit till makens föräldrar på kvällen och innan dess var han iväg flera timmar. I går var mina föräldrar på besök och i förrgår så var vi till makens syster på eftermiddagen.

Dottern är en riktigt stolt storasyster som gärna säger att bebisen är söt samt tittar till henne och kollar så vi reagerar när hon låter. Jag är glad att det funkar så bra.

Mina bröst är fortfarande stora och lite ömma och när hon tar tag och suger så gör det riktigt ont i början. Att det vissa gånger gör riktigt ont (svider) när jag kissar gör inte livet lättare. Det kommer fortfarande en del blod men det kan ju hålla på ett tag. Lite positivt är dock att idag har svullnaden i fötterna gått ner. Hur har ni andra det?

• Trolla75
    down under skrev 2012-07-14 20:14:12 följande:
    Hej tjejer! Nu ligger jag på bb och snusar bebis!! Jag kom in halv tre och var då öppen 8cm och lilleman kom 15.31! 3948g och 51 cm lång. Huvudomf 37. Sprack ingenting trots att han kom i vidöppen hjässbjudning.. fasiken va ont det gjorde!! Det tog lite längre tid att Kryssta ut honom pga det o det blev extra mycket tryck på urinröret o rumpan.. Dom har precis fått sätta in en kateter för jag kan inte kissa själv än. Annars så mår vi bra! Hang in there ni som väntar..snart e det eran tur! Rätt kul att jag lyckats föda alla mina barn på bf ! Lycka!!! Ska försöka lägga in en bild i bildtråden.. om det nu går från surfplattan..
    Äntligen! Stort grattis & grymt bra jobbat!
    Hoppas vi syns där i morgon Flört

Jag var inne en sväng nu sent i kväll eller nu i natt rättare sagt för det är ju fortf. natt.
    Vi har vart ute på en camping på Orust hela dagen, gått o gått o gått... och som tur är lämnar vi minstingen där i husvagnen hos kusinerna och ska åka hem strax innan 22.
    Hinner knappt sätta mig förrän värkarna smyger på, de gör inte ont men varar ca 1½ minut och det är ca 2 minuter mellan... Det tar lite drygt en timme hem och de håller på hela tiden...
    Tänker att det är lika bra att ta vägen om NÄL bara för att kolla läget.

Sagt o gjort, jovisst har jag jämna fina värkar, men precis samma status som i tisdags, trattformad livmodertapp och måtten var nog ungefär detsamma också.
    Vi blev i alla fall hemskickade för att sova, men det går ta mig tusan inte! Det gör fortfarande inte ont, men det håller stadigt i sig! så sova är inte att tänka på! 5½ timme har det ju hållit på o knutit sig i magen, så sova får jag väl göra i morgon em.
    Men nu är det i alla fall på G! Tungan ute

Kämpa på alla ni andra!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • froggyL

Trolla: gött. Då e det dags snart :)

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
  • Trolla75
    froggyL skrev 2012-07-15 04:03:14 följande:
    Trolla: gött. Då e det dags snart :)
    Jag hoppas ju verkligen det! 6 timmar nu, det gör fortf. inte ont, men kan inte heller slappna av o somna fast jag borde!
    Men nu lägger jag undan datorn...

Håll tummarna att jag får snusa bebis under morgondagen... Flört
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • anjiali

Trolla75: lycka till hoppas det kommer göra ondare snart .

Jag ligger vaken i vanlig ordning. Men har sovit från midnatt till 4.30. Så det är alltid något. Var tvungen att kissa och nu kan jag inte somna om. Vill att klockan blir morgon nu så jag kan ringa förlossningen och få en tid.
    Känner bebis lite, men det är fortfarande rätt så lugnt.
    Lite rosa färgat på toapappret när jag torkar mig men inget i toan så det är inga mängder. Kanske är efter färdknäppen igår och någon liten mikroblödning.
    Hoppas jag får en tid på morgonen.

Svar på tråden Juli bebis 2012