• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • froggyL

På väg hem :) återbesök och pku-provet på måndag!

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
  • froggyL

Go go go, lycka till down under :)

• grahnkotten

Ellabella02: kan dessvärre inte ge dig så Bea svar, har ingen erfarenhet av det... Men kurera dig, drick varmt å så! Så kanske du slipper! :)

• anjiali

Heja down under !!!

Här är det lugnt igen. Men jag är då inte förvånad. Varannan dag verkar vara receptet på denna bebis. Vaken natt med saker som händer sen lugnt dagen efter och sömn en natt. Sen vaken natt igen. Det borde betyda att det blir lugnt inatt och att natten mot måndag och bf så kanske kroppen bjuder på nått mera.

Sajo: tycker det är bra att du ska få vila nu. Det har varit mycket på din lott och nu kan du bara rå om dig själv. Pojkarna kommer ha det jätte bra .

Ellabella: det hände mig och mitt första barn. Tyckte det var jätte jobbigt minns jag men vi klarade av det. Hoppas det inte blir något.

• Bragdoll

FroggyL: Jo det blir ju en del blöjbyten om man väcker bebisen med dem, men jag blir sprängfylld fort så jag måste få amma för jag får så himla ont (hade dessutom mjölkstockning och var dösjuk förra veckan så jag vågar inte annat än amma när det spränger).
    Jag har dessutom begåvats med en liten tjej som allra helst bajsar i en helfräsch blöja så det slår aldrig fel, ny blöja = bajs. 

• HannaVirrpanna

Ni som har barn som sover på nätterna borde pumpa om ni får ont! Sen spara i frysen så ni kan dra iväg ensamma nån gång framöver!

• chess07
    down under skrev 2012-07-14 12:52:51 följande:
    Det blev ingen promenad, jag började dammsuga lite ist och värkarna kom med 10min mellanrum ett tag..
    Efter ett tag så blev det tätare och kommer nu med 4-5 min mellanrum och gör skitont!
    Har inte ringt fl än, har ju rätt nära in.. och är hellre hemma än där så länge jag kan!
    Nu får dom fan inte avta! Vill ha bebis idag!!! 
    Hoppas hoppas!
    Här har jag försökt med dammsugning, sex, promenader men liten verkar ha det för gott där inne än så länge...! Bf+2 idag....!!
  • millifjor

Jag har fortfarande min bebis kvar, har varit o lunkat runt på stan idag i två timmar så får se om det hjälper något

• froggyL

Det var lyx, iaf för mamman :) då syftar jag på sängen :) sen gillar jag inte att det inte fanns dimmer på sänglampan, hade velat ha det vid nattamningen. Men det var ju lite som ett hotell, fast möjlighet å få dit bb-personalen. Akut och ickeakut. Saknade gratisgrejerna man fick förr.

anjiali skrev 2012-07-14 14:10:30 följande:
    FroggyL: skönt att få åka hem. Hur var hotellet ???

Svar på tråden Juli bebis 2012