• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Jag ringde inatt och dom bad mig avvakta till morgonen och ringa igen.
    Men det känns som det kanske lugnat sig lite.
    Googlade vattenavgång eller flytningar. Man kan tydligen ha riktigt ordentligt med vattniga flytningar på slutet så det rinner :-/...
    Ghaaa blir tokig. Ingen lust alls att åka till förlossningen och få veta att det är flytningar.

• chess07

anjiali: jag trodde också att vattnet börjat sippra igår då ja hade väldigt vattniga flytningar, vilket jag aldrig haft.
    men googlade på det en del och kom fram till att när tappen mognat och blivit framåtlutad så ökar flytningarna och kan bli väldigt vattniga. så jag antar att det är så!
    det är väl ett tecken på att förlossningen närmar sig kanske ;) 

• froggyL

Jag hade inte så vattniga flytningar, men rejäla iaf de sista dagarna. Kanske färdknäppsläge ;)

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
  • anjiali

Färdknäpp skulle nog vara super !!!!

Tyvärr vill inte mannen mer. Vet inte om det var att bm kände huvudet som blev för mycket. Men en morgonpromenad blir det om en stund.

mycket tveksam till att det är vattnet, tycker det lugnat sig. Men har varit och gjort tvåan tre gånger sen tre inatt.
    Så kroppen kanske förbereder sig lite ???      

• Vicki123

Anjiali: exakt så har jag det. Förlossningen ville att vi skulle åka upp och kolla men det var falsklarm. Har också fått jättevattniga flytningar och får byta trosskydd flera ggr i timmen.
    Men hade kvar slemmisen och värkarna slutade såklart när vi kom dit.
    Var väl ändå bra att kolla kände jag. Ligger huvudet långt ner så kan vattnet ha gått och sipprar ut lite....
    Men nu ser det ut som om vi håller oss till planen och det blir snitt på onsdag!
    Kram

• Maho81

Jo man kan ha så rikliga flytningar =/ Det fick jag. Hade varit på toa på morgonen och gick och la mig igen för att musa med sambon när det helt plötsligt mina trosor blev plaskblöta, sängen blev blöt samt mina ben. Vi åkte in för misstanke om vattenavgång, men det var bara flytningar =S

anjiali skrev 2012-07-14 07:30:57 följande:
    Lycka till skopan. Jag blir då inte riktigt klo på kroppen. Hade så svårt att somna igår kväll. Lite molvärk och en del sammandragningar. När jag ställde mig upp var det som om jag duschat snippan och inte torkat mig så blött. Lite slem kom på toa men pyttelite mest blöt. Hade klänning på mig och inga trosor efter att tagit en dusch tidigare. Så när jag hänger tvätt rinner det vätska längst benen på mig och det droppar lite på golvet. Börjar undra om det är vattnet ??? Fortsätter lite så under natten när jag ställer mig upp så rinner det lite lite. Satt på mig blöja och det är svagt gult i bindan och lite blött. Nu har jag sover sen fyra och tänkte att det säkert visar sig när jag går upp men det kommer inte så mycket. Blött är det men inte så mycket. Är det flytningar ??? Kan man få så rikliga flytningar att det droppar ??? Ringde och fråga förlossningen och dom sa att slemmisen skulle lägga sig uppe på bindan och vatten sjunka in. Det har ju sjunkigt in. Men hon sa att det kanske är flytningar. Tycker inte det luktar något. När jag känt med handen ser vätskan klar ut. Molvärken är borta.

• Maho81

Men nu jäklar, igår var sista arbetsdagen för oss båda så nu i helgen blir det att leka färdknäpp ;)

• down under

Bf i dag! Hoppas det blir nåt!
    Det var tvär lungt imagen i gårkväll och i natt men när jag vaknade i morse och gick på toa
    så var det blod på pappret! Hoppas det betyder att det är på gång!
    Jag har inte ont än.. känns lite obehagligt när jag står upp men ganska lungt när jag sitter ner så ska nog ta en liten promenad för att se om det kanske sätter igång nåt!
    Hoppas hoppas!    

• Maho81

Woho! Jag tittar efter teckenblödning varje gång jag går på toa, haha!

down under skrev 2012-07-14 09:35:13 följande:
    Bf i dag! Hoppas det blir nåt! Det var tvär lungt imagen i gårkväll och i natt men när jag vaknade i morse och gick på toa så var det blod på pappret! Hoppas det betyder att det är på gång! Jag har inte ont än.. känns lite obehagligt när jag står upp men ganska lungt när jag sitter ner så ska nog ta en liten promenad för att se om det kanske sätter igång nåt! Hoppas hoppas!    

• anjiali

Tror nog mer och mer på flytningar. Vill dom ändå att man kollar upp det ???

Tänk om jag är dålig i magen av allt skräp jag åt igår och kroppen inte alls är på g :-/....

Svar på tråden Juli bebis 2012