• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • HannaVirrpanna

Inge blod men slemmis!! Vet inte hur mycket det ska vara men det var som en tesked lite drygt! Jätteslemmig! Antar att det var en del bara... Hur mycket ska det va??

• MissMurrig

Läste att avslaget gärna håller på i 6-8 veckor.. tror jag. Och stygnen ca en månad.. Sedan är det nog bra att börja med knipövningarna så snart man kan. Började nog andra dagen, mest för jag får som en panik(nästan klaustrofobisk) känsla om jag inte kan kontrollera min kroppsdelar, som att de vore amputerade eller man var förlamad. Måste kunna känna mina muskler. Så jag började knipa, och först kände jag inget (paniiik) men nu en vecka senare så känner jag att det kniper igen mer.

• eken

Tack så mycket alla för era inlägg och pepp. En kompis fick lov att komma in till neo, så jag har pratat lite med henne (gått igenom en förlossning) vilket bar skönt. Det behövdes prat med en nära vän för att inte tappa hoppet. Och sen räcker det att titta på dottern så känns allt bättre. Får se när jag klarar av att läsa min förlossningsjournal, har fått ut den i alla fall. Ev ska jag läsa op delen för att förstå vad jag har i nedre regionerna. Tack igen och ha en mysig söndag.

• anjiali

Hanna virrpanna: det är så olika hur mycket man ser av slemmisen. Kan inte svara på din fråga.

Jävlar vad det gör ont emellanåt. Klockat värkar och undrar om kroppen ska luras igen eller om detta är på riktigt. Ont som fan gör det. Inte regelbundet. Har hållit på sen tre. Går inte riktigt att maskera dom. Måste andas igenom .....

• froggyL

Hoppas hoppas hoppas!!!

anjiali skrev 2012-07-15 18:46:13 följande:
    Hanna virrpanna: det är så olika hur mycket man ser av slemmisen. Kan inte svara på din fråga. Jävlar vad det gör ont emellanåt. Klockat värkar och undrar om kroppen ska luras igen eller om detta är på riktigt. Ont som fan gör det. Inte regelbundet. Har hållit på sen tre. Går inte riktigt att maskera dom. Måste andas igenom .....

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
  • froggyL

:) skönt när det händer nåt. Men just slemmisen e ju så olika. Jag fick som et stor slemmig spottloska, 7x5cm typ

HannaVirrpanna skrev 2012-07-15 18:23:43 följande:
    Inge blod men slemmis!! Vet inte hur mycket det ska vara men det var som en tesked lite drygt! Jätteslemmig! Antar att det var en del bara... Hur mycket ska det va??

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
  • chess07

Eken: En stor kram till dig nu när du har de jobbigt!

anjiali: hoppas det inte bara är fejk nu!!

Här börjar jag tro att jag läcker fostervatten sen i em....! Trosskyddet var genomblött och har testat att ha papper i trosorna som direkt får en liten pöl i sig! Ringde fl och pratade med en jättemysig barnmorska som sa att jag ska prova med en binda i några timmar och blir det väldigt blöt så ska jag kontakta dem igen alt om värkarna kommer igång komma in när det är dags!
    Känns skönt att ha delat oron med någon som vet hur man ska bete sig Flört

• ToKar

När bebisen rör sig rinner det mellan benen? Känns tydligt. tänkte lukta men har bindor som luktar kamomill, haha. Har lagt i papper ist. är det så man ska göra? Senast gick allt vatten på en gång så är inte van vid analyserande av fostervatten... Har mkt flytningar mem det här känns mer vattnigt. precis som att jag småkissar hela tiden och det kommer som sagt mer när bebis rör sig... Åhh... vad ska jag göra? Tänk om jag bara inbillar mig... :-/

• Woogie

Grattis ni som har fått sedan jag skrev sist och anomali: hoppas!

Jag sitter i soffan med en varm vetekudde i ljumsken. Min foglossning sitter i mitten av blygdbenet och ner i höger ljumske. Det är inte svullet, men smärtan är som om det vore det. Det kanske är det inuti iofs.

Många sammandragningar har jag, men i princip inte smärtsamma och inte det minsta regelbundna. BF på onsdag, så vi får väl se... Någon annan som är galet törstig hela tiden? Isvatten är min bästa vän just nu.

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
Svar på tråden Juli bebis 2012