• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra

Ellabella
    Ja tror inte de är nån fara.. När vi va på amningsföreläsning så sa dom att ju mer sjuk mamman är under tiden hon ammar, desto bättre immunförsvar får barnet..

• froggyL

Tack :)

snoffsan08 skrev 2012-07-14 11:22:29 följande:
    Har inte varit inne på några dagar. Inte haft tiden riktigt till det Men jag gratulerar er som fått era små nu oxå. Engla80, Froggy L, AAEV och eken!!   Stort grattis till er!!!

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
  • EllaBella02

Tack för råd och tips! Nu brottas vi lite med magknip på lillan istället. Pratade med BVC och de rekommenderade Semper Magdroppar. Vi får hoppas det hjälper

• anjiali

Maho81: några mer känningar efter flytningarna ???

Chess : hoppas att två tummars lunkande gör susen.

Här är det stiltje . Förutom humöret som åker bergodalbana, och nu sjönk till botten igen. Familjen är hemma. Känns både och. Tycker dom är lite brötiga och stökiga. Men vill inte ligga här ensam heller.

Har nog lyckats övertala mannen till en färdknäpp. Men nja... Känns meningslöst.

• Maho81

Nej, nu är det förunderligt lugnt, ska försöka jaga igång det med färdknäpp sen ;)

anjiali skrev 2012-07-14 18:47:10 följande:
    Maho81: några mer känningar efter flytningarna ??? Chess : hoppas att två tummars lunkande gör susen. Här är det stiltje . Förutom humöret som åker bergodalbana, och nu sjönk till botten igen. Familjen är hemma. Känns både och. Tycker dom är lite brötiga och stökiga. Men vill inte ligga här ensam heller. Har nog lyckats övertala mannen till en färdknäpp. Men nja... Känns meningslöst.

• anjiali

Då får vi hoppas färdknäppen funkar för oss båda . Just nu ligger jag på vänster sida och ska räkna fosterrörelser. Har varit så otroligt lugnt i magen.

• Tekla78
    anjiali skrev 2012-07-14 19:17:05 följande:
    Då får vi hoppas färdknäppen funkar för oss båda . Just nu ligger jag på vänster sida och ska räkna fosterrörelser. Har varit så otroligt lugnt i magen.

Nä, nu tycker jag att du åker in för att kolla läget istället för att ligga orolig. Så ber du dem att undersöka dig ordentligt och berättar om ditt mående och oro för snabb fl också så kanske de sätter igång dig! Kram!
  • millifjor

Lunkandet gjorde iaf att lite mer av slemproppen kom nyss, i ett gäng sammandragningar, men inga onda verkar
    Anjiali, tycker du ska prata med din BM om igångsättning, så kanske du slipper må dåligt...

• anjiali

Tror jag har tid på måndag eller tisdag :-/... Kommer inte ihåg riktigt. Ska ringa på måndag till henne om jag inte ringer förlossningen innan. Har så jävla svårt att prata med dom. Vet inte varför det tar emot ??? Kanske för många som jobbar där var mina kollegor både barnmorskorna och läkarna. Träffar dom fortfarande i tjänst men inte så ofta.

Har funderat mycket på mitt mående och är orolig också. Tänker på anknytning till bebis osv... Måste liksom ta mig upp ur svackan.

• Charlottetott

Har haft lite ondare molvärk nu i en timma, kommer och går, hade sista "molvärken" halv och den var lite kraftigare och höll i sig i ca två minuter... Får se om de kommer någon mer sån.

Jo nu kommer de en, blir med 5 min mellanrum då. Men denna gör inte lika ont.

Äh har inte några större förhoppningar. Bf + 2 ( men känns som + 12 eftersom sonen kom tidigare...har planerat in tripp till Varberg imorgon för art fördriva tiden. Bli så besviken varje natt när de e dags för toa besök när jag inser att jag sovit och inte kännt nått, likadant på morgonen..

Kom Yttligare en nu. Inte lika stark den heller...;(

Svar på tråden Juli bebis 2012