• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • down under

Hej tjejer! Nu ligger jag på bb och snusar bebis!! Jag kom in halv tre och var då öppen 8cm och lilleman kom 15.31! 3948g och 51 cm lång. Huvudomf 37. Sprack ingenting trots att han kom i vidöppen hjässbjudning.. fasiken va ont det gjorde!! Det tog lite längre tid att Kryssta ut honom pga det o det blev extra mycket tryck på urinröret o rumpan.. Dom har precis fått sätta in en kateter för jag kan inte kissa själv än. Annars så mår vi bra! Hang in there ni som väntar..snart e det eran tur! Rätt kul att jag lyckats föda alla mina barn på bf ! Lycka!!! Ska försöka lägga in en bild i bildtråden.. om det nu går från surfplattan..

• Maho81

Jag tycker du ska åka in och kolla så att bebis mår bra, och berätta även hur du mår för du ska inte behöva må så här! Stor kram.

anjiali skrev 2012-07-14 19:17:05 följande:
    Då får vi hoppas färdknäppen funkar för oss båda . Just nu ligger jag på vänster sida och ska räkna fosterrörelser. Har varit så otroligt lugnt i magen.

• anjiali

Ååå grattis down under !!! Ska hålla koll på bildtråden. Vad är oddsen för att få alla på bf ???

Jag kommer inte åka in idag i alla fall. Det innebär att jag får åka själv i så fall. Hur ska jag motivera varför jag vill komma ???

• Maho81

Du behöver inte motivera, säg bara som det är att du inte känt just några fosterrörelsee. Hur länge har det pågått? Bi fick åka till förlossningen för att kolla eftersom vi inte kände av så mycket fosterrörelser på över ett dygn.

anjiali skrev 2012-07-14 20:32:29 följande:
    Ååå grattis down under !!! Ska hålla koll på bildtråden. Vad är oddsen för att få alla på bf ??? Jag kommer inte åka in idag i alla fall. Det innebär att jag får åka själv i så fall. Hur ska jag motivera varför jag vill komma ???

• millifjor

Grattis Downs Under!
    Säg bara att du inte känt så mkt rörelser, du kommer ångra dig om det nu är något. Både du i bebisen blir ju lidande pga att du mår dåligt, den enda som kan ändra situationen är du själv i det vinner hela din familj på! Stå på dig nu i gå på magkänslan... man kan aldrig kolla för många gånger

• vermilion

Grattis ni som fått bebis!! Jag vill INTE ha ut min nu!!

6 dagar till förlossning och jag har fått värsta förkylningen, hemskt ju. Finns inte en chans att jag ens skulle orka föda nu. Får inte sova längre heller. I dag har jag lite narkoleptiskt av mig bara slocknat här och där 4-5 gånger.

Allllldddrrrrrig mer gravid!!

Så nu vet ni.

♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
  • grahnkotten

Down under: stort grattis t underverket! Vad snabbt det gick när du väl kom in! Njut av snusandet!!

• Tekla78

Anjiali, de brukar se väldigt allvarligt påminskade fosterrörelser så du får troligtvis komma in med en gång. Lita på din intuition. Jag var inne i v 35/36 och oron innan var hemsk. Lika fånig som jag kände mig när jag ringde in, lika lättad var jag när jag gick därifrån. De jag mötte var också noga med att poängtera att det var bra att jag kollade upp och att jag var välkommen åter om jag blev orolig igen. När du väl är inne för att kolla bebisen kan du ta upp det andra ifall du känner det fötroendet för BM som tar hand om dig. Om du har blivit försäkrad om att bebis mår bra kanske du kommer att må bättre också i väntan på fl.

Svar på tråden Juli bebis 2012