• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • chess07
    anjiali skrev 2012-07-16 06:26:15 följande:
    Klockan fem föddes våran tredje dotter . Vi mår bra! Skriver meta sen.
    Grattis!!! Njut av myset nu! Hjärta
  • AnnA1985

Grattis till alla som fått sina skatter =)

Är på BF+4 idag... tanken på att man får gå över 3 veckor gör mig galen. Det sämsta vore om förlossningen kommer igång dagarna innan juli är slut, då jag även måste ligga kvar minst 2 dygn.. för den 1/8 ska vli flytta. Panikångest är bara förnamnet! Hur f*n ska man hinna flytten då.. Detta är ett stressmoment som håller på att ta kål på mig för tillfället =(  

• nilepile89

Vart hos bm idag :) v38+1 sf 38 blodtryck 120/80 vikt 20 kg. Fy jag vill ha ut denna lilla krabat nu !!! :)

• millifjor
    AnnA1985 skrev 2012-07-16 10:31:04 följande:
    Grattis till alla som fått sina skatter =)

Är på BF+4 idag... tanken på att man får gå över 3 veckor gör mig galen. Det sämsta vore om förlossningen kommer igång dagarna innan juli är slut, då jag även måste ligga kvar minst 2 dygn.. för den 1/8 ska vli flytta. Panikångest är bara förnamnet! Hur f*n ska man hinna flytten då.. Detta är ett stressmoment som håller på att ta kål på mig för tillfället =(  
    Här behöver man "bara" gå över två veckor...konstigt att det kan vara så olika!
  • AnnA1985
    millifjor skrev 2012-07-16 10:33:35 följande:
    Här behöver man "bara" gå över två veckor...konstigt att det kan vara så olika!

Ja, det är skumt. Här får vi börja med att åka in till förlossningen för att kollas efter 15 dagar, sen ska man dit varannan dag tills man gått 3 veckor över tiden... Känns sådär lagom roligt att åka 10mil tur och retur varnannan dag om det nu blir så att jag går över tiden så mycket :S
  • Trolla75
    AnnA1985 skrev 2012-07-16 11:06:51 följande:
    Ja, det är skumt. Här får vi börja med att åka in till förlossningen för att kollas efter 15 dagar, sen ska man dit varannan dag tills man gått 3 veckor över tiden... Känns sådär lagom roligt att åka 10mil tur och retur varnannan dag om det nu blir så att jag går över tiden så mycket :S
    Men nä fy va taskigt! det blir ju vansinnigt dyr bensinräkning och sitta skumpa runt i en bil är ju inte det roligaste heller med magen i vädret.

Går det inte att överklaga!?
    Du får dra till med depression eller något så dom gör något vid nästa besök.
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Woogie

Grattis Anjiali, äntligen! :o)

Här är samma status som innan, förvärkar om natten, oregelbundna och de kommer aldrig under dagtid. Ingen slemmis, inte ens lite och inget vatten. Men men, tänker fortfarande försöka att stressa av, läsa en massa och ta det lugnt. Nu är ju mannen hemma också, en himla skillnad! BB-väskorna nästan helt klara, bara typ välling och deo kvar, sånt som får åka i just då. Igår städade mannen min bil invändigt (det var rätt grusigt, sandigt och stökigt med vinterkläder (!) och bebisleksaker här och där) och satte in bebisskyddet, så det är ytterligare en detalj på plats.
    Säng, skötbord, blöjor, bebisskydd och kläder är check således. Idag ska vi städa nedervåningen (tog övervåningen i slutet på förra veckan) och sen tänker jag med gott samvete bara luta mig tillbaka och vänta. Troligen kommer hon väl då, just när jag tänker vila :o)

Hur många är vi kvar nu? Det är ju faktiskt bara mitten av månaden... Det känns som om vi är typ 3 kvar eller nåt?
    Förra gången var jag också bland de sista, men då var jag beräknad till den 31/8 och det var också då han kom.
    "Skönt" att höra att det är krämpor efteråt också, om man nu hade glömt det (förlåt alla ni som mår sådär), det hjälper på den där desperata längtan lite iaf.

Nu: biblioteket. 

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • SaJo81

3 dagar till BF här med och blir galen på väntan! Hade ju vart dunder att föda nu när barnen är hos mormor och morfar! Är så hemskt rädd att det ska sätta igång typ på lördag för då är det egentligen tänkt att vi ska hämta hem grabbarna vilket betyder att dom kommer få stanna nästan en hel vecka till på landet (separationsångest Allan)

Svar på tråden Juli bebis 2012