• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • HannaVirrpanna

Ja precis! Jag har bara haft ett vick och det hade jag sist också men då behövdes bara specarna... Fattar inget! :)

• nilepile89

Jag är kvar har Bf 29/7 blir väl antagligen en augustibebis. För slemproppen betyder ju inget .....

• EllaBella02

Idag har vi varit och skrivit på faderskapspappren på socialen. Så nu har Elise en pappa på pappret också, och delad vårdnad. Sjukt att det är jag som har hela vårdnaden tills pappret är påskrivet. Och det är ju en separat blankett också. Tänk om man glömmer den eller nåt : )

• Charlottetott

AAEV.. Får hålla tummarna då.
    Tyvärr tror jag dom glesnat av, men starkare när dom
    Väl är.. Men blev galen på att sitta hemma ock klocka så nu blir de leklandet en stund ändå.

Med sonen hade jag värkar 2,5 dygn innan dom tog vattnet så de satte igång

• FruSandra

Hannavirrpanna
    Arbetsgivarintyget räcker. Där står inkomst och typ av anställning. I hur länge man jobbat...

• owner

jag är kvar. bf+6! dom flesta verkar ju ha fått tidigare än beräknat.

• froggyL

Grattis Anjiali! Undra om jag såg dig på hotellet? Såg du några med vagn? Nu har vi iaf varit på återbesök och är utskrivna på riktigt. Sköterskan gjorde en koll på mig i underlivet och så fick jag bedövningssalva. Aaaah! Det såg iaf bra ut. Så bra det kan göra. Så skönt å va hemma igen. Har lyckats göra lite nr två idag med. Men nu e jag såååå trött. Dags för en powernap innan Simon vaknar efter dagens utflykt.

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
  • anjiali

Hej alla och tack för gratulationerna. Vi mår bara fint.

Kämpa på alla som är kvar !!! Vet ju hur jävla jobbigt jag hade det och hoppas så att ni inte behöver vänta för länge.
    Här kommer förlossningsberättelsen.

Vi var inne på förlossningen på morgonen för att kolla fosterrörelser, vattenavgång och att jag skulle prata om hur deppig jag blivit och ledsen. Fosterrörelserna var bra och det var inte vattenavgång. Bm som jag hade var stressad och kände att henne gick det inte att prata med. Som tur var fick jag en av de läkare jag jobbat med tidigare som jag tycker bäst om av alla obstretiker. Hon svepte hinnor vid undersökningen och så fick jag tid för igångsättning på onsdag. Detta utifrån hur jag mådde psykiskt. Hon var mycket förstående.

Vid tre hade smärtor efter svepningen blivit korta värkar. Vid sex/sju så fick barnen åka till mormor för säkerhetsskull. Men jag vågade verkligen inte hoppas. Har ju haft dessa värkar innan typ tre gånger som bara klingat ut. Vid 23 ringer jag förlossning för att höra hur det ser ut. Börjar tänka på hur snabbt det gick senast och vi var välkomna om vi ville. Men de tyckte värjans var lite korta så om det kändes ok så skulle vi avvakta till dom var runt en minut långa. Men de behövde inte komma så tätt. Vid ett åker vi in. Värkar på en minut var sjunde minut som var överkomliga i smärta. Drog mer och mer i ryggen men gick bra att andas sig igenom.
    Framme halv två och är då öppen 4cm
    Med utplånad tapp. Tjohoo betyder ju att vi får stanna. Var mycket orolig att det skulle visa sig att det inte hänt något.
    Efter ctg och lavemang är vi inne på förlossningsrummet vid ca tre.

Börjar med att bada. Efter tiotalet värkar vill jag ha lustgas. Vid fyra öppen sex cm och mjuka kanter. Där börjar jag själv fiffla med lustgasen då det börjar göra rejält ont och jag är rätt full . Går ur badet och kvart över fyra kommer bm tillbaka och vill köra ctg. Jag ville helst stå upp men var tvungen att lägga mig. Så typ 20 över fyra är jag öppen 8 cm och de tar hål på hinnorna och sen är det fullt ös medvetslös till tio i fem då kommer hon . Jävlar i havet vilken smärta och kraft som går igenom kroppen. Helt sinnessjukt.

Så tio i fem idag på bf kom Milea

Svar på tråden Juli bebis 2012