• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Charlottetott

Haft "lindriga" värkar sen tidigt imose (kanske började runt 5?) Senaste timmen har odm kommit mellan 5-6 min, dom gör ont så jag stannar upp och koncentrerar mig men inte så att jag behöver andas igenom dem.  håller bara va 30-40 sek..

Ska dom jäklas och lägga av nu blir jag galen. bf +4 idag
    Men dom vill ju inte bli kraftigar eheller så funderar på att skita i dem och typ åka till leklandet med pojken. slipper jag bli besviken ;) 

• AAEV

Charlottetott: jag hade inte heller så ont när jag åkte in och hade då 5 min mellan och oregelbundna men i bilen kom dom med 2 minuters mellanrum och jag hann ju bara vara inne i knappt fyra timmar innan hon kom ut :)

• cattiwik

Jag är kvar. Har bf 28/7, men räknar nog med en augusti bebis. Gick över 18 dagar sist så det känns som om man är inställd på övertid. Skulle bli alldeles chockad om den skulle komma tidigare den här gången.

• grahnkotten

Jag är kvar, har BF 31 juli så 15 dagar kvar så jag blir no sist kvar här ;)
    Har dem senaste dagarna varit pigg; lukta landen, städat, bakat bröd och nu står kanelbullarna på jäsning! Faktiskt rätt skönt att ha lite energi, för det har det varit snålt om de senaste veckorna! Har mycket förvärkar med molvärk men det verkar som om det håller sig där, ingen slemmis el vatten! Så det är bara att försöka få tiden att gå! Tv och en bok är mina bästa vänner!

• Nicolee

Jag är fortfarande kvar, 6 dagar kvar. BF 22a. Idag har jag nästan accepterat det faktum att jag kan få vänta några veckor till och det känns just för stunden helt okej. Men ska inte ta ut ngt i förskott i morgon ligger jag väl och gråter för att jag är så less. ( repris av veckan som varit :p ) försöker lära mig gilla meningen - hon kommer när hon kommer!

• grahnkotten

Niccolee: haha, den frasen använder jag också flitigt.. Tillsammans med "jo tack, jag är nog alldeles lagom stor" när kommentarerna kommer ang hur stooor jag är, för att i nästa stund få kommentaren att jag är så väldigt liiiten för att snart ska föda! Herregud, att folk bara orkar!

• HannaVirrpanna

Jag är kvar, bf på onsdag. Bebisen kommer väl 2 veckor efter...

Försöker få tag i min chefs vikarie men det verkar lönlöst! Han måste fylla i några papper som ska in till fk. Fattar inte varför dom måste ha lönespec OCH papper på att jag jobbat där och tjänat si och så mycket. Man får väl inte specar om man inte jobbat??

• grahnkotten

HannaVirrpanna: för min del skulle chefen fylla i årsinkomst och anställningsform på en blankett som jag fick hemskickad, för att kunna räkna ut min SGI. Kom inte exakt ihåg vad det vet mer dem skulle fylla i.. Men det kanske beror på hur länge du varit anställd och om det är en fast anställning eller ej..

Svar på tråden Juli bebis 2012