• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • grahnkotten

Grattis till bebisarna!

Jag själv börjar bli lite orolig.. Min slemmiga gick igår och efter det har jag haft kraftig mensvärk och sammandragningar hela natten..och detta har jag känt trots full dos med citodon.. Orkar verkligen inte gå igenom en förlossning i detta tillstånd, kan inte äta, göra tvåan eller vrida på huvudet pga super smärta fr örat.. Har inte ringt förlossningen, men känner mig orolig att jag inte känner all smärta pga smärtlindringen.. Hmm

• Maho81

Sammandragningarna stannade upp igår, men jag vaknade med grym mensvärk idag, det har stegrats de senaste fyra dagarna. Det är då så det känns som ett stort sår i magen och jag förväntar mig att se en massa blod när jag går på toa, men icke. Inte ett skit. Ingen slemmis, inget vatten och ingen teckenblödning. Drygt.

• Maho81

Åh men lilla gumman! =( Du måste ringa förlossningen för känner du det genom citodon så är det nog på gång.. Lycka till och kram!

grahnkotten skrev 2012-07-22 09:36:28 följande:
    Grattis till bebisarna! Jag själv börjar bli lite orolig.. Min slemmiga gick igår och efter det har jag haft kraftig mensvärk och sammandragningar hela natten..och detta har jag känt trots full dos med citodon.. Orkar verkligen inte gå igenom en förlossning i detta tillstånd, kan inte äta, göra tvåan eller vrida på huvudet pga super smärta fr örat.. Har inte ringt förlossningen, men känner mig orolig att jag inte känner all smärta pga smärtlindringen.. Hmm

• Maho81

Woohooo grattis! =D

SaJo81 skrev 2012-07-22 04:43:09 följande:
    I natt klockan 00.43 föddes våran kille nr 3 Bastian! Efter lång latensfas tog det fart helt plötsligt på kvällen igår och vips så var jag öppen 7cm....en halvtimme senare när vi kommuner till förlossningen igen var jag helt öppen och redo...tog ändå två timmar med krystvärkar så kom plutten... :) så himla impad av mig själv som tyvärr inte hann med min ryggmärgsbedövning utan fick överleva på lustgasen rakt igen...

• nilepile89

Grattis sajo och vermilion till bebisarna :) anjiali hoppas de hittar vad det är snabbt och fixar det. Stackare krya på dig :/. Maho81 jag har oxå ondare och ondare mensvärk, fan att det slutar sprider sig till ländryggen emellanåt oxå. Tror oxå att jag skall hitta lite blod men nej inget blod ännu. Bara slemmiga flytningar varannan dag typ. (ursäkta äcklet). Grahnkotten, du kan nog ringa och höra
    Med förlossningen, kroppen kan ju fungera så att den kanske tycker dem blir frisk fortare om bebis kommer nu. Ring och hörde
    Dem . Stackare :/

• nilepile89

Idag välkomnar jag v 40 39+0 :) nu får du komma denna vecka bebis. Annars blir jag den första kvinnan som får över tiden i släkten haha.

• Maho81

Åh så "härligt" (missförstå mig rätt ^^,) att det är någon mer som är/har som jag =) Fast du får i alla fall slemmiga flytningar varannan dag, jag får absolut ingenting. Bara en ond molande mensvärk. Blä. Men jag läste att latensfasen/öppningsskedet kan kännas så här, vad tror du? Håller vi på och öppnar oss eller är det bara elaka förvärkar?

nilepile89 skrev 2012-07-22 09:49:16 följande:
    Grattis sajo och vermilion till bebisarna :) anjiali hoppas de hittar vad det är snabbt och fixar det. Stackare krya på dig :/. Maho81 jag har oxå ondare och ondare mensvärk, fan att det slutar sprider sig till ländryggen emellanåt oxå. Tror oxå att jag skall hitta lite blod men nej inget blod ännu. Bara slemmiga flytningar varannan dag typ. (ursäkta äcklet). Grahnkotten, du kan nog ringa och höra Med förlossningen, kroppen kan ju fungera så att den kanske tycker dem blir frisk fortare om bebis kommer nu. Ring och hörde Dem . Stackare :/

• Sladdis

Grattis SaJo och Vermilion!!!:)

Anjiali: Måtte de hitta problemet fort så du kan gå tillbaka till att bara mysa med bebis.

Grahnkotten: Vad hemskt att inget hjälper mot öronvärken.:( Jag hade nog också åkt in om jag känt av magen trots citodonen.

• grahnkotten

Ringde å kollade med dem, hon trodde att det var i början av förlossningen..dem är små änglar på förlossningen..! Jag skulle inte vara orolig utan allt skulle lösa sig, man klarar en förlossning ändå. Hoppas jag också î? skulle avvakta hemma å höra av mig om det inte släpper och om jag får sammandragningar igen..så nu ska jag försöka peppa mig själv!

Svar på tråden Juli bebis 2012