• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • juliaannaeva

Har "mensvärk" idag med o lite förvärkar så och då men inte så dem gör ont :/ har dock rätt mycket slemmiga flytningar! Åh tycker de kan smälla till nu så man får träffa de lilla knytet! :)

• nilepile89
    Maho81 skrev 2012-07-22 10:01:29 följande:
    Åh så "härligt" (missförstå mig rätt ^^,) att det är någon mer som är/har som jag =) Fast du får i alla fall slemmiga flytningar varannan dag, jag får absolut ingenting. Bara en ond molande mensvärk. Blä. Men jag läste att latensfasen/öppningsskedet kan kännas så här, vad tror du? Håller vi på och öppnar oss eller är det bara elaka förvärkar?
    Ja det är just det som är frågan ?? Haha, det är irriterande när man inte vet, jag hoppas ju på att det är något som börjar hända, man kan ju öppna sig på förvärkar oxå. För är det inte runt 4 cm de säger att man går in i ett aktivt skede?? Svårt att veta, kan det inte smälla till med en gång nu :) Heja oss haha
  • grahnkotten

Dem var inte själva säkra, men iom att jag känner dem igenom citodonen och att det har fortsatt så kan det vara i början.. Vi får se! Hon visste nog inte riktigt själv kändes det som!

• millifjor

Grattis till alla nya bebisar!
    Här är det varannandag värkar, trodde det var på g i tisdags med en massa värkar men de dog ut, samma sak i torsdags
    O sen igår tog det fart igen o höll i sig ett bra tag, för att sen avta när jag gick o la mig...i idag är det lugnt igen. +4 idag då...

• nilepile89
    juliaannaeva skrev 2012-07-22 10:21:24 följande:
    Har "mensvärk" idag med o lite förvärkar så och då men inte så dem gör ont :/ har dock rätt mycket slemmiga flytningar! Åh tycker de kan smälla till nu så man får träffa de lilla knytet! :)

Ja visst, att det inte bara kan säga tjoff, så det sätter igång. Denna eviga pinan innan. När hade du bf?? Hoppas det sätter igång på riktigt för dig snart :)
  • nilepile89
    grahnkotten skrev 2012-07-22 10:47:41 följande:
    Dem var inte själva säkra, men iom att jag känner dem igenom citodonen och att det har fortsatt så kan det vara i början.. Vi får se! Hon visste nog inte riktigt själv kändes det som!
    Nej de kan säkert inte va helt 100 heller, behövs ju egentligen, undersökning för att se om något händer. Det kommmer gå bra, håller tummarna för dig :)
  • nilepile89
    millifjor skrev 2012-07-22 10:49:06 följande:
    Grattis till alla nya bebisar!
    Här är det varannandag värkar, trodde det var på g i tisdags med en massa värkar men de dog ut, samma sak i torsdags
    O sen igår tog det fart igen o höll i sig ett bra tag, för att sen avta när jag gick o la mig...i idag är det lugnt igen. +4 idag då...

Hoppas det slår till för dig snart, :)
  • Bragdoll

Kikar in och grattar alla till de nya bebisarna. Underbart :D
    Hoppas ni andra slipper gå över tiden, själv höll jag på att dö av allt väntande och då fick jag 38+0 hahaha (bruden med århundradets sämsta tålamod.. that's me).

Ang. amning. Jag fick en mjölkstockning för någon vecka sedan, det är jävligt o-skoj och de ville ge mig Dalacin, men det kan gå ut i mjölken och ge bebisen ont i magen så jag härdade ut och infektionen gick ner av sig själv, men jääävlar vad plågsamt det var.
    Det som hjälpte bäst för mig var att lägga bebisen felvänd eller hur man ska säga. Alltså med benen ut från min kropp.
    Så OM någon av er får skiten så kan ni testa med det. Samma sak kanske kan hjälpa lite för er som har ont i bröstvårtorna.

Annars har jag köpt Purelan, men jag tycker inte det hjälper direkt, det gör ont precis när Lillan börjar suga ändå. Men det släpper efter några sug, så jag antar att det beror på att hon vill snutta så ofta nu.
    Jag har köpt napp. Så hemsk är jag. Av märket NUK, de verkar vara mindre för de andra napparna kväljs Miriam av, men inte av NUK.

Gud vad jag svamlar. 

Svar på tråden Juli bebis 2012